از آن جایی که امروزه همه افراد به دنبال داشتن اندامی متناسب هستند، در نتیجه به دنبال خوردن خوراکی های سالم مقوی و کم کالری هستند. یکی از این خوراکی های خوشمزه و کم کالری که می تونید توی وعده صبحانه میل کنید اوت میل کره بادام زمینی، موز و دانه چیا هستش.

در مجموع اوتمیل یه جور صبحانه بین المللی که توی تمام کشورهای دنیا طرفداران زیادی داره. ماده اصلی این صبحانه مقوی جو دو سره که سرشار از انواع ویتامین ها و املاح معدنیه. طرز تهیه اوتمیل و همچنین اوتمیل یخچالی  قبلا به طور کامل عنوان شده و حالا قصد داریم اون رو کمی توسعه بدیم و از قبل هم مقوی ترش کنیم.

قبل از اینکه طرز تهیه این نوع اوت میل رو بهتون بگم بهتره کمی در باره مواد اولیش براتون توضیح بدم. داخل این اوت میل از جو دو سر استفاده میشه که جزء غلات محسوب میشه. از این جو برای تهیه اکثر سوپ ها نیز استفاده میشه. یکی دیگه از مواد اولیه این صبحانه عالی دانه چیا هستش. دانه های سیاه و سفید چیا از خانواده نعناعیان بوده و از گیاهی به اسم سالویا هیسپانیکا به دست میاد. این دانه ها خیلی شبیه دانه های تخم شربتی هستن ولی کاملا با اون ها متفاوتند.

به هیچ وجه گول اندازه کوچک این دانه ها را نخورید چون بر عکس ظاهرشان سرشار از مواد مغذی است. میزان 2 قاشق غذاخوری از دانه های چیا سرشار از پروتئین، فیبر، کلسیم، فسفر، منیزیم، منگنز، روی و مقداری ویتامین B3، B1، B2 و پتاسیم است. وجود این مقدار مواد مغذی در 2 قاشق غذاخوری از یک دانه خوراکی نشان از مغذی بودن آن است. دانه چیا حدود 10 تا 12 برابر وزن خود را آب جذب می کنند و داخل معده به شکل ژله ای بزرگ می شوند، از این رو شما دیرتر گرسنه می شوید و غذای کمتری می خورید.

 

طرز تهیه اوت میل کره بادام زمینی، موز و دانه چیا

1- ابتدا موز را به صورت گرد برش بزنید. سپس داخل یک قابلمه جو دوسر، تکه های موز، دانه های چیا، دارچین و نمک دریا را بریزید. سپس آب، شیر و یا ترکیب هر دو را به بقیه مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط رو به بالا بگذارید. هم زدن و حرارت دادن را تا زمانی ادامه دهید که تکه های موز داخل بقیه مواد حل شوند و آب یا شیر به خورد بقیه مواد برود. تقریبا 8 تا 10 دقیقه زمان برای انجام این کار لازم است.   مراحل پخت اوت میل کره بادام زمینی، موز و دانه چیا   2- خوراکی درست شده را به اندازه مساوی داخل دو ظرف ریخته و کره بادام زمینی را به آن ها اضافه کنید. سپس با موز های تکه شده و دانه های چیا تزیین کرده و میل نمایید. قبل از سرو می توانید مقداری شربت افرا نیز روی آن بریزید. اوت میل کره بادام زمینی، موز و دانه چیا برای کودکان نیز صبحانه یا میان وعده ای عالی است.   اوت میل صبحانه ای مقوی و کم کالری  

نکات کلیدی برای تهیه اوت میل کره بادام زمینی، موز و دانه چیا

- این مقدار مواد برای دو وعده یا دو نفر مناسب است. اگر روز بعد بخواهید آن را گرم کنید می توانید از اجاق گاز و یا ماکروویو استفاده کنید. فقط مقدار کمی در حد چنذ قطره آب یا شیر به آن اضافه کرده و سپس گرم کنید. اگر از ماکروویو برای گرم کردن استفاده می کنید، 30 تا 60 ثانیه زمان لازم است. اما اگر دوست ندارید اوت میل را مجدد گرم کنید مواد اولیه را نصف کنید.

 

- می توانید اوت میل کره بادام زمینی، موز و دانه چیا را از شب قبل برای صبحانه آماده کنید. فقط باید مقدار شیر را به 2 پیمانه کاهش دهید و تمام مواد را با هم مخلوط کنید. دیگر نیازی به حرارت دهی نیست، کافی است مواد را تا صبح داخل یخچال بگذارید؛ سپس روز بعد با مواد افزودنی مورد علاقه خود میل کنید.

 

- به جای کره بادام زمینی می توانید از کره هر مغز خشک دیگری استفاده کنید.

  - این دستور از وبسایت eatingbirdfood ترجمه شده است.