حلوای دارچین یکی دیگر از انواع حلوا است که طعمی عالی و عطری بی نظیر دارد. حلوای دارچین طرز تهیه چندان سختی ندارد. بنابراین حتی اگر بار اولی است که حلوا تهیه می کنید، نگران نباشید. این حلوا ظاهر خوش رنگی دارد و برای تزیین و تهیه حلوای دو رنگ گزینه ی مناسبی خواهد بود. به علاوه خواص حلوای دارچین بسیار بالاست. خود پودر دارچین برای افرادی که دیابت دارند، مفید بوده و کمک می کند گلوکز به سلول ها منتقل شود. میزان چربی و کلسترول را در خون کاهش می دهد و در مقابل بیماری ها از بدن شما محافظت خواهد کرد. حلواي دارچين انتخاب خوب و خوشمزه ای برای مصرف این ادویه ی دوست داشتنی و پر خاصیت است.

حلوای دارچین برای میان وعده، دسر یا ماه رمضان بسیار دلچسب و پر طرفدار است و میتوان آن را با شکل ها و تزیینات خلاقانه و هیجان انگیزی سرو کرد. مطمئناً با یک بار تهیه ی حلواي دارچين علاقه مند خواهید شد که طرز تهیه حلواهای بیشتری را یاد بگیرید. من به شما حلوای یونانی، ترحلوا، کیک حلوا، حلوای لبو و حلوای ورمیشل را پیشنهاد می کنم. اما برای شروع به سراغ حلوای دارچین میرویم.

طرز تهیه حلوای دارچین

مرحله اول:

یک قابلمه بردارید و آب، شکر، هل و گلاب را در آن بریزید. قابلمه را روی حرارت بگذارید و بهم بزنید تا شکر در آب حل شود  به جوش بیاید. حدودا 5 دقیقه صبر کنید تا شربت آماده شود اما مراقب باشید که خیلی غلیظ نشود.

مرحله دوم:

برای تهیه حلوای دارچین باید آرد را دو بار الک کنید. قابلمه ی دیگری بردارید و روغن جامد را در آن بریزید. آرد را به روغن اضافه کنید و با هم خوب تفت دهید تا حدی که بوی خامی آرد گرفته شود. وقتی آرد کرم رنگ شد، میتوانید آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم:

پودر دارچین را روی آرد الک کنید و کم کم به آن اضافه کنید. خوب بهم بزنید تا کاملا دارچین در بین آرد پخش شود.

مرحله چهارم:

شربت یا شهد حلوایی که آماده کرده اید را طی چندین مرحله و به آرامی به مخلوط آرد و دارچین اضافه کنید. مراقب باشید که به دست و صورتتان پاشیده نشود، چون باعث سوختگی خواهد شد.

مرحله پنجم:

همان طور که قابلمه روی حرارت نیست، به هم زدن ادامه دهید تا حلوا قوام بیاید. اگر حلواي دارچين شما خیلی روان و آبکی بود میتوانید آن را چند دقیقه روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود.

مرحله آخر:

حلوای دارچین را در ظرف سرو بکشید و با انواع روش های تزیین حلوا آن را زیبا کنید. نوش جان.

حلوای دارچین خوشمزه

نکات کلیدی تهیه حلوای دارچین

- در صورت تمایل میتوانید مقداری زعفران دم کرده و غلیظ را به آرد بو داده شده، قبل از افزودن شربت، اضافه کنید. (یعنی در مرحله ی سوم)

- میتوانید کمی گردو خرد شده نیز به مواد حلوا در مرحله ی پنجم اضافه کنید تا حلوای دارچین و گردو برای میان وعده ای خوشمزه و مقوی داشته باشید.

- این مطلب، آموزش حلوای دارچین با آرد گندم (یا آرد شیرینی پزی) بود. اما این آرد قابل جایگزینی با انواع دیگر آرد است. حتی میتوانید حلوای دارچین با آرد برنج تهیه کنید.

- برای تهیه کردن حلوای دارچین و زنجبیل باید مطابق با ذائقه خودتان مقداری پودر زنجبیل را در هنگام اضافه کردن دارچین، به حلوا اضافه کنید.

- در تهیه حلوای شیر دارچین باید از دستور تهیه حلوای شیر یا حلوای شیر خشک کمک بگیرید و به آن مقداری دارچین بیفزایید.