فرنی بادام یکی از انواع فرنی است که با طعم جذاب بادام و هم چنین زیر دندان آمدن خلال های بادام؛ حسی متفاوت از فرنی ساده ایجاد می کند. فرنی بادام خواص بی شماری دارد و میتواند برای کاهش استرس، کنترل فشار خون، کنترل کم خونی و جلوگیری از بروز سرطان مفید باشد. فرنی بادام با شیر تهیه می شود و همین مساله باعث شده که برای وعده های سحری و افطاری در ماه رمضان و یا به عنوان دسر سرو شود و طرفداران زیادی داشته باشد. البته فراموش نکنید که فرنی بادام برای نوزاد بیشتر به صورت حریره بادام مصرف می شود که آن را قبلا آموزش داده ایم. اما اگر دوست دارید فرنی بادام برای بزرگسالان تهیه کنید، فرنی ای که در ادامه آموزش داده می شود را به شما توصیه می کنیم. این فرنی با آرد بادام تهیه شده و در آن خلال بادام میریزیم که طعمی خوش و تجربه ای لذت بخش از فرنی برایتان به ارمغان خواهد آورد.

فرنی بادام را میتوانید به جز آرد برنج، با آرد جو هم تهیه کنید که در این صورت به آن فرنی بادام لبنانی نیز گفته می شود. البته در فرنی بادام لبنانی معمولا کمی نمک هم اضافه می کنند که البته در طعم فرنی تاثیر مشخص و واضحی ایجاد نمی کند. امیدواریم به کمک آموزش فرنی بادام ایران کوک، این فرنی را برای کودکان و همه ی اعضای خانواده تهیه کنید و انتقادات و پیشنهاداتتان را در قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

طرز تهیه فرنی بادام

مرحله اول:

یک کاسه ی کوچک بردارید. یک چهارم پیمانه گلاب را در آن بریزید و خلال بادام ها را اضافه کنید. به بادام ها دو ساعت زمان دهید تا خیس بخورند و طعم دار و خوش عطر شوند. با این روش کیفیت خلال بادام ها بهتر خواهد شد.

مرحله دوم:

یک قابلمه چدنی و نچسب بردارید و شیر را در آن بریزید. باید شیر سرد باشد پس قابلمه را روی حرارت قرار ندهید. کم کم و به کمک الک، آرد برنج و آرد بادام را به شیر اضافه کنید. به طور مداوم آردها و شیر را بهم بزنید تا کاملا حل شوند.

مرحله سوم:

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. به آرامی شکر را اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا حدی که شکر در فرنی بادام شما کاملا حل شود. حالا خلال بادام ها را آبکش نموده و به فرنی اضافه کنید.

مرحله آخر:

مواد فرنی بادام را خوب بهم بزنید. صبر کنید تا غلظت فرنی بیشتر شود و مانند ماست یکنواخت شود. سپس فرنی را از روی حرارت بردارید و گلاب را اضافه کنید. فرنی بادامی را باز هم بهم بزنید و صبر کنید تا کمی خنک شود. حالا فرنی را در ظرف سرو بکشید و نوش جان کنید.

فرنی بادام خوش طعم

نکات کلیدی تهیه فرنی بادام

- فرني بادامي مانند تمامی انواع فرنی با نشاسته هم قابل تهیه کردن است.

- اگر دوست دارید غلظت بافت فرنی بادام شما بیشتر باشد، میتوانید یک و نیم قاشق غذاخوری آرد ذرت اضافه کنید.

- روش دیگر برای تهیه فرنی با بادام این است که ابتدا بادام را با شیر در مخلوط کن بریزید تا میکس شوند. سپس گلاب و آرد برنج یا جو را اضافه کنید. برای شیرین شدن فرنی میتوانید در مرحله آخر به جای شکر، از عسل استفاده کنید.

- اگر میخواهید فرنی بادامی را برای دو نفر تهیه کنید باید مقدار مواد اولیه را دو برابر کنید. به ازای هر نفر، باید همین میزان مواد اولیه در نظر گرفته شود.