میوه گرمسیری و استوایی آناناس از اون دست میوه هایی است که افراد زیادی دوستش دارن و به شیوه های مختلف اون رو سرو می کنن. کمپوت آناناس و مربا آناناس از جمله راه های معمول پخت این میوه است که طرفداران بسیار هم دارد.

مصرف آناناس در بین میوه ها به خاطر داشتن آنتی اکسیدان فراوان و خاصیت ضد التهابی اش بسیار توصیه می شه و علاوه بر کمپوت و مربا آناناس می توان انواع کیک و شیرینی و دسر با این میوه خوشمزه تهیه کرد که اتفاقا بسیار هم مورد پسند و پر طرفداره.

امروز تصمیم دارم روش پخت مربای آناناس رو آموزش بدم که با تهیه این مربا می تونید از اون برای تزیین انوع کیک و شیرینی ازش استفاده کنید.

مربای آناناس

طرز تهیه مربا آناناس

مرحله اول:

آناناس را پس ار پوست گرفتن به قطعات کوچک برش بزنید.(دقت کنید پس از پخت، اندازه قطعات کوچکتر خواهد شد پس با توجه به سلیقه اندازه اش را مشخص کنید)

مرحله دوم:

دارچین را با آناناس مخلوط کنید و آن را به مدت 45 دقیقه در آب بپزید.

تهیه مربای اناناس

مرحله سوم:

پس از پخت، شکر را بیافزایید و اجازه دهید مواد به نقطه جوش برسد و آناناس آب بیاندازد.

مربای خوشمزه

مرحله چهارم:

حرارت را کم کنید تا مربای آناناس به غلظت مناسب برسد و ژله ای شود.

پکتین موجود در آناناس حالت مربا را ژله ای خواهد کرد و غلظتش تقریبا مثل عسل می شود.

مرحله پنجم:

در انتهای زمان پخت، آبلیمو را به مربا آناناس بیافزایید و پس از سرد شدن آن را در ظرف مناسب بریزید.

پخت مربای آناناس

نکات کلیدی تهیه مربا آناناس

-اگر مربا را با کمپوت آناناس درست می کنید بهتر است در انتهای زمان پخت مقداری پودر ژلاتین به مربا بیافزایید تا غلظت خوبی داشته باشد.

مربا با آناناس

همراهان عزیز خوشحال می شویم مربا آناناس را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.