گاهی اوقات درست کردن یه پیش غذای خوشمزه اون قدر لذت بخشه که اصلا آدم رو سیر می‌کنه و اشتهایی برای غذای اصلی باقی نمی‌ذاره. به همین دلیل خیلی ها به درست کردن انواع پیش غذاهای خوشمزه حتی بیشتر از غذای اصلی اهمیت می‌دن. پیش غذا می‌تونه هر چیزی باشه. از انواع سوپ گرفته تا ساندویچ ها و اسنک‌های سبک. بعضی از پیش غذاها هم مدل ابتکاری درست می‌شه. مثل انواع سالاد به خصوص سالادهای پر طرفدار مثل سالاد کینوا. انواع گراتن هم که همیشه از پیش غذاهای محبوب همه بوده و هست. خلاصه که اگر اهل درست کردن پیش‌غذا باشید می دونید که با مواد اولیه ی مختلف می‌شه به سادگی پیش‌غذاهای خوشمزه درست کرد. اما شاید از این ایده های تکراری خسته شدید و دنبال یه پیش‌غذای جدید هستید که بتونید هم به عنوان پیش‌غذا و هم به عنوان غذای اصلی اون رو سرو کنید. یه پیش‌غذایی که هم طرز تهیه ش آسون باشه و هم لازم نباشه برای درست کردنش دنبال مواد اولیه‌ی عجیب و غریب بگردید. امروز قصد داریم طرز تهیه کیش کدو پنیری رو بهتون آموزش بدیم.

کیش ها از غذاها یا پیش‌غذاهای مدرنی هستن که جدیداً تو ایران طرفدارهای زیادی پیدا کردن. خوبیشون اینه هم خیلی خوشمزه هستن و هم تنوعشون زیاده. البته از بین انواع کیش، کیش کدو یکی از معروف‌ترین و پر طرفدارترین‌هاست که به روش های مختلفی هم درست می‌شه. از اونجایی که حتماً شما هم از طرفدارهای طعم فوق العاده ی پنیر هستید، تصمیم گرفتیم طرز تهیه کیش کدو با پنیر رو بهتون معرفی کنیم. طعم کدو به همراه طعم پنیر طعم فوق العاده ای به این پیش غذا میده که حتما از خوردنش لذت می‌برید. راستی این غذا بدون گوشت و مرغه و غذای سبکی به حساب میاد. به همن دلیل می‌تونید اون رو به عنوان پیش‌غذا یا غذای مکمل هم سرو کنید. ظاهر این غذا درست شبیه تارته. یعنی اول باید خمیر شیرین مخصوص کیش رو درست کنید، بعد داخلش رو با مواد مختلف پر کنید و در نهایت توی فر بذارید تا بپزه. به همین راحتی! حتما شما هم مشتاق هستید طرز تهیه کیش کدو پنیری رو یاد بگیرید و این پیش غذای فوق العاده رو درست کنید. پس با ما همراه بشید و ادامه ی مطلب رو از دست ندید!

 

طرز تهیه کیش کدو پنیری

 

مرحله اول: طرز تهیه خمیر شیرین

  مواد اولیه خمیر کیش  

۱- داخل قالب مخصوص تارت را کمی چرب کنید و کنار بگذارید.

۲- کره، تخم مرغ، شکر و آرد را داخل کاسه ای بریزید و با دست خوب با هم مخلوط کنید تا مواد به خورد هم بروند و خمیری یک دست به دست آید. بافت خمیر باید کمی سفت باشد.

  ترکیب مواد کیش درست کردن خمیر شیرینی کیش  

۳- خمیر را داخل قالب تارت چرب شده بریزید و در تمام قسمت های قالب پهن کنید. با استفاده از انگشتان دستتان آن را داخل قالب فشار دهید. فراموش نکنید که خمیر را تا طرفین قالب پهن کنید تا تمام سطح داخلی آن را کامل بپوشاند.

۴- قالب را داخل یخچال قرار دهید تا خمیر شیرینی خودش را خوب بگیرد.

