اسلایس مکرون نارگیلی یه کیک و در واقع یه دسر بی نهایت لذیذ، دلپذیر و خوش طعم هست. در این مطلب قصد دارم طرز تهیه این خوشمزه های جذاب رو بهتون آموزش بدم. درست کردن اسلایس مکرون نارگیلی در دو مرحله انجام میشه که مرحله اول شامل پختن کیک پایه و مرحله دوم درست کردن رویه نارگیلی اون هست. اگه به زودی جشن یا دورهمی عصرونه با دوستاتون دارین، پیشنهاد می کنم این شیرینی خارق العاده رو درست کنین و همراه با یه نوشیدنی سرد و شربت و در کنار میوه های رنگارنگ و جذاب تابستونی سرو کنین. خب بریم سراغ درست کردن اسلایس مکرون نارگیلی شگفت انگیز.

 

طرز تهیه اسلایس مکرون نارگیلی

 

مرحله اول: ترکیب کردن مواد تر برای درست کردن کیک

برای درست کردن اسلایس مکرون نارگیلی بی نهایت خوشمزه و خوش عطر، ابتدا لازم است که کیک آن را درست کنید. در این مرحله روغن جامد یا کره به دما محیط رسیده را داخل یک کاسه بریزید و شکر را هم به آن اضافه کنید و با استفاده از یک همزن برقی خوب بزنید تا زمانی که شکر حل شود. حالا وانیل و سپس زرده تخم مرغ ها را به مخلوط اضافه کنید و تا زمانی که کرم رنگ و کشدار شود با همزن مخلوط را بزنید. در نهایت شیر را هم به مواد اضافه کنید و مجدداً بزنید.

 

مرحله دوم: افزودن مواد خشک به مواد تر

در مرحله دوم از درست کردن کیک اسلایس مکرون نارگیلی، ابتدا در یک کاسه مناسب آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک الک مخلوط را سه بار الک کنید تا به خوبی هوا گیری شود. حالا طی دو مرحله مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به مایه تخم مرغی که در مرحله قبل درست کردید اضافه کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

 

مرحله سوم: انتخاب قالب مناسب برای اسلایس مکرون نارگیلی

برای اینکه اسلایس های مکرون نارگیلی زیبایی داشته باشید، بهتر است از یک قالب 20 در 30 مستطیل شکل استفاده کنید تا اسلایس ها ضخامت مناسبی داشته باشند. بنابراین در این مرحله کف یک قالب مستطیلی 20 در 30 را کاغذ روغنی بیندازید و مایه کیک را داخل قالب بریزید و به کمک یک لیسک سطح آن را صاف کنید و قالب را کناری بگذارید.

 

مرحله چهارم: درست کردن رویه نارگیلی

برای درست کردن رویه نارگیلی، ابتدا همزن برقی که در مرحله اول برای مخلوط کردن مایه تخم مرغی استفاده کردید را خوب بشویید و خشک کنید. حالا سفیده تخم مرغ ها را داخل کاسه بریزید و با همزن برقی خوب بزنید تا زمانی که کف کند. در این هنگام شکر و وانیل را هم به آن اضافه کنید و تا زمانی که سفیده تخم مرغ کرم و سفید شود و پف کند آن را بزنید. طوری که هنگامی که کاسه را برگرداندید از ظرف نریزد. حالا همزن برقی را خاموش کنید و کناری بگذارید. سپس پودر نارگیل را هم به مخلوط سفیده تخم مرغ اضافه کنید و به آرامی و به حالت دورانی به طوری که پف سفیده ها نخوابد، پودر نارگیل را با آن مخلوط کنید.

 

مرحله پنجم: افزودن رویه نارگیلی به کیک

حالا رویه نارگیلی که در مرحله قبل درست کردید را رو مایه کیک که در قالب ریختید بریزید و با استفاده از یک لیسک به آرامی آن را روی تمام سطح کیک پخش کنید.

 

مرحله ششم: آماده سازی فر

از حدود 15 دقیقه قبل فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.

 

مرحله هفتم: پخت اسلایس مکرون نارگیلی

پس از گرم شدن فر، قالب را داخل فر بگذارید و 20 الی 30 دقیقه زمان بدهید تا کیک بپزد. برای اینکه رویه نارگیلی آن طلایی رنگ شود، چند دقیقه آخر پخت کیک، گریل فر را روشن کنید. سپس فر را خاموش کنید و قالب را از فر خارج کنید و اجازه دهید کاملاً خنک شود و بعد آن را برش بزنید.

 

نوش جان

  مرحله نهایی اسلایس مکرون  

نکات کلیدی تهیه اسلایس مکرون نارگیلی

- برای اینکه رویه اسلایس مکرون نارگیلی طلایی رنگی داشته باشید، علاوه بر استفاده از گریل فر، می توانید برای طلایی و براق شدن آن مقداری عسل رقیق شده روی آن بریزید و یا اینکه از شهد زعفرانی استفاده کنید. برای درست کردن شهد کافی است مقدار 1 پیمانه شکر و 2 پیمانه آب را با هم مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید و مدام هم بزنید تا زمانی که شکر در آب حل شود. سپس به میزان دلخواه زعفران و گلاب هم به شهد اضافه کنید و پس از خنک شدن روی کیک مکرون نارگیلی بریزید.

- اگر دوست داشتید می توانید ابتدا رویه نارگیلی را درست کنید و در یخچال بگذارید. سپس کیک را درست کنید و بعد رویه نارگیلی را روی کیک پخش کنید.

- برای درست کردن کیک پایه، در صورت تمایل می توانید از پودر کاکائو و پودر نارگیل نیز در مواد اولیه استفاده کنید.

- اسلایس مکرون نارگیلی در ظرف درب بسته و در جای خنک تا یک هفته ماندگاری دارد.

- عکس از اینستاگرام:

@gol_behi

@ashpazkhune_jadouyi