مرغ گریل با سس قارچ یکی از بهترین گزینه های آشپزی برای مهمانی های روزهای تعطیل است. اگر به دنبال این هستید که طعمی جدید و متفاوت به مرغ های گریل شده بدهید سس قارچ را از دست ندهید. حتما این سس را امتحان کنید. سس قارچ جایگزینی عالی برای سس قرمز است. همچنین در کنار مرغ گریل با سس قارچ میتوانید از پوره سیب زمینی یا سیب زمینی کبابی و هویج هم استفاده کنید. حتی میتوانید از پوره هویج استفاده کنید. برای تهیه پوره هویج کافی است هویج را بپزید و در میکسر میکس کنید و بعد با چند قاشق پوره سیب زمینی مخلوط کنید تا فرم پیدا کند و قابل تزئین با قیف و ماسوره شود. طرز تهیه مرغ گریل با سس قارچ خوشمزه را در ادامه میبینید. سس قارچ ترکیبی از سس بشامل و قارچ تفت داده شده است.

 

طرز تهیه مرغ گریل با سس قارچ

مرحله اول:

سینه مرغ را از وسط نصف کنید. آن را لای سلفون قرار دهید و بکوبید تا نازک شود.

مرحله دوم:

روغن زیتون، سرکه بالزامیک و ادویه ها را با هم مخلوط کنید. مرغ ها را در سس بغلتانید و ترجیحا بگذارید نیم ساعت در سس خیس بخورند.

مرحله سوم:

حال مرغ را در تابه یا دستگاه گریل سرخ کنید. وقتی یک طرف گریل شد آن را برگردانید. 3 دقیقه آخر درب تابه را ببندید تا از پخت مرغ مطمئن شوید.

مرحله چهارم:

برای تهیه سس قارچ ابتدا کره را ذوب کنید و کنار بگذارید. آرد دو دقیقه را تفت بدهید تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس کره ذوب شده را اضافه کنید و هم بزنید. در آخر شیر را بریزید. حدود 5 دقیقه روی شعله ملایم هم بزنید تا سس غلیظ شود. قارچ را جدا گانه خرد کنید و تفت بدهید سپس با سس سفید مخلوط کنید.

مرغ گریل شده را با سس قارچ، پوره سیب زمینی و هویج پخته یا پوره هویج سرو کنید.