فرنی گل محمدی یک فرنی بسیار خوش عطر و طعم است که طرز تهیه ای بسیار ساده دارد. محال است با یک بار امتحان کردن این فرنی به آن دلبسته نشوید. اگر از آن دسته افرادی باشید که انواع فرنی در برنامه غذایی شما جایگاه مشخصی دارد، بدون شک نباید فرنی گل محمدی را از دست بدهید. همان طور که میدانید گل محمدی خواص بسیاری دارد که مهم ترین آن ها تقویت قلب، بهبود خواب، پیشگیری از آلزایمر، ضد سرطان بودن، کاهش تب و درمان افسردگی است. معمولا گل محمدی را میتوان کنار چای، به صورت مربای گل محمدی و یا برای تزیین استفاده کرد. اما یک روش عالی برای مصرف این گل مفید و بی نظیر فرنی آن است. با تزیین فرنی گل محمدی به روش های خلاقانه و زیبا به راحتی میتوانید در مهمانی های افطاری تان جلوه ی فوق العاده ای به سفره تان ببخشید. ما در این مطلب به تمام نکاتی که برای تهیه فرنی گل محمدی خوشمزه ممکن است لازمتان شود، اشاره کرده ایم. اما اگر باز هم به سوالی برخوردید، پاسخگوی شما خواهیم بود. فرنی گل محمدی گوارای وجودتان.

طرز تهیه فرنی گل محمدی

مرحله اول:

شیر سرد را در یک قابلمه بریزید و آرد برنج را روی آن الک کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا آرد کاملا در شیر حل شود. علت این کار این است که آرد برنج به خوبی در شیر داغ حل نمی شود و گلوله خواهد شد، پس بهتر است در این مرحله از شیر سرد استفاده کنید.

مرحله دوم:

پس از این که آرد برنج و شیر با هم ترکیب شدند، شکر را اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم گذاشته و به طور مداوم بهم بزنید تا شکر کاملا در مخلوط شیر و آرد، حل شود.

مرحله سوم:

پس از چند دقیقه که غلظت فرنی گل محمدی شما به میزان مطلوبی رسید، شربت یا سیروپ گل محمدی را به همراه گلاب به قابلمه اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید.

مرحله آخر:

کمی که فرنی غلیظ تر شد میتوانید آن را از روی حرارت بردارید. دقت کنید که نیاز نیست فرنی خیلی غلیظ شود؛ چون به محض سرد شدن، سفت تر خواهد شد. فرنی گل محمدی را در ظرف مورد نظر بریزید و با گل محمدی خشک و خلال پسته و بادام آن را تزیین نمایید. نوش جان.

فرنی گل محمدی با تزیین

نکات کلیدی تهیه فرنی گل محمدی

- این فرنی را میتوانید هم به صورت داغ و هم سرد میل کنید.

- فرنی گل محمدی را میتوان با گل تازه یا خشک هم تهیه کرد. برای این کار باید گل ها را پودر کرده و قبل از افزودن شکر، آن را به فرنی اضافه کنید، روی حرارت بگذارید و صبر کنید تا کمی بجوشد.

- برای زیباتر شدن و تزیین فرنی میتوانید یک قطره رنگ خوراکی صورتی به آن اضافه کنید.

- برای تهیه فرنی رژیمی و سالم برای بزرگسالان میتوانید کمی عسل را جایگزین شکر نمایید.

- فرنی گل محمدی را میتوانید با اضافه کردن کمی مربای دلخواه شیرین تر و خوشمزه تر کنید. برای مثال مربای توت فرنگی گزینه مناسبی است.

- همان طور که میدانید فرنی گل محمدی را لازم نیست حتما با آرد برنج تهیه کنید. فرنی گل محمدی با نشاسته گل و نشاسته ذرت هم قابل تهیه کردن است و روش تهیه آن ها تفاوتی با هم ندارد.

- نوع دیگری از فرنی گل محمدی به نام گل پالدو وجود دارد که با آرد گندم تهیه می شود. برای تهیه گل پالدو ابتدا باید آرد گندم را چند دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود. سپس شیر، کمی آب، گل محمدی خشک شده و شکر را اضافه کنید تا فرنی غلیظ و طعم دار شود.

- در این دستور ما از گل محمدی خشک شده استفاده نکردیم تا این غذا برای نوزادان هم مناسب باشد. اما اگر شما فرنی گل محمدی را برای بزرگسالان تهیه می کنید حتما از گل خشک استفاده کنید تا فرنی خوشمزه تر و خوش عطر تری داشته باشید. در این فرنی میتوانید همانند فرنی پسته، از پودر پسته، بادام و هر نوع مغزیجات دلخواه هم استفاده کنید.

- این فرنی به خاطر داشتن شربت گل محمدی شیرینی مطلوبی دارد. پس بهتر است میزان شکر را اضافه نکنید.