سالاد بلغور و نخود، از ترکیب بلغور با سبزیجات تازه و نخود تهیه می‌شود. این سالاد رژیمی تا یک هفته در یخچال به خوبی دوام می‌آورد. می‌توانید آن را آخر هفته درست کنید و در طول هفته به عنوان ناهاری سالم و مقوی مصرف کنید. از مزایای بلغور علاوه بر خوشمزه بودن می‌توان به میزان بالای فیبر و پروتئین، غنی بودن از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف اشاره کرد. علاوه بر این بلغور کم چربی و کم کالری هم هست.

بنابراین سالاد بلغور و نخود بدون شک غذایی بسیار سالم است و مناسب رژیم‌های غذایی کم چرب است. این سالاد را می‌توانید در ماه مبارک رمضان هم تهیه کنید و گاهی اوقات که خسته هستید و انرژی غذا درست کردن ندارید همراه با یکی دو عدد خرمای تازه نوش جان بفرمایید.

مواد لازم سالاد بلغور

طرز تهیه سالاد بلغور و نخود

مرحله اول:

ابتدا، بلغور را آماده کنید. چون گندم در فرایند تهیه بلغور تا حدی پخته می‌شود، تنها کافی است بلغور را همراه با نصف قاشق چایخوری نمک در کاسه‌ای حاوی ۱ و ۱/۴ پیمانه آب جوش بریزید، روی ظرف را با سلفون بپوشانید و ۳۰ دقیقه صبر کنید یا تا زمانی که آب جذب بلغورها شود.

آماده کردن بلغور

مرحله دوم:

در این مدت سبزیجات را آماده کنید. خیار و فلفل دلمه‌ای و پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. جعفری و شوید را هم به خوبی خرد کنید.

سبزیجات

مرحله سوم:

اگر طعم پیاز خام را دوست ندارید، پیاز خرد شده را به مدت ۱۰ دقیقه در آب سرد بریزید و سپس آن را آبکش کنید.

خیساندن پیاز

مرحله چهارم:

وقتی بلغور آب را به خود جذب کرد با چنگال آن را تا جای ممکن زیر و رو کنید. سپس آن را با سبزیجات خرد شده و نخود پخته (یا کنسرو نخود آبکش شده) مخلوط کنید. ۱ قاشق چایخوری نمک، فلفل سیاه و زیره را هم اضافه کنید و هم بزنید. سالاد را بچشید و اگر لازم بود کمی دیگر ادویه به آن اضافه کنید.

سالاد بلغور آماده هم زدن

مرحله پنجم:

در آخر آب لیموی تازه را روی سالاد بریزید. سالاد بلغور و نخود تازه و خوشمزه آماده است. نوش جان!

سالاد بلغور و نخود آماده