هر کشوری شیرینی های مخصوص به خودش رو داره. بعضی از این شیرینی ها انقدر طعمشون خاصه که شهرت جهانی پیدا می کنه و کم کم تو کشورهای دیگه هم رایج میشه و همه طرفدارش میشن. کنافه یکی از اون شیرینی هاست که امروزه اغلب کشورها اون رو می شناسن و درست می کنن. کنافه از جمله شیرینی های شربتیه که در بعضی کشورها مثل ترکیه و اغلب کشورهای عربی به ویژه لبنان و فلسطین درست میشه. چند وقتیه که خیلی از کشورها طرفدار این شیرینی خاص و خوشمزه شدن، به طوری که میشه اون رو تو منوی بعضی کافی شاپ ها دید. این شیرینی خوشمزه و رشته ای با رشته کادایف درست میشه. رشته کادایف رشته ایه که از خمیر فیلو به دست میاد و می تونید اون رو از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید. از مواد اولیه ی دیگه ی شیرینی کنافه پنیر خامه ای و یا پنیر موزارلاست و مهمتر از همه شربت ساده ای که در نهایت روی این شیرینی ریخته میشه. کنافه انواع مختلف داره و به شکل های مختلف درست میشه. امروز قصد داریم یه مدل جدید از شیرینی کنافه رو که قطعا تا به حال امتحان کردید معرفی کنیم و بهتون آموزش بدیم. می تونید تصور کنید که یه نوع شیرینی به شکل ساندویچ درست بشه؟ بله میشه! ساندویچ کنافه فوری یکی از انواع کنافه است که از نان تست و رشته کادایف تشکیل میشه. در نهایت بعد از سرخ شدن داخل تابه، داخل شربت مخصوص که با گلاب و عرق بهارنارنج درست میشه، غوطه ور میشه. این شیرینی ترد و کرانچیه و مزه ی فوق العاده ای داره که حتما از خوردنش لذت خواهید برد. به جرات میشه گفت این شیرینی یکی از خاص ترین شیرینی هاست که قطعا تا به حال تجربه ی خوردنش رو نداشتید. ماه رمضان نزدیکه و حتما شما هم به دنبال یه شیرینی خاص و خوشمزه برای افطار هستید. یه شیرینی که هم خوشمزه باشه و هم خیلی سریع درست بشه و زمان بر نباشه. طرز تهیه ساندویچ کنافه فوری ماه رمضان رو یاد بگیرید و اون رو در کمتر از ۲۰ دقیقه درست کنید. امتحانش مجانیه!

 

طرز تهیه ساندویچ کنافه فوری ماه رمضان

کنافه پنیری

مرحله اول: طرز تهیه شربت گلاب برای روی کنافه

۱- داخل قابلمه ای کوچک، شکر، آب و چند قطره آب لیمو ترش بریزید و آن ها را با هم ترکیب کنید.

۲- قابلمه را روی حرارت متوسط شعله ی گاز قرار دهید تا به جوش آید.

۳- بلافاصله بعد از به جوش آمدن شربت، شعله را کم کنید و اجازه دهید شربت به مدت ۵ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. سپس گلاب و بهارنارنج را به آن ها اضافه کنید.

۴- بعد از آن که شربت کمی غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید، داخل کاسه ای بریزید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

 

مرحله دوم: طرز تهیه ساندویچ کنافه فوری

۱- کره ی ذوب شده را به همراه رشته های کادایف خرد شده داخل کاسه ای بریزید و با هم خوب مخلوط کنید. می توانید از چند قطره رنگ خوراکی یا عصاره پرتقال استفاده کنید.

  مخلوط کره و رنگ خوراکی پرتقال   مخلوط رشته کنافه با کره  

۲- نان های تست را آماده کنید. روی یک طرف نان ها را با استفاده از قلمو کره (یا شیر) بمالید.

  چرب کردن نان ها با کره  

۳- مخلوط رشته و کره را به اندازه ی دو قاشق چایخوری روی هر تکه از نان ها بریزید و روی سطح آن ها پخش کنید. کمی رشته های کنافه را روی سطح نان فشار دهید تا رشته ها به شکل ثابت روی نان ها قرار بگیرد.

  ریختن رشته کادایف آماده شده روی نان   ۴- ۱ یا ۲ قاشق چایخوری روغن داخل تابه بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود.

۵- یک عدد از نان ها را بردارید و داخل تابه قرار دهید. به طوری که طرف رشته ای نان رو به تابه و طرف ساده ی نان رو به بالا قرار بگیرد. روی نان را با یک لایه پنیر موزارلا بپوشانید. سپس تکه ی دیگری نان را روی پنیر قرار دهید. به طوری که طرف رشته ای نان دوم رو به بالا قرار بگیرد. (ساندیچ شما باید از دو طرف پوشیده از کنافه باشد و پنیر لای ساندیچ قرار بگیرد).

  سرخ کردن ساندویچ کنافه فوری  

۶- بعد از آن که یک طرف نان پخته و سرخ شد و رشته ها به راحتی از تابه جدا شد و نچسبید، با استفاده از کفگیر پهن زیر نان بزنید و آن را برگردانید تا طرف دیگر نان نیز پخته و سرخ شود.

۷- پخت ساندوچ کنافه را تا زمانی ادامه دهید که ترد بودن، تغییر رنگ رشته کادایف و آب شدن پنیر را احساس کنید.

۸- بعد از پخته شدن ساندویچ کنافه فوری، آن ها را به ظرف مورد نظرتان منتقل کنید، ساندویچ ها را از وسط نصف کنید و روی آن ها پودر پسته بپاشید. بلافاصله، تا ساندویچ های کنافه داغ هستند، روی آن ها شربت بریزید و سرو کنید.

  طرز تهیه ساندویچ کنافه  

نکات کلیدی طرز تهیه ساندویچ کنافه فوری

- اگر احساس کردید رشته های کنافه در حال سوختن است اما پنیر داخل ساندویچ هنوز ذوب نشده است، زیر شعله را کم کنید تا پنیر به آرامی داخل ساندویچ آب شود و در عین حال رشته های کنافه نسوزد.

- بعد از آن که لایه ی دوم نان ساندویچ را روی پنیر قرار دادید، با پشت کفگیر پهن روی ساندویچ را چند ثانیه فشار دهید تا دو طرف ساندویچ به پنیر لای ساندویچ بچسبد و ساندویچ منسجم شود.

- تعداد ساندویچ ها را می توانید به تعداد مورد نظرتان کم یا زیاد کنید و به نسبت آن ها مواد اولیه ی دستور را تغییر دهید.

- پختن و سرخ کردن ساندیچ کنافه بین ۳ تا ۵ دقیقه زمان می برد. یعنی کمتر از چیزی که فکرش را بکنید!

- می توانید رنگ خوراکی را از مواد اولیه ی ساندویچ کنافه حذف کنید. در این صورت کنافه ها بعد از سرخ شدن طلایی رنگ خواهند شد.

- ساندویچ های کنافه به دلیل وجود پنیر زیاد در آن ها کمی سنگین خواهند بود. لذا می توانید به جای روغن، روی نان ها شیر بمالید تا هم از خواص شیر استفاده کنید و هم ساندویچ های سالم تری داشته باشید.

- برای خرید رشته کادایف می توانید به سایت فروشگاه ایران کوک مراجعه کنید و آن را سفارش دهید.