اسموتی شکلاتی یک نوشیدنی خنک هستش که طرفدارای زیادی داره. بهتره قبل از اینکه طرز تهیه این دسر خوشمزه رو یاد بگیرین توضیحاتی در مورد اینکه اسموتی چی هست رو بهتون بدم. اسموتی از مخلوط میوه ها با یخ و شکر درست میشه. فرقی نمیکنه از میوه تازه استفاده کنید یا یخ زده، چون در هر صورت میوه رو باید بزارید فریزر که یخ زده بشه.

اسموتی شبیه میلک شیکه اما کمی غلیظ تره و بیشتر از شیر برای تهیه اش استفاده میشه. این نوشیدنی مقوی در سال 1930 از کشور برزیل به بازارهای آمریکا وارد شد و در سال 1960 به یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها در جهان تبدیل گردید. اسموتی ها بسیار متنوع هستند و بدون هیچ چهار چوب خاصی و با توجه به سلیقه خودتون می تونین اونا رو درست کنید. چونکه اسموتی ها از پوره میوه ها درست میشن هضمشون راحته.

بعضی افراد هستند که از این نوشیدنی به عنوان یک وعده غذایی کامل، به خصوص بعد از انجام یک ورزش سنگین استفاده می کنند. همچنین به دلیل وجود میوهT اسموتی ها دارای فیبر بالایی می باشند و در پاکسازی روده ها و دفع سموم بدن بسیار مفید هستند. از جمله اسموتی های پرطرفدار می تونیم به اسموتی طالبی، اسموتی هندوانه، اسموتی قهوه، اسموتی انبه و ... اشاره کنیم که قبلا طرز تهیه اونها رو یاد گرفتید و همچنین اسموتی شکلاتی که قراره امروز اون رو هم یاد بگیرید.

 

طرز تهیه اسموتی شکلاتی

1- برای درست کردن اسموتی شکلاتی ابتدا شیر، پودر کاکائو، پودر قهوه و شکر را با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر و کاکائو کامل در شیر حل شوند. بعد از اینکه از حرارت افتاد به مدت یک ساعت داخل فریزر قرار دهید تا تقریبا یخ بزنند.

2- موز را نیز خرد کرده و آن ها را نیز داخل فریزر بگذارید تا کاملا سرد و یخ زده شوند.

3- همه مواد را از فریزر بیرون آورده و داخل دستگاه مخلوط کن بریزید. دستگاه را روشن کرده و چند دقیقه مواد را مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شوند. سپس شکلات تخته ای و گردو خرد شده را نیز اضافه کرده و مجدد دستگاه را روشن کنید. در نهایت بستنی را داخل مخلوط کن بریزید و یک دقیقه دیگر مخلوط کن را روشن کنید. اسموتی شما آماده است، آن را داخل ظرف مورد نظر ریخته و تزیین کنید.

  اسموتی شکلاتی با موز

نکات کلیدی برای تهیه اسموتی شکلاتی

- همانطور که گفتیم اضافه کردن قهوه اختیاری است و می توانید آن را حذف کنید.

- برای تزیین ظرف اسموتی می توانید از شکلات های آماده استفاده کنید. ابتدا مقداری شکلات دور ظرف مورد نظر مانند لیوان و یا جام ریخته و داخل یخچال بگذارید تا سفت شود. سپس اسموتی را داخل آن ریخته و با تکه های موز و اسمارتیز تزیین کنید.

- برای خوشمزه تر شدن شیر می توانید مقدار خیلی کم وانیل یا یک قاشق غذاخوری گلاب به آن اضافه کنید.

- اگر بخواهید یک اسموتی شکلاتی رژیمی داشته باشید به جای شکر می توانید از عسل و یا خرما استفاده کنید. اگر از خرما استفاده می کنید باید پوست آن را بگیرید تا هنگام خوردن پوست های داخل اسموتی شما را اذیت نکند.

- مقدار پودر کاکائو را با توجه به ذائقه خود می توانید کم یا زیاد کنید.

- از شیرهای گیاهی مانند شیر بادام نیز می تونید برای درست کردن اسموتی استفاده کنید.

- در صورت تمایل می توانید مقداری کره بادام زمینی به اسموتی اضافه کنید.

  - از میوه های دیگری همچون توت فرنگی نیز می توانید در این دستور استفاده کنید.