حلوا یکی از شیرینی های پر کالری و بسیار شیرین است که اصولا کسانی که مقدار کالری و قند و شکر مواد غذاییشان را محاسبه می کنند کمتر به سراغش می روند اما گاهی در تهیه مواد غذایی و البته شیرینی راه حل و مواد جایگزینی وجود دارد که می توان، نه به طور صد در صد، اما به میزان کم از مواد مضر برای سلامتی استفاده کرد. یکی از این راه ها در تهیه مواد غذایی شیرین، جایگزین کردن عسل است که شیرینی آن طبیعی تر و مناسب تر است. درست کردن حلوا با عسل تفاوت زیادی با تهیه انواع دیگر حلوا ندارد و به راحتی می توان آن را تهیه و سرو کرد.

از آنجایی که حلوا یکی از مواد غذایی پر طرفدار برای سرو در سفره های افطار و سحر ماه رمضان است، اگر بتوان آن را با مواد مفیدتر همچون عسل تهیه کرد قطعا مواد مغذی و پرخاصیت تری را در روزهای روزه داری می توان وارد بدن کرد. به این دلیل امروز می خواهیم حلوا با عسل مخصوص ماه مبارک رمضان را به شما عزیزان آموزش دهیم تا در این ایام از فواید آن برخوردار شوید و لذت ببرید.

طرز تهیه حلوا با عسل

مرحله اول:

آب را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. عسل، هل، زعفران دم شده، گلاب را به آن اضافه کنید و اجازه دهید چند جوش بزند و بعد شهد را از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله دوم:

کره و روغن مایع را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا زمانی که کره ذوب شود (ترکیب روغن مایع با کره مانع از سوختن زود هنگام کره می شود).

 حلوا عسلی

مرحله سوم:

آرد گندم  را الک کنید  و آن را به کره ذوب شده بیافزایید و پیوسته هم بزنید تا تغییر رنگ دهد و سرخ شود.(مقدار سرخ شدن و تغییر رنگ دادن آرد به سلیقه شما بستگی دارد اگر می خواهید  رنگ حلوا با عسل روشن باشد آرد را در حد طلایی شدن سرخ کنید و اگر دوست دارید رنگ حلوا قهوه ای باشد آن را بیشتر سرخ کنید. برای جلوگیری از ته گرفتن باید آرد را در فواصل کوتاه هم بزنید.)

 تهیه حلوا عسلی

پس از سرخ شدن آرد گندم، آرد برنج الک شده را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مخلوط شود (آرد برنج سریع می سوزد پس زیاد آن را حرارت ندهید).

مرحله چهارم:

شهد آماده شده را در دو یا سه مرحله به آرد سرخ شده اضافه کنید تا حلوا با عسل خودش را جمع کند و به راحتی از دیواره جدا شود.

حلوا عسلی خوشمزه

حلوا با عسل را در ظرف مناسب بریزید و به هر شکلی که دوست دارید تزیین کنید.

 تزیین حلوا عسلی

نکات کلیدی تهیه حلوا با عسل:

- اگر دوست دارید ادویه های متفاوت را هنگام تهیه شهد اضافه کنید تا حلوا با طعم متفاوت تری داشته باشید.

-اگر می خواهید حلوا با عسل یا هر نوع حلوای دیگر به خوبی روغن بیاندازد، زمانی که حلوا خودش را گرفت در همان قابلمه یا تابه حلوا را به صورت دورانی بگردانید تا به خوبی به روغن بیافتد.

 همراهان عزیز خوشحال می شویم حلوا با عسل را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.