کوکی عسل و کنجد یک نوع کوکی خوشمزه برای همه ی سلیقه هاست. این کوکی عسلی یکی از قدیمی ترین کوکی های رومی هست که طعم اصلیش رو از کنجد و عسل میگیره. با وجود این که از ترکیب عسل و شکر درست میشه اما خیلی شیرین نیست که اذیتتون کنه. در ضمن بافت ترد و نرمی داره که باعث میشه همه دوستش داشته باشن. اگه میخواین یه کوکی تهیه کنین که مثل کوکی وانیلی، کوکی کشمشی و کوکی شکری مواد اولیه ی زیادی نیاز نداشته باشه اما خوشمزه و جذاب باشه، کوکی عسل و کنجد بهترین انتخابه. چون این کوکی فقط به آرد، تخم مرغ، شکر، عسل، کنجد و کره نیاز داره و خیلی آسون و سریع هم تهیه میشه. تنها نکته ای هم که داره اینه که باید به خمیر یک ساعت استراحت بدین تا خودش رو بگیره و منسجم بشه.

کوکی کنجد و عسل خیلی مقویه. به همین دلیله که برای عصرونه ی همه ی اعضای خونواده و حتی برای زنگ تفریح مدرسه ی بچه ها یه خوراکی سالم و دوست داشتنیه. مخصوصا چون خودتون توی خونه تهیه می کنین و از بهداشتی و تازه بودنش اطمینان کامل دارین. فکر کنم یکی از آسون ترین مدل های کوکی و بیسکوییت باشه که میشه باهاش دل همه رو به دست آورد. خب دیگه... کم کم مواد اولیه کوکی عسل و کنجد رو آماده کنین که میخوایم با هم این کوکی هیجان انگیز رو تهیه کنیم.

مواد لازم کوکی

طرز تهیه کوکی عسل و کنجد

مرحله اول:

ابتدا به کمک یک همزن برقی یا میکسر، کره و شکر را به خوبی با هم مخلوط کنید تا نرم و خامه ای شوند. حدودا 5 دقیقه زمان برای این کار کافی است.

مخلوط کردن کره و شکر

مرحله دوم:

تخم مرغ را به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و با همزن برقی مواد را با هم ترکیب کنید.

افزودن تخم مرغ

مرحله سوم:

در این مرحله از تهیه کوکی عسل و کنجد می بایست کنجد و آرد را اضافه کنید. بهتر است آرد را روی بقیه مواد الک کنید.

افزودن آرد

مرحله چهارم:

مواد کوکی را خوب با هم مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را ورز دهید و به سرعت آن را به شکل یک توپ گرد در بیاورید. خمیر کوکی را فشار دهید تا کمی تخت شود. سپس روی آن را با کیسه ی پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید خمیر به مدت یک ساعت در یخچال استراحت کند.

ورز دادن خمیر

مرحله پنجم:

فر را روشن کنید تا در دمای 180 درجه ی سانتی گراد کم کم گرم شود. خمیر را به صورت توپ های گرد به اندازه ی گردو شکل دهید. روی سینی فر یک کاغذ روغنی پهن کنید و کوکی ها را در آن بچینید. روی کوکی ها را فشار دهید تا کمی تخت شوند.

مرحله آخر:

به کمک یک قلم مو یا براش مخصوص، روی کوکی ها را به عسل آغشته کنید. سپس کمی کنجد روی آن ها بپاشید. حالا کوکی کنجد و عسل را در طبقه ی وسط فر به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار دهید. وقتی کوکی ها به رنگ قهوه ای روشن درآمدند، آماده ی برداشتن از فر هستند. صبر کنید تا خنک شوند و سپس آن ها را از کاغذ روغنی جدا کنید. کوکی عسل و کنجد را میتوانید به همراه انواع نوشیدنی ها نوش جان نمایید.

شکل دادن به کوکی

-دستور تهیه کوکی عسل و کنجد از سایت cookiecompanion ترجمه شده است.

کوکی عسل و کنجد خوشمزه