قطعا با انواع مختلف حلوا مثل حلوای زعفرانی، حلوای شیر، حلوا هویج و حوا خرمایی آشنا هستید و در مناسبت های مختلف آنها را امتحان کرده اید. اما گمان نکنم تا به حال اسم حلوای آناناس به گوشتان خورده باشد. اگر طعم آناناس را دوست دارید این حلوای هندی جدید را نباید از دست بدهید. حلوای آناناس با آناناس تازه درست میشود و نیاز به هیچ اسانس غیر طبیعی ندارد. با آناناس پوره شده و تکه های آناناس حلوای شما به خوبی طعم این میوه استوایی را به خود میگیرد.

تزیین حلوای آناناس

البته حلوای آناناس هم به شکل های مختلفی تهیه میشود. مثلا بعضی ها به جای شیر در آن آب میریزند. اما شیر بافت حلوا را نرم تر و حریری تر میکند و برای همین هم در این دستور که از یک سرآشپز هندی گرفته شده از شیر استفاده شده است. روی حلوای آناناس غالباً با چیزهایی مثل تکه های آناناس، کشمش و بادام هندی تزیین میشود. اما این بخش را هم شما میتوانید به سلیقه خود تغییر دهید و از هر مغزی که دوست دارید برای تزیین حلوا استفاده کنید.

طرز تهیه حلوای آناناس

مقدمات:

بعد از پوست گرفتن و تمیز کردن آناناس و قسمت نرم اطرافش را با چاقو به شکل نگینی خرد کنید. بخش سفت وسطش را جدا کنید و در غذاساز یا مخلوط کن بزنید تا به خوبی پوره شود.

مرحله اول:

روغن یا کره را در تابه بریزید و روی شعله قرار دهید.

حلوای آناناس کره

مرحله دوم:

آرد سمولینا را به آن اضافه کنید و آنقدر تفت دهید تا طلایی رنگ شود.

آرد سمولینا در حلوای آناناس

مرحله سوم:

کمی از تکه های آناناس را برای تزیین کنار بگذارید و بقیه را به آرد سمولینا اضافه کنید. یک دقیقه دیگر تفت بدهید تا آناناس پخته شوند.

تکه های آناناس

مرحله چهارم:

حال شیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد دیگر به آن آغشته شوند.

ریختن شیر در حلوای آناناس   بعد از 1 دقیقه پوره آناناس را هم اضافه کنید و 1 دقیقه دیگر تفت بدهید.   پوره آناناس

مرحله پنجم:

زعفران که از قبل در کمی آب جوش خیس خورده است را اضافه و مخلوط کنید تا حلوا به رنگ زرد زیبایی در بیاید. روی شعله کم 3-5 دقیقه به پختن و هم زدن ادامه دهید تا شیر تبخیر و حلوا قدری غلیظ شود.

حلوای آناناس غلیظ شده

مرحله ششم:

شکر را اضافه کنید. بسته به شیرینی آناناسی که در حلوا استفاده کردید ممکن است نیاز به مقدار کمتر یا بیشتری شکر باشد. پس حلوا را بچشید و به مقدار دلخواه شکر بزنید.

ریختن شکر حلوا

به پخت روی حرارت ملایم ادامه دهید تا حلوا کاملاً غلیظ و سمولینا به خوبی پخته شود. حلوای آناناس آماده است.

بادام هندی و کشمش

آن را با کشمش، بادام هندی و تکه های آناناس تزیین و سرو کنید. نوش جان!

حلوای آناناس هندی