فرنی پسته از انواع فرنی خوشمزه و البته بسیار مقوی است که برای صبحانه یا افطاری و سحری در ماه رمضان پر طرفدار است. فرنی با پسته برای نوزاد هم مناسب است و میتواند به وعده های غذایی او اضافه شود. این فرنی به راحتی آماده می شود و در کمتر از نیم ساعت برای سرو حاضر خواهد بود. پس اگر روزه دار هستید و خیلی فرصت و حوصله ی آشپزی ندارید، یا یک صبحانه ی مقوی و فوری یا میان وعده ای دل انگیز میخواهید، فرنی پسته ای را امتحان کنید.

علاوه بر طعم عالی؛ ظاهر زیبای فرنی پسته باعث شده که این فرنی برای پذیرایی در مهمانی ها نیز ایده آل باشد. فقط لازم است که فرني پسته را در ظرف های یک نفره یا چند نفره بریزید و با گل محمدی یا خلال پسته و ... تزیین کنید. ترکیب رنگ سفید فرنی و سبز پسته به سفره ی شما جلوه ی بی نظیری می بخشد و همه را شیفته ی هنر آشپزی شما خواهد کرد. با روش تهیه فرنی پسته ای هم با آرد برنج و هم نشاسته در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه فرنی پسته

مرحله اول:

شیر سرد را داخل ظرفی بریزید و آرد برنج یا نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید. شیر و آرد را خوب بهم بزنید تا کاملا حل شده و گلوله نشود. آرد برنج را کم کم اضافه کنید و به طور مداوم بهم بزنید تا از خوب حل شدن آرد مطمئن شوید.

مرحله دوم:

مخلوط شیر و آرد برنج را در قابلمه ی نچسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. شکر را به تدریج اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا کم کم فرنی پسته غلیظ شود.

مرحله سوم:

وقتی فرنی آرد برنج یا نشاسته ای شما غلیظ شد، گلاب و پودر پسته را اضافه کنید و خوب بهم بزنید. اجازه ندهید که غلظت فرنی زیاد شود چون هنگامی که سرد شود غلیظ تر و سفت تر خواهد شد.

مرحله آخر:

وقتی فرنی پسته به غلظت مورد نظرتان رسید، میتوانید آن را از روی حرارت بردارید. فرني پسته را در ظرف دلخواه بریزید، تزیین کرده و به صورت داغ یا سرد نوش جان کنید.

فرنی پسته ای

نکات کلیدی تهیه فرنی پسته

- ما این فرني پسته را با آرد برنج تهیه کرده ایم اما فرنی با نشاسته ذرت هم تهیه می شود. در طرز تهیه فرنی با نشاسته فقط کافی است به جای آرد برنج؛ یک چهارم پیمانه نشاسته اضافه کنید.

- در تهیه فرني پسته می توانید از آرد گندم هم استفاده کنید. در صورت تمایل یک قاشق غذاخوری آرد گندم به مواد فرنی اضافه کنید تا فرنی شما قوام بیشتری داشته باشد.

- فرنی پسته ای هم با خلال و هم با پودر پسته قابل تهیه کردن است و تفاوت زیادی در کیفیت آن ندارد.

- اگر دوست دارید فرنی با نشاسته تهیه کنید، بهتر است که آن را قبل از سرو، دو الی سه ساعت در یخچال بگذارید تا به خوبی سفت و غلیظ شود.

- برای خوشمزه تر شدن فرنی پسته برای نوزاد یا بزرگ ترها، میتوانید حدودا دو قاشق غذاخوری خامه در مرحله ی آخر و پس از برداشتن آن از روی حرارت، به مواد مورد نیاز فرنی اضافه کنید. توجه داشته باشید که حتما خامه باید به دمای محیط برسد و فرنی داغی اولیه اش را از دست بدهد تا خامه بریده نشود.

- برای بهره بردن از خواص بیشتر در فرنی میتوانید به میزان دلخواه پودر نارگیل اضافه کنید.