اگه به دنبال یک دستور العمل فوق العاده ساده هستید که بتونید اون رو با عجله تهیه کنید، این پیش غذا مناسب شماست. کراسینی در واقع پیش غذایی نیست که به طور پیش فرض با مواد اولیه ی ثابت و مشخصی درست بشه.  کراسینی یا بروشتا این یک نان ایتالیایی است که غالبا با روغن زیتون یا سیر رومال شده و داخل فر پخته و برشته میشه. بعد از این که نون ها برشته شدن، روی اون ها رو میشه با مواد اولیه ی مختلفی پر کرد. انتخاب مواد اولیه برای طرز تهیه کراسینی بسیار سلیقه ایه و میشه اون رو با گوجه فرنگی، بادمجون، پنیر و ... درست کرد. در این مطلب طرز تهیه ی ۲ نوع از پر طرفدارترین اون ها رو بهتون آموزش میدیم. روش اول طرز تهیه کراسینی بادمجانه که با مواد اولیه ی ساده ای درست میشه. روش دوم که پیش غذایی سبک تر و آسون تره، طرز تهیه کراسینی گوجه فرنگیه که میشه اون رو به عنوان میان وعده هم سرو کرد. شما می تونید طرز تهیه کراسینی رو یاد بگیرید، اون رو با مواد اولیه ی مختلف درست کرده و یه سینی فینگر فود خوشمزه با طعم های متنوع درست کنید. کراسینی می تونه یه میان وعده سالم باشه که احساس سیر شدن را برای شما ایجاد نمی کنه. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

  طرز تهیه کراسینی

طرز تهیه کراسینی

 

روش اول: طرز تهیه کراسینی بادمجان

۱- یک تابه ی بزرگ را روی حرارت متوسط ​​و کم قرار دهید. 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و پیاز را داخل تابه ریخته و 5 تا 6 دقیقه آن را تفت دهید تا نرم شود. سیر را اضافه کرده و به تفت دادن را ادامه دهید تا نرم و طلایی شود. حدود 10 دقیقه برای این کار کافی است. سپس آن ها را از تابه خارج کرده و کنار بگذارید.

۲- تابه را بشویید و آن را روی حرارت متوسط ​​تا زیاد قرار دهید. 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را به اضافه کنید و بگذارید تا کمی گرم شود. یک لایه از بادمجان هایی را که از قبل به صورت حلقه ای خرد کرده اید داخل تابه بچینید تا با روغن زیتون کمی سرخ شوند سرخ کنید. آن ها را مرتب زیر و رو کنید تا زمانی که نرم و یکدست و قهوه ای شوند. برای این کار 5 تا 10 دقیقه زمان کافی است. بادمجان های سرخ شده را روی دستمال کاغذی حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی آن ها خارج شود. روی بادمجان ها کمی نمک و فلفل بپاشید تا مزه دار شوند.

۳- مجددا تابه را تمیز کرده و روی حرارت متوسط قرار دهید. 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و گوجه فرنگی را داخل تابه بریزید و تفت دهید تا گوجه فرنگی نرم شود و شکل خود را از دست ندهد. در این حالت مقدار زیادی از آب گوجه فرنگی بخار می شود.

۴- در یک کاسه ی بزرگ، بادمجان، مخلوط پیاز و گوجه فرنگی را با هم مخلوط کنید. به آرامی هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. در صورت تمایل مجددا کمی نمک و فلفل به آن ها اضافه کرده و آن ها را مزه دار کنید.

۵- برای سرو ، روی نان تست حلقه حلقه شده کمی روغن زیتون بمالید، آن ها را داخل فر قرار دهید تا کاملا برشته شوند. سپس روی آن چند قطره سرکه ی بالزامیک اسپری کنید و ریحان خرد شده بپاشید. موادی را که از قبل آماده کرده اید روی نان ها ریخته و نوش جان کنید.

  کراسینی بادمجان

روش دوم: طرز تهیه کراسینی گوجه فرنگی

باگت فرانسوی ۱ عدد

روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری

سیر خرد شده 4 حبه

گوجه فرنگی خرد شده 3 عدد

پیاز سفید کوچک خرد شده 1/2

ریحان تازه خرد شده 2 الی 3 قاشق غذاخوری

آب لیموی تازه ۱/۴

نمک و فلفل به مقدار لازم

پنیر پارمسان به مقدار لازم

۱- فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید.

۲- سیر خرد شده را در 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون تفت دهید تا معطر و طلایی شود. سپس آن را کنار بگذارید.

۳- گوجه فرنگی، پیاز و ریحان تازه را خرد کرده و در یک کاسه بریزید و با هم مخلوط و ترکیب کنید. سیر تفت داده شده را با روغن زیتون اضافی داخل ظرف بریزید.

۴- آب لیمو را روی مخلوط سبزیجات فشرده و نمک و فلفل را برای مزه دار شدن آن اضافه کنید.

۵- همه ی مواد را خوب با هم مخلوط کنید. سپس آن‌ ها را در یخچال قرار دهید تا خنک شوند.

۶- 2 قاشق غذاخوری دیگر روغن زیتون را با نمک و فلفل در یک کاسه ی کوچک بریزید.

۷- نان باگت را به اندازه های کوچک ببرید و آن ها را در روی سینی فر که از قبل آن را با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید. برای مالیدن روغن زیتون چاشنی روی نان ها از قلموی سیلیکونی استفاده کنید. سپس نان ها را به مدت 8 دقیقه یا تا زمانی که لبه های آن ها کمی قهوه ای شوند، بپزید.

۸- روی هر برش باگت را با یک قاشق کراسینی گوجه فرنگی و مقداری پنیر پارمسان بپوشانید. آن را در ظرف مورد نظر سرو کرده و نوش جان کنید.

  کراسینی گوجه فرنگی

نکات کلیدی طرز تهیه کراسینی

- مالیدن روغن زیتون روی برش های باگت طعمی متفاوت در طرز تهیه کراسینی ایجاد می کند. نه تنها مقدار زیادی به طعم و مزه ی آن اضافه می کند بلکه باعث ایجاد تردی خوبی در آن می شود که به جویده شدن آن کمک می‌ کند. اگر برش های نان را بدون هیچ گونه آماده سازی بپزید، آن ها خرد می شوند.

- بهتر است کراسینی را به صورت تازه سرو کنید. چرا که وقتی آن را از فریزر خارج کنید دیگر کیفیت نخواهد داشت.

- به دلخواه می توانید مواد اولیه ی مختلفی از جمله زیتون خرد شده را به سایر مواد اضافه و یا جایگزین کنید.

- در طرز تهیه کراسینی می توانید از انواع پنیر از جمله پنیر پارمسان، پنیر مورازلا و حتی پنیر صبحانه استفاده کنید. پنیرها می توانند طعمی بی نظیر به این پیش غذا و میان وعده بدهند. شما می توانید آن ها را با توجه به مواد اولیه ی کراسینی انتخاب و استفاده کنید. به عنوان مثال برای درست کردن کراسینی گوجه فرنگی، پنیر صبحانه و پارمسان، و برای کراسینی بادمجان، پنیر موزارلا توصیه می شود.