حفظ تناسب اندام و رژیم گرفتن خیلی سخته اگه نتونیم کیک بخوریم. مگه نه؟ برای همین من دنبال یه دستور خوب برای کیک رژیمی گشتم و حالا روش تهیه کیک هویج رژیمی رو براتون آوردم. حتما طرز تهیه کیک هویج ایران کوک رو قبلا دیدین. حالا ما قراره همون کیک رو که طعمی عالی اما حدودا 580 کالری داره، به یه کیک رژیمی هویج با حداقل میزان کالری تبدیل کنیم. این کیک رژیمی بدون روغن تهیه میشه که همین مساله باعث شده خود کیک هویج حدودا 160 کالری داشته باشه و خامه ی کیک حدود 90 کالری. این مقدار کالری برای کیک ایده آله! پس با خیال راحت این کیک رو درست کنین.

از کالری بگذریم میرسیم به مزه ی کیک. کیک رژیمی با میوه اصولا خیلی دلچسبه. حالا اگه این کیک رژیمی با هویج تهیه بشه خب شیرین تر و دوست داشتنی تر هم میشه. کیک رژیمی هویج مواد خیلی خاصی نیاز نداره و کاملا در دسترسه. پس فکر نکنم دیگه بشه به یه کیک رژیمی خوشمزه با طعم هویج نه گفت! با ما همراه باشین.

طرز تهیه کیک رژیمی هویج

مرحله اول:

برای تهیه کیک هویج رژیمی ابتدا باید فر را روشن کنید و روی دمای 350 فارنهایت یا 177 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. به کمک اسپری یا چند قطره روغن کف قالب های مخصوص کیک را چرب نمایید.

چرب کردن قالب

مرحله دوم:

سه یا چهار عدد هویج به اندازه ی متوسط را پوست گرفته و رنده کنید تا حدود 2 پیمانه هویج داشته باشید. البته کمی بیشتر یا کمتر بودن مقدار هویج مشکلی ایجاد نمی کند.

رنده کردن هویج

مرحله سوم:

در این مرحله از تهیه کیک رژیمی هویج باید مغز گردو ها را خرد و ریز کنید تا حدودا 1/2 پیمانه گردو داشته باشید.

خرد کردن گردو

مرحله چهارم:

یک کمپوت آناناس را باز کنید و همان طور که در عکس می بینید درب آن را نگه دارید تا آب میوه ی داخل کمپوت کاملا تخلیه شود.

کمپوت آناناس

مرحله پنجم:

در یک کاسه ی متوسط مواد کیک هویجی مانند تخم مرغ ها، دو قاشق غذاخوری روغن و وانیل را مخلوط کنید. سپس هویج، آناناس و مغز گردو ها را به کاسه اضافه کرده و خوب بهم بزنید.

ترکیب کردن مواد

مرحله ششم:

حالا در یک کاسه ی بزرگ تر، تمام مواد کیک رژیمی را که آماده کرده اید، با آرد گندم، آرد شیرینی پزی، شکر، پودر نارگیل، جوش شیرین، نمک و دارچین به طور کامل مخلوط کنید. تا حدی بهم بزنید که رطوبت خمیر کیک کم شده و مواد کاملا به خورد هم بروند.

افزودن آرد

مرحله هفتم:

خمیر را به دو قسمت با اندازه و غلظت یکسان تقسیم کرده و در دو قالب بریزید. کیک را در فر بگذارید تا به مدت 30 تا 35 دقیقه پخته شود. میتوانید به کمک یک خلال داندان تست کنید که کیک حاضر است یا نه.

یک خلال دندان را در کیک فرو ببرید. اگر تمیز از کیک خارج شد، وقت آن است که کیک را از فر بیرون بیاورید. حدود 5 دقیقه صبر کنید تا حرارت کیک رژیمی هویج کم شود. سپس آن را از قالب خارج کنید و حداقل 30 دقیقه فرصت دهید تا کاملا خنک شود.

ریختن خمیر در قالب

مرحله هشتم:

تا وقتی که کیک هویج رژیمی در حال خنک شدن است، فرصت دارید خامه ی کیک را حاضر کنید. برای تهیه ی خامه ی کیک رژیمی می بایست پنیر خامه ای کم چرب را به همراه وانیل و شیر در یک کاسه بریزید و با همزن برقی به خوبی بهم بزنید. به آرامی پودر شکر را اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید. اگر هنوز خامه به بافت مورد نظر شما نرسیده است، میتوانید 1 تا 2 قاشق شیر اضافه کنید.

تهیه خامه کیک رژیمی

مرحله نهم:

یک لایه از کيک رژيمي هويج را در ظرف سرو بگذارید و با یک سوم خامه ای که آماده کرده اید، روی آن را بپوشانید.

ریختن خامه روی کیک

مرحله آخر:

لایه ی بعدی کيک رژيمي هويج را روی لایه ی اول گذاشته و با یک سوم دیگر از خامه روی آن را بپوشانید. به یک سوم باقی مانده از خامه، اطراف کیک را پوشش دهید. روی کیک هویجی رژیمی را میتوانید با انواع مغزها تزیین کنید. نوش جان.

سرو کیک رژیمی هویج

نکات کلیدی تهیه کیک رژیمی هویج

- قالب های کیک شما بهتر است قطر 22 سانتی متری داشته باشند. اما از هر قالب دلخواه دیگری نیز میتوانید استفاده کنید.

- دستور تهیه کیک هویج رژیمی از سایت 101cookingfortwo ترجمه شده است.

- در تهیه ی کیک رژیمی با هویج میتوانید به جای چرب کردن قالب از کاغذ روغنی هم کمک بگیرید.

- اگر دوست دارید شیرینی های رژیمی دیگری را نیز یاد بگیرید، میتوانید به مطلب کیک شکلاتی رژیمی و بیسکویت رژیمی مراجعه کنید.

- ایران کوکی های عزیز! خوشحال می شویم کیک هویج رژیمی را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی  اینستاگرام با هشتگ آشپزی _ایران_کوک به اشتراک بگذارید.