فصل گرما که میشه، نوشیدنی های خنک مثل میلک شیک و فالوده حسابی میچسبه. کلی خاطره خوش با فالوده شیرازی، فالوده طالبی و گرمک داریم. چه لذتی داشت. روزهای گرم تابستونی که از مدرسه میومدیم با دیدن این نوشیدنی ها ذوق میکردیم. این لذت های کوچک رو فراموش نکنیم. زندگی همین امروزه! خب حالا فالوده رویال چیه؟

هندی ها یه نوع فالوده دارن که با ورمیشل درست میکنن. طعم های مختلفی هم داره. مثلا فالوده بادام، فالوده آناناس، انبه یا میوه های دیگه. فالوده رویال هم نوعی فالوده هندی هست که با ورمیشل درستش میکنیم. بله همون ورمیشل معمولی که باهاش سوپ درست میکنن! البته میتونید به جای ورمیشل از فالوده شیرازی هم استفاده کنید. چی این فالوده رو «رویال» میکنه؟ تخم شربتی و یه مخلوط خنک و عالی از شیر و شربت. آخرشم یه اسکوپ بستنی وانیلی میریزیم و با هرچی دوست داشتیم تزئینش میکنیم. به این میگن فالوده رویال.

اگه دوست داشته باشید میتونید مقداری ژله بسته شده هم داخلش استفاده کنید. برای شما هم پیش اومده که ژله درست کنید و کسی نخوره. در نتیجه چند روز توی یخچال بمونه و سفت بشه. اینجور موقع ها میتونید خلاق باشید و با ژله تون نوشیدنی فالوده درست کنید.

طرز تهیه فالوده رویال

مرحله اول:

پیش از هر چیز، برای تهیه فالوده رویال، تخم شربتی را بشویید و در مقداری آب بخیسانید. بعد از حدود 15 دقیقه که تخم ها لعابدار شدند آنها را آبکش کنید. تخم شربتی لعابدار شده را کنار بگذارید.

تخم شربتی

مرحله دوم:

حال، ورمیشل را در قابلمه بریزید و روی شعله کمی تفت بدهید (بدون روغن). بعد از دو دقیقه تفت دادن، یک و نیم پیمانه آب اضافه کنید و بگذارید ورمیشل پخته شود. ورمیشل آماده شده را کنار بگذارید.

ورمیشل فالوده رویال

مرحله سوم:

در قابلمه دیگری، یک لیتر شیر بریزید و بگذارید به جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید شیر آرام آرام غل بزند و حجمش نصف شود.

شیر غلیظ

مرحله چهارم:

وقتی حجم شیر نصف شد، وقت اضافه کردن شربت فالوده رویال میرسد. شربت را اضافه کنید و سریع هم بزنید.

شربت آلبالو فالوده

مرحله پنجم:

بعد از آن شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا در مایع حل شود. سپس در یخچال بگذارید و اجازه دهید به خوبی خنک شود.

شکر فالوده رویال

مرحله ششم:

برای سرو، کف لیوان مقداری شربت بریزید. بعد از آن، یکی دو قاشق از تخم شربتی لعابدار شده را اضافه کنید.

 سرو فالوده

یک قاشق غذاخوری ورمیشل پخته اضافه کنید. و بعد، در صورت تمایل، هر مقدار از ژله بسته شده که خواستید اضافه کنید. شیر آلبالوی خنک شده را روی آن بریزید و فالوده رویال را با یک اسکوپ بستنی سرو کنید.

بستنی فالوده رویال

برای تزئین این نوشیدنی تابستانی خوشمزه میتوانید از تکه های پاستیل میوه ای استفاده کنید. نوش جان!

فالوده هندی

نکته های کلیدی تهیه فالوده رویال:

- میتوانید به جای ورمیشل از فالوده شیرازی آماده استفاده کنید.

- مقدار شکر را میتوانید با توجه به ذائقه خودتان تنظیم کنید.

- جوشاندن شیر فرایندی طولانی است. میتوانید نیمی از شیر را کم کنید و به جای آن دو سه اسکوپ بستنی وانیلی اضافه کنید.

- استفاده از ژله کاملا اختیاری است. میتوانید آن را حذف کنید.

- در صورت تمایل میتوانید از مغز گردو یا بادام خرد شده هم روی فالوده رویال استفاده کنید.

- برای زیبایی بیشتر میتونید چند رنگ ژله استفاده کنید. ژله ها رو به شکل مکعب های کوچک هم اندازه برش بزنید تا نوشیدنی زیباتری داشته باشید.