در دستور تهیه پودینگ شکلاتی مرحله به مرحله با دسر شکلاتی خوشمزه ای آشنا میشوید که در عرض یک ربع ساعت و فقط با 4 ماده ساده تهیه میشود. بله در 15 دقیقه همه مواد با هم مخلوط شده و روی شعله پخته و غلیظ میشوند. البته بعد از آن بهتر است پودینگ چند ساعتی در یخچال قرار بگیرد تا کاملاً سفت شود و حالت خامه ای پیدا کند اما شما میتوانید پودینگ را به صورت گرم هم سرو کنید.

پودینگ شکلاتی

در تهیه پودینگ شکلاتی از پودر کاکائو و نشاسته ذرت استفاده میشود که هر دو در فروشگاه های لوازم قنادی موجود هستند. بعد از این که پودینگ مدتی ماند و بسته شد بافت مخملی خامه ای فوق العاده ای پیدا میکند. برای مهمانی ها به راحتی میتوانید مواد لازم این دسر را دو یا سه برابر کنید.

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

مرحله اول:

ابتدا 2 قاشق کاکائو و 3 قاشق نشاسته ذرت را در کاسه ای بریزید و با هم مخلوط کنید. برای طعم کاکائوی بیشتر میتوانید 2 و نیم تا 3 قاشق کاکائو استفاده کنید اما در این صورت باید مقدار شکر را هم بیشتر کنید تا پودینگ تلخ نشود.

کاکائو و نشاسته ذرت

مرحله دوم:

یک چهارم پیمانه شیر اضافه کنید. شیر میتواند سرد باشد یا در دمای اتاق. هم بزنید تا زمانی که هیچ گلوله ای در مایع نباشد و مخلوط یکدست شود.

خمیر کاکائویی

مرحله سوم:

2 پیمانه شیر را در شیرجوش بریزید و روی شعله بگذارید تا گرم شود. وقتی شیر گرم یا کمی داغ شد شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا در شیر حل شود.

داغ کردن شیر با شکر

مرحله چهارم:

شعله را کم کم کنید و سپس خمیر کاکائو و نشاسته ذرت را اضافه کنید. بلافاصله شروع به هم زدن با همزن دستی کنید.

شیر و خمیر کاکائویی

مرحله پنجم:

بگذارید روی شعله ملایم بماند و مرتب هم بزنید تا پودینگ غلیظ شود. علاوه بر غلیظ شدن، رنگ مخلوط هم عوض میشود و کمی تیره تر میشود. با قاشق غلیظ بودن پودینگ را تست کنید. پودینگ باید یک لایه پشت قاشق را بپوشاند و به آهستگی از قاشق چکه کند.

غلیظ شدن پودینگ شکلاتی

مرحله ششم:

شعله را خاموش کنید و در صورت تمایل وانیل را اضافه کنید.

افزودن وانیل به پودینگ

مرحله هفتم:

یک هم دیگر بزنید و بلافاصله مخلوط را بین کاسه ها تقسیم کنید. ته ظرف را هم که احتمالا پودینگ کمی غلیظ تر است با قاشق یا کفگیر سیلیکونی پاک کنید.

پودینگ شکلاتی در کاسه

مرحله هشتم:

روی کاسه ها را با ورق آلومینیومی بپوشانید. البته بهتر است قبل از این کار صبر کنید پودینگ شکلاتی کمی خنک شود. اگر وقتی دسر داغ است رویش فویل بکشید روی آن قطره های آب ایجاد میشود.

فویل روی کاسه پودینگ

مرحله نهم:

دو تا چهار ساعت پودینگ را در یخچال قرار دهید تا غلیظ و مخملی شود. قبل از سرو هم میتوانید مقداری شکلات روی آن رنده کنید یا از میوه ها یا مغزهای دلخواه برای تزیین آن استفاده کنید.

تزیین پودینگ شکلاتی با شکلات رنده شده

نکته:

کسانی که حساسیت به لبنیات دارند میتوانند در پودینگ شکلاتی به جای شیر از شیر بادام یا شیر سویا استفاده کنند.