با نزدیک تر شدن شب یلدا، همه مون یه جورایی به فکر تدارک دیدن و ایده های یلدایی خاص و متفاوت هستیم. اما در کنار تموم ایده های جذاب واسه تزئین هندوانه و تزئینات دیگه ای که برای سفره شب یلدا انجام میدیم، خوبه که به فکر شیرین کردن کام مهمونا و خودمون هم باشیم. شاید نیازی به یادآوری نداشته باشه اما اون چیزی که شیرینی دورهمی های شب یلدا رو دو چندان و دلنشین تر می کنه، حضور شیرینی های سنتی ایرانی و مخصوص شب یلداست. باسلوق و مسقطی دو تا از شیرینی هایی هستن که همه مون از بچگی اونارو سر سفره یلدا دیدیم و عاشقشون هستیم. یه خانوم با سلیقه میتونه این شیرینی های خوشمزه رو خودش به راحتی برای مهموناش تهیه کنه. به خصوص وقتی که شب یلدا باشه و میوه های یلدایی هم به کمک تون بیان. انار یکی از نمادهای سرخ و خوشمزه یلداییه، که معرف همه هست. شما می تونید با استفاده از این میوه خوش رنگ و پر خاصیت مسقطی انار درست کنید. و حتما بعد از پذیرایی از مهموناتون درخواست رسپی مسقطی انار مخصوص شب یلدا رو از طرف همه خانومای با سلیقه مثل خودتون خواهید داشت. مسقطی که جزو شیرینی های سنتی ایرانی محسوب میشه توی طعم ها و شکل های متنوعی تهیه میشه. مسقطی لار و همین طور مسقطی شیرازی از معروف ترین مسقطی های ایران هستن که پیشنهاد می کنیم حتما امتحانشون کنید. اما شما می تونید مسقطی انار این شیرینی شب یلدا رو خودتون توی خونه تهیه کنید و ازش لذت ببرید. توی این مطلب طرز تهیه مسقطی انار ساده و خوشمزه مخصوص شب یلدا رو براتون آماده کردیم. امیدواریم که این شیرینی یلدایی و لذیذ بتونه دورهمی طولانی شب یلدا شما رو شیرین و دلچسب تر کنه.

مسقطی میوه ای

طرز تهیه مسقطی انار

مرحله اول:

برای تهیه مسقطی انار، ابتدا نشاسته را با آب انار مخلوط کنید تا حل شود. سپس داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا نشاسته خودش را بگیرد. سپس شکر را اضافه کرده و مخلوط کنید.

مشکوفی

مرحله دوم:

 پس از اینکه غلظت مواد مانند فرنی شد، گلاب را اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا شفاف شود. سپس کره را اضافه کنید.

مرحله سوم:

 مسقطی انار را داخل قالبی که چرب کرده اید بریزید و پخش کنید. قالب را در یخچال قرار دهید تا بسته شود. سپس با پودر شکر، خلال پسته، پودر نارگیل و ... تزیین و سرو کنید. مسقطی انار خوشمزه یلدایی شما آماده است.

مشکوفی

نکات کلیدی تهیه مسقطی انار شیرینی مخصوص شب یلدا:

 - اگر آب اناری که استفاده می کنید شیرین است میتوانید مقدار شکر را کمتر کنید.

- شما می توانید آب زرشک تازه را هم در کنار آب انار استفاده کرده و مسقطی انار و زرشک تهیه کنید.