تارت کره ای یکی از انواع تارت هست که خیلی بی نظیره و ما امروز در ایران کوک قصد داریم اون رو آموزش بدیم. این تارت که اصالتش به کانادا برمیگرده، توی این کشور و کشورهای اروپایی و آمریکایی خیلی مرسوم و پرطرفداره. البته طرز تهیه شیرینی تارت کره ای روش های مختلفی داره که ما برای شما بهترین و کامل ترین روش رو آماده کردیم. شیرین خشک تارت کره ای یه دستور خیلی قدیمی داره و به مرور زمان با مواد اولیه متنوعی تهیه شده. مثلا بعضی جاها توی خمیر تارت کره ای از گوشت استفاده می شده اما ما پیشنهاد می دیم طرز تهیه خمیر تارت کره ای رو از روی دستوری که براتون لینکش رو توی بخش نکات گذاشتیم یاد بگیرین، چون اون روش خیلی راحت تر و البته خوشمزه تره.

تارت کره اي رو میشه با شربت افرا یا سیروپ (شربت) ذرت هم تهیه کرد. ولی توی این دستور تارت کره ای که آموزش می دیم از شیره طلایی استفاده شده که در دسترس تر هم هست. این تارت شیرین و خوشمزه یه ترکیب اعجاب انگیز از شکر قهوه ای، تخم مرغ، وانیل و کشمش هست که توی قالب های کوچیک مافین تهیه میشه. تارت کره اي طعمی مابین پای گردو و پای شکری داره و میلیون ها آدم سراسر دنیا عاشق مزه و بافت دوست داشتنی این تارت هستن. توصیه می کنیم اصلا از دستش ندین، خصوصا چون مواد اولیه این تارت رو میشه به راحتی تهیه کرد.

مواد اولیه تارت کره ای

طرز تهیه تارت کره ای

مرحله اول:

در یک ظرف مناسب، تخم مرغ ها را بشکنید. سپس شکر قهوه ای، سرکه، شیره طلایی، وانیل و کره را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا تمام مواد کاملا ترکیب شود. حالا کشمش ها را اضافه کنید. میتوانید اول تخم مرغ را با وانیل ترکیب کنید و بعد با بقیه ی مواد مخلوط نمایید.

مخلوط کردن مواد

مرحله دوم:

فر را روشن کرده و در دمای 176 درجه سانتی گراد یا 350 فارنهایت تنظیم کنید تا گرم شود. خمیر تارت را با وردنه صاف کنید و به کمک یک کاتر مناسب، آن را برش دهید (دستور خمیر تارت کره ای را در انتهای مطلب بخوانید). دقت داشته باشید که ضخامت خمیر تارت کره ای زیاد نباشد.

برش خمیر

مرحله سوم:

خمیر تارت های برش خورده را در قالب کوچک تارت بگذارید. متیوانید از قالب مافین هم استفاده کنید. خمیر تارت کره را به آرامی به قالب فشار دهید.

قراردادن خمیر در قالب

مرحله چهارم:

حالا موادی که برای پر کردن تارت آماده کرده اید، داخل خمیرها بریزید. حدودا سه چهارم خمیر تارت را با مواد پر کنید. اگر بیشتر از حد گفته شده پر شوند، تارت کره ای شما به قالب چسبیده و می سوزد. پس مراقب باشید. قالب را در فر بگذارید تا به مدت 8 الی 12 دقیقه تارت آماده شود. پس از گذشت 8 دقیقه حواستان به تارت ها باشد تا هر زمان که پخته شدند، آن ها را خارج کنید.

پر کردن خمیر

مرحله آخر:

وقتی که تارت کره ای از یخچال خارج شد، باید 5 دقیقه صبر کنید تا خنک شود. سپس به کمک کارد مخصوص کره یا یک چاقوی کند به آرامی تارت را از قالب جدا کنید. روی تارت کره ای باید کاملا سفت شده باشد و نریزد. تارت ها را روی قفسه خنک کننده بچینید تا خنک شوند. نوش جان.

خنک شدن تارت کره ای  

طرز تهیه خمیر تارت کره ای

 

مرحله اول:

برای تهیه خمیر تارت کره، از قبل قالب های کره را به صورت مکعب های کوچک خرد کنید و در فریزر قرار دهید تا کاملا سرد شوند. آرد و نمک را با هم مخلوط کنید. کره سرد را هم اضافه کنید. این مخلوط را در میکسر یا غذاساز میکس کنید. بعد از میکس باید کره به اندازه دانه های جو ریز شده باشد.

  تهیه خمیر تارت کره ای  

مرحله دوم:

در یک پیمانه، سرکه و تخم مرغ را بزنید. سپس به اندازه ای آب یخ اضافه کنید که پیمانه پر شود (یعنی مقدار این مایع باید 1 پیمانه باشد). به تدریج مایع را از کنار ظرف به مخلوط کره ای اضافه کنید. همزمان با دست ورز بدهید. فقط به اندازه ای مایع اضافه کنید که خمیر منسجم شود.

  تارت-کره-خمیر-3  

مرحله سوم:

خمیر تارت کره ای را به شکل یک چانه بزرگ فرم بدهید و شش قسمت کنید. به این ترتیب میتوانید هر مقدار از خمیر که لازم بود را مصرف و بقیه برای دفعات بعد فریز کنید. قبل از مصرف خمیر را نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

  خمیر تارت کره  

با این مقدار مواد گفته شده میتوانید حدود 24 عدد خمیر تارت کوچک درست کنید. البته این بستگی به سایز قالب های شما دارد. بنابراین اگر قصد دارید فقط یک بار این تارت را تهیه کنید، میتوانید مقدار مواد خمیر را نصف کنید یا مقدار مواد داخلی را دو برابر کنید.

 

نکات کلیدی تهیه تارت کره ای

- تارت کره ای را میتوانید در ظروف در بسته، کاغذ روغنی یا کیسه های پلاستیکی قرار دهید و بیشتر از 3 ماه به صورت فریز شده نگهداری کنید.

- اگر تارت کره ای شما به قالب چسبید، با یک چاقوی تیز آشپزخانه آن را به آرامی جدا کنید. پروسه ی جدا کردن تارت ها از قالب باید تا وقتی که تارت ها گرم هستند، انجام شود.

- برای مواد داخل تارت به جای کشمش بی دانه میتوانید از مویز و انواع مغزها استفاده کنید.

- از خمیر تارت کره ای میتوانید برای تهیه غذا هم استفاده کنید. البته در این صورت بهتر است از آرد سبوس دار به جای آرد سفید استفاده کنید.

- استفاده از آرد سبوس دار باعث میشود خمیر نیاز به آب بیشتری داشته باشد.

 - این مطلب از دو منبع acanadianfoodie.com و tastingtable.com گردآوری شده است.