قبلا انواع مختلفی از کوکی و بیسکویت رو بهتون آموزش دادیم ولی این یکی واقعا متفاوته. علاوه بر سالم و رژیمی بودن این بیسکویت خیلی خیلی راحت تهیه میشه. شاید باورتون نشه ولی با سه تا ماده هم میشه بیسکویت رژیمی درست کرد. حالا مواد لازم کوکی رژیمی ما چی هستن؟ موز، جو پرک و هر چیزی که بتونید جایگزین شکلات چیپسی کنید. ما اینجا از دو قاشق غذاخوری گردوی خرد شده و دو قاشق هم کشمش استفاده کردیم. ولی شما میتونید فقط از یکیشون استفاده کنید. در ضمن میتونید از مغزهای دیگه مثل بادوم و فندق هم استفاده کنید.

دستور تهیه بیسکویت رژیمی در واقع تقلیدی از کوکی شکلاتی هست که طرفدارای زیادی در جهان داره. در واقع توی این دستور هم میشه به جای گردو و کشمش از شکلات چیپسی استفاده کرد. اما در این صورت دیگه چندان رژیمی نمیشه. اگه رژیمی بودن کوکی زیاد براتون اهمیت نداره و فقط دنبال کوکی ساده ای هستید که تهیه ش زمان زیادی نبره میتونید کوکی نارگیلی یا کوکی موزی رو هم امتحان کنید. اما میدونید مزیت بیسکویت رژیمی چیه؟ راستشو بخواید من خودم به شخصه وقتی شیرینی های کوچیک جلوم میذارن همیشه بیشتر از یه دونه میخورم. مخصوصا وقتی یه فنجون چای داغ هم کنارش باشه و یه رفیق خوب هم باشه که بشینیم با هم گپ بزنیم و چای و بیسکویت بخوریم. اون موقع است که ناغافل میبینی چهارتا بیسکویت خوردم و خودم هم نفهمیدم! برای همینه که ترجیح میدم اگه قراره شیرینی کوچیکی بخورم لااقل رژیمی و سالم باشه.

مواد بیسکویت رژیمی

طرز تهیه بیسکویت رژیمی

مرحله اول:

اول از همه فر رو با دمای 175 درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدید در این مدت گرم بشه. در ضمن سینی فر رو هم چرب کنید یا کاغذ روغنی بکشید. که اگر از کاغذ روغنی استفاده کنید بهتر و مطمئن تر هست.

مرحله دوم:

موزها رو پوست بکنید و داخل کاسه ای بریزید. خوب موز ها رو بکوبید و له کنید. بعد جو پرک، کشمش و گردو و پودر دارچین رو اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به خوبی با هم مخلوط بشن.

مواد بیسکویت رژیمی

مرحله سوم:

با اسکوپ ساز یا قاشق بزرگ از خمیر بردارید و به شکل 12 دایره کوچک روی سینی فر با فاصله بریزید. این خمیر توی حرارت پهن نمیشه پس خودتون به ته قاشق فشار بدید و به شکل دلخواه درش بیارید.

بیسکویت رژیمی

مرحله چهارم:

حالا سینی رو به فر گرم شده منتقل کنید. بعد از 12 دقیقه سینی رو از فر خارج کنید و 10 دقیقه صبر کنید تا بیسکویت ها خنک بشن. در آخر بیسکویت رژیمی رو به آرومی از سینی جدا کنید و در ظرف سرو بچینید. نوش جان!

بیسکویت رژیمی ساده

نکات کلیدی تهیه بیسکویت رژیمی:

- مواد داخل کوکی رو بسته به ذائقه خودتون انتخاب کنید. مثلا اگه شیرینی  های خیلی شیرین دوست دارید حتما از کشمش استفاده کنید. ولی اگر کم شیرین رو ترجیح میدید میتونید به جای کشمش از گردو یا بادوم استفاده کنید.

- در صورتی که به جای گردو و کشمش از چیپس کره بادوم زمینی استفاده کنید همچنان یه بیسکویت رژیمی سالم و خوشمزه خواهید داشت اما مقداری چربی بهش اضافه میشه.

بیسکویت رژیمی با چیپس کره بادام زمینی