چیکن کوردن بلو غذایی خوشمزه با طعمی منحصر به فرد است که برای اولین بار در سوئیس تهیه شد. بعید نیست اگر این غذای اروپایی را نشناسید. اما اگر یک بار امتحانش کرده باشید، بدون شک شیفته ی آن هستید. به هر حال اگر برایتان سوال شده که چیکن کوردن بلو چیست؟ اصلا نگران نباشید. توضیح خواهم داد.

معنی کوردن بلو در زبان فرانسه روبان آبی است اما در واقع نوعی شنیسل است. کوردن بلو با گوشت قرمز و یا مرغ تهیه می شود که درون گوشت را با ورقه های کالباس و پنیر پر می کنند. البته اگر سینه مرغ شما خرد شده است (مثلا فیله یا تکه های مرغی که برای جوجه فریز کرده اید) هم میتوانید نوع دیگری از این غذا را تهیه کنید. در این صورت بهتر است دستور تهیه کسرول کوردن بلو را ببینید.

درست است که کوردن بلو آماده هم میتوان خرید اما لذت تهیه کردن غذایی که دوست دارید در خانه چیز دیگری است. در ادامه با طرز تهیه چیکن کوردن بلو با سس قارچ در خدمت شما عزیزان هستیم.

طرز تهیه چیکن کوردن بلو با سس قارچ

مرحله اول:

برای تهیه چیکن کوردن بلو ابتدا باید پوست سینه ی مرغ را گرفته و آن را بشویید. با یک چاقوی تیز بخش میانی سینه ی مرغ را برش بزنید. کالباس و پنیر را درون برش میانه ی مرغ قرار دهید.

مرحله ی آماده سازی مرغ

مرحله دوم:

به کمک چند خلال دندان؛ شکاف را بسته نگه دارید تا کالباس و پنیر به بیرون نریزند. به جای خلال دندان میتوانید از نخ مخصوص آشپزی نیز استفاده کنید.

بستن مرغ پر شده

مرحله سوم:

در یک کاسه ی متوسط، آرد سوخاری، نمک، فلفل و ترخون را با هم مخلوط کنید. تکه های مرغ را در کاسه بغلتانید تا به آرد سوخاری آغشته شوند.

زدن آرد سوخاری و ترخون

مرحله چهارم:

یک ماهیتابه بزرگ بردارید و روی حرارت قرار دهید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود. سپس تکه های مرغ را درون روغن بگذارید تا سرخ شوند. برای هر طرف از هر تکه مرغ، حدود 1 یا دو دقیقه کافیست.

مرغ ها را از ماهیتابه خارج کنید و در سینی فر بگذارید. فر را روی 350 درجه فارنهایت یا 177 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. چیکن کوردن بلو را به مدت 25 الی 30 دقیقه در فر بگذارید تا برشته شود. ( بهتر است فر را از چند دقیقه قبل روشن کنید تا گرم شود. )

مرحله پنجم:

در همان زمان که چیکن کوردن بلو در فر است میتوانید سس قارچ را آماده کنید. برای تهیه سس قارچ یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و در آن مقداری کره بریزید تا ذوب شود. قارچ خرد شده را اضافه کنید و به قدری تفت دهید تا آب قارچ گرفته شود. سپس پیاز و سیر خرد شده را به همراه مقداری ترخون در ماهیتابه بریزید و با هم تفت دهید.

تفت دادن مواد سس قارچ

مرحله ششم:

پس از چند دقیقه، آرد را روی مواد سس قارچ الک کنید و بهم بزنید. سپس آب مرغ را به همراه نمک و فلفل اضافه کنید و اجازه دهید سس قارچ شما به جوش بیاید.

جوشیدن مواد سس

مرحله هفتم:

وقتی سس قارچ مدتی جوشید و غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید. حالا جعفری خرد شده و خامه را به سس قارچ اضافه کنید و بهم بزنید.

افزودن خامه به سس قارچ

مرحله هشتم:

چیکن کوردن بلو را از فر خارج کنید. سس قارچ را روی آن بریزید و با انواع سالاد و یا ترشی مورد علاقه تان سرو کنید. فکر می کنم سرو سالاد سزار با کوردن بلو پیشنهاد خوبی باشد. نوش جان.

کوردن بلو با مرغ

نکات کلیدی تهیه چیکن کوردن بلو با سس قارچ

- در تهیه کوردن بلو با فیله مرغ میتوانید از هر نوع پنیری که مایل هستید، استفاده کنید. اما با پنیر چدار بهتر و خوشمزه تر خواهد بود. برای هر فیله ی مرغ تقریبا 50 گرم پنیر کافی است.

- روش دیگری برای تهیه کوردن بلو مرغ این است که فیله های مرغ را مانند روش تهیه مرغ سوخاری، در تخم مرغ، آرد و آرد سوخاری بغلتانید و بعد در روغن سرخ کنید.

- برای طعم دهی بیشتر به فیله های چیکن کوردن بلو میتوانید به آرد سوخاری، بیسکوییت کراکر خرد شده نیز اضافه کنید و فیله ها را در آن بغلتانید.

- میتوانید چیکن کوردون بلو را فقط در فر بگذارید یا فقط سرخ کنید. در این دستور ما از هر دو روش استفاده کرده ایم اما یکی از آن ها نیز کافیست.

طرز تهیه کوردن بلو مرغ را میتوانید به هر شیوه ای که راحت هستید تغییر دهید. برای مثال اگر روش گفته شده برایتان سخت است میتوانید پنیر را در میان کالباس قرار داده و رول کنید.

یا برای این که از خلال دندان یا نخ آشپزی استفاده نکنید؛ میتوانید فیله های مرغ را مانند عکس از بالا برش داده و کالباس ها را در آن قرار دهید.

طرز تهیه کوردن بلو با مرغ

- این مطلب از سایت mommiecooks ترجمه شده است.