کیک شکلات سفید ظاهری ساده و در عین حال بسیار جذاب دارد. رنگ سفید این کیک باعث شده برای جشن های زمستانی مثل کریسمس و همچنین سالگرد ازدواج گزینه خوبی باشد. البته از کیک شکلات سفید به عنوان کیک تولد هم میتوان استفاده کرد. این کیک در حقسقت از سه بخش تشکیل شده: سه کیک اسفنجی ساده، گاناش شکلات سفید و تعدادی ترافل شکلات سفید برای تزیین. در اینجا طرز تهیه ترافل شکلات سفید را هم در مرحله اول آموزش میدهیم هر چند میتوانید ترافل های شکلاتی مانند آن را به صورت آماده هم تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه کیک شکلات سفید را به صورت مرحله به مرحله خواهید دید.

طرز تهیه کیک شکلات سفید

 

مرحله اول:

اول از همه ترافل شکلات سفید را آماده کنید. خامه را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. اما اجازه ندهید به جوش آید. شکلات سفید خرد شده را در ظرف پیرکس بریزید. خامه داغ را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات به خوبی در آن حل شود. 6-8 ساعت اجازه دهید خنک شود. سپس خمیر را با دست به صورت هشت توپک هم اندازه (مثل کوفته) در بیاورید. ترافل ها را در شکلات سفید رنده شده (یا پودر نارگیل) بغلتانید. میتوانید آنها را تا چند روز در کیسه یا ظرف در بسته داخل یخچال نگهداری کنید.

مرحله دوم:

برای تهیه گاناش، دقیقا مثل مرحله قبل خامه را روی شعله ملایم داغ کنید و بعد روی شکلات سفید بریزید تا شکلات آب شود. وقتی گاناش یکدست شد بگذارید کاملا خنک شود.

مرحله سوم:

فر را روی دمای 160 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بگذارید گرم شود. سه قالب گرد 20 سانتی را چرب کنید و کاغذ روغنی بکشید.

مرحله چهارم:

کره و شکر را با همزن بزنید تا مخلوط یکدست و کم رنگ شود. وانیل و سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و هم بزنید. یک سوم آرد و سپس نصف شیر را اضافه کنید. بعد از هم زدن این کار را تکرار کنید و در آخر آرد باقیمانده را اضافه کنید. در آخر شکلات آب شده را بریزید و به آرامی هم بزنید.

مرحله پنجم:

مایه کیک را به صورت مساوی بین قالب ها تقسیم کنید. کیک ها را 25-30 دقیقه در فر گرم شده قرار دهید تا زمانی که خوب پخته شوند. برای اطمینان از پخت یکنواخت در اواسط زمان پخت جای قالب ها را با هم عوض کنید. بعد از پخت بگذارید کیک شکلات سفید کاملا خنک شود سپس آنها را از قالب خارج کنید.

مرحله ششم:

روی یکی از کیک ها کمی گاناش بمالید. یکی دیگر از کیک ها را روی آن قرار دهید. دوباره کمی گاناش بمالید (بگذارید  حدود سه چهارم گاناش برای تزیین بماند). کیک سوم را روی آن بگذارید. حال با گاناش باقیمانده سطح و دیواره کیک را کامل بپوشانید. روی کیک را با ترافل شکلات سفید که در مرحله اول درست کردید تزیین کنید.

دستور تهیه کیک شکلات سفید از سایت www.delicious.com.au ترجمه شده است. امیدواریم این کیک زیبا را در منزل تهیه کنید و از آن لذت ببرید. در صورت تهیه این کیک میتوانید عکس آن را در اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک منتشر کنید و ما را از کارهای زیبای خود با خبر کنید.