داشتن رژیم غذایی مناسب برای هر فرد بسیار مهمه. امروزه به دلایل مختلف مثل مصرف زیاد فست فودها و بی تحرکی تعداد افراد چاق رو به افزایشه و کاهش وزن، لاغری و داشتن رژیم لاغری به یکی از بزرگترین دغدغه های این افراد تبدیل شده. این معضل به ویژه برای خانم ها که همیشه نگران تناسب اندامشون هستن نگران کننده تره. کاهش وزن و لاغری بدون داشتن برنامه رژیم غذایی و ورزش کار سخت و نشدنیه. هرچند راه ها و رژیم های مختلف برای لاغری وجود داره اما ما بهترین و آسون ترینشون رو بهتون معرفی میکنیم تا بهتون کمک کنیم. خوردن انواع سالاد رژیمی میتونه از خوراکی های خوشمزه ی رژیمتون باشه و چون تنوعش زیاده میتونید همیشه یک سالاد رژیمی سالم و خوشمزه با انواع سبزیجات تازه یا انواع میوه ها، آجیل و حتی گوشت و مرغ برای تامین پروتئین و آهن رو امتحان کنید. سالادی که این ویژگی ها رو داشته باشه، حتی میتونه به عنوان یک وعده ی کامل غذایی در نظر گرفته بشه و دقیقا سالادها در صورتی به لاغر شدن شما کمک میکنن که به عنوان جایگزین یک وعده ی غذایی شما مصرف بشن. اما سالادها میتونن جذابتر و خوشمزه تر هم بشن! شما میتونید انواع مختلف سس رژیمی کم چرب با قند کم رو خودتون درست کنید و از خوردن سالاد لذت ببرید. ایران کوک طرز تهیه بهترین و آسان ترین سس های رژیمی رو بهتون آموزش میده تا همراه سالاد نوش جان کنید. علاوه بر سس هایی که اینجا معرفی شدن سس سرکه رژیمی و چاشنی ایتالیایی رو هم میتونید امتحان کنید.

سس سالسا:

اگر سس قرمز دوست دارید حتما سس سالسا را امتحان کنید. این سس رژیمی برای مرغ و سایر غذاها نیز استفاده می شود.

سس رژیمی سالسا

مواد لازم برای تهیه سس سالسا:

فلفل دلمه ای سبز  100 گرم

گوجه فرنگی  200 گرم

سرکه بالزامیک  1 قاشق غذاخوری

پونه  1 قاشق غذاخوری

فلفل و نمک  به میزان لازم

سیر رنده شده  2 یا 3 عدد

طرز تهیه سس سالسا:

گوجه فرنگی ها را بجوشانید و پوستشان را بگیرید. 2 عدد از گوجه های آبپز را در مخلوط کن بریزید و نمک، فلفل و سرکه بالزامیک را به آن ها اضافه کنید. بقیه گوجه ها را ریز خرد کنید.

فلفل دلمه ای را روی شعله کباب کنید تا زمانی که کمی سیاه شود. سپس پوست آن را جدا کرده و ریز خرد کنید.

گوجه فرنگی خرد شده و فلفل خرد شده، پونه، سیر و تکه های فلفل (در صورتی که میخواهید سس تند شود) به پالپ گوجه فرنگی اضافه کنید. اگر سس را تندتر دوست دارید میتوانید تکه های کوچک فلفل را نیز به مواد اضافه کنید.

بعد از خنک شدن می توانید آن را با سالاد سرو کنید.

سس تایلندی:

اگر دوست دارید ترکیبی از سه طعم متفاوت ترش، شیرین و تند را با هم داشته باشید، حتما سس تایلندی را امتحان کنید. آماده سازی مواد اولیه سس تایلندی بسیار آسان و در دسترس بوده و خود سس برای هفته ها ماندگاری دارد. کافی است موارد زیر را با هم مخلوط کنید، روی هر سبزیجاتی که می خواهید بریزید و این سس خوشمزه را نوش جان کنید.

سس رژِیمی تایلندی

مواد لازم برای تهیه سس تایلندی:

کره بادام زمینی  6 قاشق غذاخوری

سرکه سیب  4 قاشق غذاخوری

شکر (ترجیحا شکر زرد) یا عسل  1 قاشق غذاخوری

فلفل قرمز خرد شده  به مقدار لازم

نمک  1 تا 1.5 قاشق چایخوری

سیر خرد شده  3 تا 4 عدد متوسط

آب جوش  1پیمانه

طرز تهیه سس تایلندی:

کافی است تمام مواد اولیه را با هم ترکیب کنید و این سس خوشمزه را نوش جان کنید. این سس رژیمی برای سالاد کلم بسیار توصیه می شود.

سس گشنیز:

ماست از جمله موادی است که می تواند در بسیاری از سس های رژیمی  از آن استفاده شود. سس گشنیز یک سس رژیمی سبزیجات است که ماده ی اصلی آن بعد از گشنیز، ماست است.

سس رژیمی گشنیز

مواد لازم برای تهیه سس گشنیز:

گشنیز  1 پیمانه

ماست کم چرب  1/2 پیمانه

روغن زیتون  1/4 پیمانه

سرکه سیب  2 قاشق غذاخوری

سیر  2 حبه

نمک به میزان لازم

طرز تهیه سس گشنیز:

تمام مواد را در مخلوط کن بریزید تا سس کاملا یکدستی به دست آید. می توانید برگ های گشنیز را ساتوری کنید و با آن بشقاب سالاد را تزیین کنید.

سس رژیمی سالاد سزار:

سالاد سزار از جمله سالادهای معروف و پرطرفدار است که سس مخصوص به خود را دارد. شما می توانید این سس خوشمزه را به صورت رژیمی تهیه کنید.   سس رژیمی سالاد سزار  

مواد لازم برای تهیه سس سالاد سزار رژیمی:

خلال بادام  2 قاشق غذاخوری سیر له شده  2 حبه خردل  2 قاشق غذاخوری ارده  1 قاشق مرباخوری آبلیمو  3قاشق غذاخوری روغن زیتون  3 قاشق غذاخوری آب  1/4 لیوان

طرز تهیه سس رژیمی سالاد سزار :

همه ی مواد را داخل مخلوط کن بریزید و محلول اسموتی شکل را روی سالاد مورد نظر بریزید و از آن لذت ببرید.

سس رژیمی پرتقال و بالزامیک:

این سس خوشمزه با ترکیب پوست پرتقال و سرکه بالزامیک طعم جدید و فوق العاده ای به سالاد و غذاهای گوشتی می دهد.

سس رژیمی پرتقال و بالزامیک

مواد اولیه برای سس رژیمی پرتقال و بالزامیک:

روغن زیتون  1/2 پیمانه

سرکه بالزامیک  1/4 لیوان

پیازچه خرد شده  2 قاشق چایخوری

پوست پرتقال رنده شده  1 قاشق چایخوری

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سس رژیمی پرتقال-بالزامیک:

همه ی مواد را با هم مخلوط کنید تا یک مخلوط یکدست به دست آید. قبل از هر بار مصرف آن را به هم بزنید. این سس را می توانید تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

شما می توانید بسته به سلیقه و طبعتان با ترکیب سرکه، روغن زیتون، آبلیمو و ... سس خانگی درست کنید و سالادتان را خوشمزه تر کنید.