هر سال با نزدیک شدن به فصل گرما و تابستان اصولا به فکر درست کردن شربت های گوناگون می افتیم که اتفاقا تنوع بسیار داره . با انواع میوه و سبزیجات فصل شربت های خوشمزه و پر خاصیتی می شه تهیه کرد .

یکی از سبزیجات پر خاصیت این فصل که فایده بسیار داره نعنا است که به شیوه های متفاوت مورد استفاده قرار می گیره که یک شیوه اش تهیه شربت نعنا تقویت کننده معده و دستگاه گوارش است.

 

روش تهیه شربت نعنا

شربت نعنا هم مثل دمنوش نعنا قابلیت مبارزه با بیماری های گوارش رو داره که در فصل گرما بسیار رواج پیدا می کنه مثل بیماری های عفونی و گوارشی مانند تهوع و اسهال و البته این شربت خوشمزه یکی از نوشیدنی هایی است که برای سرو در وقت افطار و سحر در ماه رمضان گزینه مناسبی است.

اگه عطر و طعم نعنا رو توی نوشیدنی های تابستونی دوست دارید حتماً موهیتو اصل خونگی رو هم امتحان کنید.

در این دستور قصد دارم روش تهیه شربت نعنا خوشمزه خونگی و سالم رو آموزش بدم تا با درست کردن و نوشیدنش از فواید بی شمار نعنا برخوردار بشید.

 شربت نعناع خوشمزه

روش تهیه شربت نعنا خانگی

مرحله اول:

آب و شکر را با هم مخلوط کنید و ظرف را روی حرارت قرار دهید تا شهد نسبتا غلیظی بدست آید.

مرحله دوم:

برای تهیه این شربت خوشمزه می توان نعنا را از ساقه جدا و کمی خرد کرد و یا اینکه نعنا را به همان صورت یعنی با ساقه در ظرف قرار داد . نعنا را در ظرف شهد قرار دهید و اجازه دهید کمی بجوشد و عطر نعنا بلند شود بعد حرارت را کم کنید تا آرام آرام نعنا در شهد بپزد و طعم و مزه اش وارد شهد شود.

(در این مرحله می توان ظرف را روی شعله پخش کن قرار داد و در ظرف را با پارچه تمیز پوشاند و شربت را به مدت 1 ساعت دم گذاشت تا حسابی جا بیافتد اما مراقب باشید سر نرود شعله بسار کم باشد)

تهیه شربت نعناع

مرحله سوم:

پس از اینکه نیم ساعت گذشت آب لیمو و پوست لیمو را در ظرف شربت بریزید (اضافه کردن لیمو از شکرک زدن شربت جلوگیری می کند و البته عطر بهتری به شربت و نوشیدنی می دهد)

شربت نعنا خوشمزه

مرحله چهارم:

پس از کامل شدن زمان پخت شربت را از صافی رد کنید تا ناخالصی هایش گرفته شود.

شربت نعنا خانگی

اجازه دهید شربت خنک شود بعد آن را در شیشه مناسب بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

شربت نعناع خانگی

نکات کلیدی طرز تهیه شربت نعنا

-برای اینکه متوجه شوید شربت به غلظت مناسب رسیده یا نه در اواخر زمان گفته شده مقداری از شربت را در آب سرد بریزید و اگر در آب سرد به راحتی حل شد یعنی هنوز نیاز  به زمان بیشتری برای پخت دارد اما اگر در آب سرد کمی خودش را بست نشان دهنده غلظت مناسب است.

-اگر مایل هستید مقداری گلاب پس از برداشتن شربت از روی حرارت به شربت اضافه کنید.

-افزودن  مقداری زنجبیل تازه هم برای افزودن خواص این شربت بسیار مناسب است. برای درست کردن شربت نعناع زنجبیلی از ابتدا دو برش نازک از زنجبیل تازه در ظرف شربت قرار دهید.

-اگر مایل هستید شربت رنگ سبز داشته باشد، در دقایق پایانی زمان پخت یک قطره رنگ سبز خوراکی به شربت اضافه کنید.