 

مرحله دوم: طرز تهیه مواد داخل کیش کدو

  مواد داخل کیش کدو  

۱- کدو سبز را بشورید، آن را با حوله ی تمیز با دستمال کاغذی خشک کنید. سپس آن را به صورت حلقه های نازک برش دهید. می توانید از قسمت حلقه کن رنده برای این کار استفاده کنید تا بتوانید حلقه های یکدست داشته باشید.

  حلقه کردن کدوها  

۲- پیازچه ها را نیز بشورید و خشک کنید تا آب آن گرفته شود. پیازچه ها را نیز به صورت حلقه حلقه های ریز خرد کنید.

  خرد کردن پیازچه  

۳- جعفری تازه را بشورید و داخل آبکش بریزید تا آب آن کاملا خارج شود. جعفری ها را نیز خرد کنید تا کاملا ریز شوند. برای خرد کردن جعفری به چاقوی تیز نیاز دارید. مراقب انگشتان دست خود باشید!

  خرد کردن جعفری تازه  

۴- سیر را هم پوست کنده و ریز خرد کنید.

 

مرحله سوم: ترکیب مواد کیش کدو پنیری و پختن آن

۱- فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد (۳۵۶ درجه فارنهایت) روشن کرده و گرم کنید.

۲- پنیر فتا را در کاسه ای بریزید و با پشت چنگال آن را له کنید تا نرم و یکدست شود.

۳- تخم مرغ ها، پنیر خامه ای و ماست را نیز داخل ظرف بریزید و به سایر مواد اضافه کنید. سپس همه ی آن ها را خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

  مخلوط کردن مواد اولیه کیش کدو پنیری  

۴- سیر خرد شده را نیز به این مواد اضافه کنید و هم بزنید.

  درست کردن مایه پنیری  

۵- قالب تارت را به همراه خمیر شیرینی داخل آن که حالا آماده ی پخته شدن است، از یخچال بیرون بیاورید.

۶- برش های کدو سبز را که از قبل حلقه حلقه کرده اید، با نظم روی خمیر شیرینی بچینید. به صورتی که یک لایه روی آن را بپوشاند.

  چیدن کدو  

۷- حالا نوبت جعفری ها و پیازچه های خرد شده است. ابتدا یک لایه از پیازچه های خرد شده و بعد لایه ای از جعفری ها را نیز به همراه کمی نمک و فلفل روی کدوها بپاشید تا سطح نازکی از تمام سطح کدوها را بپوشاند.

۸- مخلوط پنیز فتا را نیز به عنوان لایه ی نهایی روی سایر مواد بریزید. این مواد باید کاملا روی سطح کیش کدو را بپوشاند.

  لایه ی نهایی ریختن لایه ی پنیری کیش کدو  

۹- زیتون های سیاه را آرام و با دقت روی مخلوط پنیری بچینید.

  تزیین کیش با زیتون  

۱۰- قالب تارت را به مدت ۱ ساعت و تا زمانی که مخلوط پنیر فتا روی کیش طلایی رنگ شود، داخل فر قرار دهید.

۱۱- اجازه دهید کیش کدو پنیری به مدت ۵ دقیقه استراحت کنند. کیش کدو پنیری آماده است. می توانید آن را به صورت گرم یا سرد سرو کنید.

  طرز تهیه کیش کدو پنیری  

نکات کلیدی طرز تهیه کیش کدو پنیری

- قبل از قرار دادن زیتون ها روی کیش کدو پنیری، هسته ی آن ها را جدا کنید. می توانید آن ها را به صورت حلقه حلقه نیز برش بزنید و بعد روی کیش کدو بچینید.

- اگر به زیتون سیاه دسترسی ندارید می توانید از زیتون سبز بی هسته نیز استفاده کنید.

- می توانید کیش کدو پنیری را در قالب های یک نفره ی تارت به تعداد مورد نظرتان درست کنید و سرو نمایید. کافی است داخل هر قالب تارت تک نفره همه ی مراحل را به ترتیب انجام دهید.

  منبع: esterkocht.com