خوردن مقدار کافی از مایعات سالم مثل آب، چای، دمنوش های گیاهی و...  در طی روز ، برای داشتن بدنی سالم با کارایی درست از نظر متخصصان تغذیه بسیار تاکید شده که مایعات رو از مهم ترین مواد خوراکی دفع کننده سموم بدن به حساب میارن. این روزها افراد زیادی هستن که برای داشتن تغذیه مناسب و رژیمی به سمت مصرف دمنوش های خوشمزه و گیاهی رو آوردن که حتما در صورت مصرف اندازه و به جا  نتایج مثبتی رو به همراه داره. مصرف دمنوش ها باید بر اساس فیزیولوژی و طبع گرم و سرد یا معتدل بدن و همچنین مواد غدایی مصرفی، مورد استفاده بشه تا بتونه تاثیر خوبی بر عملکرد بدن داشته باشه. از جمله انواع بی شمار دمنوش مانند دمنوش گل گاو زبان، دمنوش به، دمنوش دارچین و عسل، چای سبز و ... مصرف دمنوش لاغری لیمو و زنجبیل به دلیل داشتن طبع گرم و آنتی اکسیدان بالا بسیار توصیه می شه و یکی از بهترین دمنوش ها برای لاغری و چربی سوزی به حساب میاد.

دمنوش لیمو زنجبیل لاغری

در ادامه این متن روش تهیه دمنوش لیمو و زنجبیل رو آموزش می دم تا شاید کمکی باشه برای افرادی که قصد گرفتن رژیم های مناسب برای لاغری دارند. اما در مصرف دمنوش ها هم باید حد اعتدال رعایت بشه و در صورت ضرورت قبل از مصرف هر نوع دمنوشی با پزشک مربوطه مشورت بشه تا از هرگونه آسیب احتمالی به بدن جلوگیری کنیم.

طرز تهیه دمنوش لاغری لیمو و زنجبیل

مرحله اول:

زنجبیل را برش بزنید یا رنده کنید.

مرحله دوم:

آب را در ظرف مناسب بریزید و زنجبیل را به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. پس از به جوش آمدن حرارت را کم کنید تا به مدت 10  دقیقه مایه اولیه دمنوش حرارت ببیند.

مرحله سوم:

در این مرحله چوب دارچین، فلفل قرمز و زردچوبه را بیافزایید و 10 تا 15 دقیقه دیگر زمان بدهید تا دمنوش زنجبیل و لیمو آماده شود.

مرحله چهارم:

مایه دمنوش را از صافی عبور دهید تا دمنوش لیمو و زنجبیل خالص و یکدستی داشته باشید.

مرحله پنجم:

این دمنوش را هم به صورت سرد و هم به صورت گرم می توان سرو کرد. برای سرو کافی است مقداری از دمنوش را با 1/2 لیوان آب مخلوط کنید و در آن آب لیمو تازه بریزید.

دمنوش لاغری

نکات کلیدی دمنوش لیمو و زنجبیل

- لیمو داری آنتی اکسیدان فراوان است و از این رو برای مبارزه با  امراض عفونی به خصوص و رفع بسیاری از عفونت های ادراری و عفونت های دستگاه ادرار مانند کلیه بسیار مناسب است.

- زنجبیل یکی از موثرترین گیاهان برای تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع کننده التهاب های سیستم گوارش و سوء هاضمه و نفخ معده است.

- دارچین دارای آنتی اکسیدان فراوان است و گیاهی موثر برای لاغری و تقویت ایمنی بدن. دارچین قندخون بدن را به طرز چشم گیری کنترل می کند.

-زردچوبه تقویت کننده اندام های درونی بدن و ضد التهاب است.

-فلفل قرمز به دلیل داشتن بتاکاروتن بسیار، گیاهی مناسب برای لاغری است .

همراهان عزیز خوشحال می شویم دمنوش لیمو و زنجبیل  را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.