سیب زمینی پفکی مارپیچی

طرز تهیه سیب زمینی پفکی در واقع خیلی شبیه به کوکوی سیب‌ زمینی هست. سیب زمینی پوره شده همراه با تخم مرغ و شیر و پنیر مایه‌ای را تشکیل می‌دهد که با سرخ شدن به شکل مارپیچ‌های زیبا و جذاب در می‌آید. البته نکته مهم دیگر در این دستور وجود نشاسته سیب‌زمینی است که می‌توان به جای آن از نشاسته ذرت هم استفاده کرد. وجود نشاسته باعث ترد شدن سیب زمینی‌ها می‌شود پس حتماً از آن در تهیه این غذا استفاده کنید و آن را از قلم نیندازید. سیب زمینی پفکی را می‌توانید به  عنوان عصرانه‌ای هیجان انگیز یا به عنوان دورچین غذاهای مختلف استفاده کنید.

طرز تهیه: برای پختن سیب‌زمینی‌ها دو راه دارید. روش اول سریع‌تر است اما نیاز به مایکروفر دارد. برای این کار سیب‌زمینی‌ها را پوست بکنید و به صورت مکعب‌های کوچک برش بزنید. آنها را در کاسه شیشه‌ای بریزید. آنقدر آنها را در مایکروفر قرار دهید تا نرم شوند. در صورتی که مایکروفر ندارید می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را آبپز کنید. صبر کنید کمی خنک شوند سپس پوست بکنید و خرد کنید. حال با استفاده از گوشتکوب یا پوره ساز سیب‌زمینی‌ها را کاملاً له کنید و به صورت پوره در آورید.

سیب زمینی پفکی مارپیچی

تخم‌مرغ‌ را در کاسه کوچکی بشکنید و هم بزنید. حال تخم‌مرغ همزده، شیر، پنیر پارمزان، نشاسته ذرت، نمک و فلفل را به پوره سیب‌زمینی اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید تا مایه به صورت خمیر نسبتا یکدستی درآید.

سیب زمینی پفکی مارپیچی

مایه سیب‌زمینی تهیه شده را داخل قیفی با ماسوره ساده بریزید. یا اگر قیف در دسترس ندارید از یک کیسه پلاستیکی ضخیم استفاده کنید. مواد را در گوشه‌ی کیسه جمع کنید و سپس نوک کیسه پلاستیکی را با قیچی برش بزنید.کف تابه‌ای روغن بریزید و بگذارید روی شعله گاز داغ شود. حال مواد را با قیف به صورت مارپیچی داخل تابه بریزید.

سیب زمینی پفکی مارپیچی

صبر کنید تا یک طرف مارپیچ‌ها طلایی رنگ شود. سپس آنها را برگردانید و مجدداً صبر کنید تا طرف دیگر هم به همان شکل درآید. سپس سیب‌زمینی‌های مارپیچی را از تابه خارج کنید و در ظرف مورد نظرتان بچینید و روی آن جعفری خرد شده یا سبزیجات دیگری که دوست دارید بریزید.

سیب زمینی پفکی مارپیچی

نکته: می‌توانید این سیب‌زمینی‌ها را به عنوان عصرانه همراه با سس کچاپ و خردل سرو کنید یا اگر به غذاهای تند علاقه‌مندید می‌توانید از سس مکزیکی استفاده کنید.