شیرینی رولت خشخاش شکلاتی از شیرینی های جذاب و خاصی است که به خاطر استفاده از پنیر خامه ای طعمی خوشمزه و بی نظیر دارد. البته در تهیه شیرینی رولت خامه ای و شیرینی رولت شکلاتی هم از پنیر خامه ای استفاده می شود. اما این شیرینی به خاطر سایر مواد اولیه ای که در ترکیباتش به کار رفته طعم منحصر به فردی پیدا کرده است. اگر از طرفداران انواع شیرینی تر خصوصا رولت باشید پیشنهاد میکنیم این شیرینی را از دست ندهید. شیرینی رولت خشخاش را برای مهمانی های خودتان آماده کنید و با آن مهارت آشپزی خودتان را محک بزنید چون با ظاهر زیبا و طعم عالی ای که دارد برای مناسبت های مختلف میتواند گزینه خوبی باشد و خاطره ی خوشی برای شما و مهمانانتان بسازد.

در دستور تهیه شیرینی رولت خشخاش با سس شکلاتی سعی کرده ایم تمام نکاتی که برای تهیه آن نیاز دارید را توضیح دهیم. با این حال اگر نکته ای و یا سوالی مدنظرتان بود خوشحال می شویم آن را در قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

شیرینی رولت همیشه برای طرفداران شیرینی تر محبوب بوده و هست اما تهیه کردن شیرینی رولت خانگی حال هوایی خاص دارد. امیدواریم از تهیه شیرینی رولت خشخاش نهایت لذت را ببرید و آن را دوست داشته باشید.

طرز تهیه شیرینی رولت خشخاش شکلاتی

مرحله اول: 

فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. شکر و تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بریزید و با دور تند همزن 5 دقیقه بزنید سپس اسانس وانیل را اضافه کنید.

رولت

 مرحله دوم:

آرد ، بکینگ پودر و دانه خشخاش را مخلوط کنید و کم کم به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه نمایید ، به آرامی مواد را مخلوط کنید تا مایه کیک یک دست شود.  

رولت

مرحله سوم:

داخل قالب کیک مستطیل شکل ، کاغذ روغنی بگذارید و مایه کیک را روی کاغذ بریزید و پخش کنید سپس قالب را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 دقیقه قرار دهید ( دقت کنید که ارتفاع کیک پس از ریختن داخل قالب زیاد نباشد ).

رولت

مرحله چهارم:

برای تهیه کرم میانی رولت ، پنیر خامه ای و پودر قند را داخل کاسه ای بریزید و 1 دقیقه با دور تند همزن بزنید ، خامه را اضافه کنید و 3 دقیقه دیگر بزنید تا کرم غلیظ و حجیم شود سپس کرم را داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود.

رولت

مرحله پنجم:

کیک را پس از پخت از فر خارج کنید ، نصف لیوان آب ولرم و 1 قاشق غذاخوری شکر را باهم مخلوط کنید و سطح کیک را با این محلول برس بکشید ، 5 دقیقه صبر کنید سپس کرم خامه ای را روی کیک بریزید و با کمک کاغذ کیک را رول کنید.  

رولت

 مرحله ششم:

سس شکلاتی را روی رولت بدهید و با پسته تزیین کنید ، رولت را داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود سپس برش بزنید و سرو کنید ( میتوانید از شکلات آب شده و انواع کرم های شکلاتی هم استفاده کنید ).  

رولت

نکته کلیدی تهیه شیرینی رولت خشخاش

-برای رول کردن شیرینی رولت خشخاش اگر به آموزش بیشتری نیاز داشتید آموزش های ایران کوک در صفحه نحوه رول کردن شیرینی رولت میتواند برای شما مفید باشد.