چیز کیک قرمز مخملی یا همان چیز کیک رد ولوت با رنگ قرمز جذابش به خودی خود بسیار زیباست. اما این کیک حلقه‌ای قرمز رنگ با مغزی مشابه چیزکیک و سس شکلات بی‌نقص است. کاملاً نرم و تر است و ظاهر فوق‌العاده‌ای هم دارد. با برش زدن کیک یک حلال خامه‌ای در وسط کیک ردولوت به چشم می‌خورد.

در اینجا طرز تهیه چیز کیک ردولوت از ابتدا و با مواد اولیه کامل توضیح داده شده است. اما اگر وقت ندارید و می‌خواهید کیک شما سریع‌تر آماده شود می‌توانید از پودر کیک رد ولوت آماده هم استفاده کنید. برای تهیه کیک با مواد اولیه کامل، ابتدا مواد خشک و مواد تر را جداگانه مخلوط می‌کنیم و بعد مواد تر را روی مواد خشک میریزیم. مغز پنیری کیک هم از از پنیر خامه‌ای، شکر، تخم‌مرغ، وانیل و کمی آرد تهیه می‌شود و در وسط مایه کیک پنهان می‌شود. در آخر سس شکلات سفید این چیز کیک فوق‌العاده خوشمزه را تکمیل می‌کند.

 

طرز تهیه چیز کیک قرمز مخملی

 

مرحله اول:

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید. پنیر خامه‌ای را در کاسه بزرگی آنقدر هم بزنید تا نرم شود. سپس شکر را اضافه کنید و مجدداً یکی دو دقیقه با همزن برقی آن را هم بزنید.

مرحله دوم:

تخم مرغ، وانیل و آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند. مغز پنیری آماده شده را کنار بگذارید و بقیه مراحل را دنبال کنید.

مرحله سوم:

مواد خشک کیک را با هم مخلوط کنید، یعنی آرد، شکر، جوش شیرین، نمک و پودر کاکائو. در کاسه دیگری، باترمیلک، روغن، تخم مرغ، سرکه و وانیل را خوب با هم مخلوط کنید.  مواد تر را به تدریج به مواد خشک اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم:

نیازی به هم زدن زیاد از حد نیست. حتی می‌توانید از همزن دستی هم استفاده کنید. حال، رنگ خوراکی را اضافه کنید و مواد را زیر و رو کنید تا یکدست شوند.

مرحله پنجم:

سه پیمانه از مایه تهیه شده را در قالب حلقه‌ای که از قبل چرب کرده‌اید بریزید.  مغز پنیری را با قاشق روی مواد بریزید. سعی کنید تا جای ممکن این مواد به دیواره‌ی قالب تماس پیدا نکنند و کمی هم از دیواره فاصله داشته باشند. حال بقیه مایه کیک را روی آن بریزید.

  چیز کیک رد ولوت

مرحله ششم:

قالب را به مدت ۴۵-۵۵ دقیقه در فر قرار دهید. قبل از خارج کردن کیک از فر با فشار دادن خلال دندان در کیک از پخته بودن آن اطمینان حاصل کنید.

۱۰ دقیقه کیک را به حال خود رها کنید و بعد کیک را از قالب خارج کرده باز هم بگذارید تا کاملاً خنک شود.

وقتی کیک کاملاً خنک شد، سس شکلات سفید را آماده کنید. چیپس‌های شکلات سفید در کاسه‌ای بریزید. خامه پرچرب را حدود ۳۰ ثانیه در مایکروفر قرار دهید یا ۲-۳ دقیقه روی شعله ملایم گاز بگذارید تا گرم شود. سپس خامه را روی سس شکلات بریزید و ۲-۳ دقیقه صبر کنید. سپس آن را هم بزنید تا یکدست شود. اگر هنوز تکه‌های شکلات در سس مشاهده می‌شد ۱۰ ثانیه دیگر سس را در مایکروفر قرار دهید.

  چیز کیک قرمز با خامه  

سس تهیه شده را روی چیز کیک قرمز خنک شده بریزید و بعد از چند دقیقه کیک را سرو کنید. باقی مانده کیک را حتماً در ظرف در بسته و در یخچال نگهداری کنید.

  کیک قرمز پنیری

امیدواریم از طرز تهیه چیز کیک قرمز مخملی استفاده کنید و این کیک قرمز خوشمزه را با دستور ایران کوک تهیه کنید. عکس کیک خود را با هشتگ آشپزی_ایران_کوک در اینستاگرام قرار دهید و ما را از آن با خبر کنید.