اگه به دنبال کشف مزه های تازه و البته خوشمزه هستید باید حتما کوکوی ذرت رو یک بار امتحان کنید. این کوکوی ساده رو میشه یه غذای بین المللی دانست که تقریبا همه جا طرفدار داره. دستور العمل نوآورانه در کنار مواد اولیه مقوی یک امتیاز ویژه برای این غذا به شمار می ره. اکثر بچه ها طعم ذرت شیرین رو دوست دارند بنابراین به احتمال قوی این کوکو را نیز با اشتها می خورند.

مواد اولیه برای پخت کوکوی ذرت شیرین در دستورات متنوع متفاوت است. اما ایران کوک قصد داره بهترین و کامل ترین دستور پخت این غذا رو آموزش بده. دستوری که بی شک مورد تایید سرآشپزهای حرفه ای قرار خواهد گرفت. پس این فرصت طلایی رو به هیچ وجه از دست ندید.

  کوکوی ذرت خوشمزه

طرز تهیه کوکوی ذرت

  مرحله اول: سیر و پیاز را تفت دهید

در یک تابه مناسب کره را با دمای متوسط ذوب کرده و سپس پیاز را به آن بیفزایید. حدود 4 دقیقه پیاز را تفت دهید. در حدی که پیازها کمی طلایی شوند. سپس سیر را نیز داخل تابه بریزید. همین که عطر سیر بلند و کمی سبک شد تابه را از روی حرارت بردارید. لازم نیست سیر تغییر رنگ داده و قهوه ای شود.

 

مرحله دوم: مواد اولیه ( به جز تخم مرغ) را با هم مخلوط کنید.

سیر و پیاز تفت داده شده را داخل یک کاسه بریزید. سپس تمامی مواد شامل ذرت، شیر، فلفل دلمه ای، پنیر چدار، مغز نان باگت و ... را نیز به محتویات ظرف اضافه کنید. اما فعلا تخم مرغ را نریزید. با استفاده از لیسک مواد را کامل با هم مخلوط کنید. همانطور که گفته شد افزودن پیازچه اختیاری است و اگر دوست ندارید یا فصل آن نیست می تواند حذف شود.

 

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ ها به مایع کوکوی ذرت

در یک ظرف دیگر تخم مرغ ها را یکی یکی بشکنید و پس از اطمینان از سالم بودن آنها به مایع کوکو اضافه کنید. در این مرحله مواد را خوب هم بزنید تا تخم مرغ ها کاملا مخلوط و یکدست شوند. لازم به ذکر است پیش از افزودن تخم مرغ ها داخل یک تابه مقدار کمی روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آرام آرام داغ شود.

 

مرحله چهارم: کوکو را سرخ کنید.

تمام مواد را داخل روغن داغ ریخته و حرارت را ابتدا کمی زیاد کنید. بعد از آنکه کوکو خودش را گرفت حرارت را پایین بکشید و درب ظرف را بگذارید. اجازه دهید مواد کاملا مغز پخت شده و یک طرف آن برشته شود. در صورت تمایل می توانید کوکو را برگردانید تا سمت دیگر نیز طلایی شود. در نهایت از خوردن کوکوی ذرت لذت ببرید.

  کوکو با ذرت  

نکات کلیدی تهیه کوکوی ذرت

- می توانید این کوکو را داخل فر نیز بپزید. برای این منظور پیش از شروع به کار فر را روشن کرده و روی دمای 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتی گراد) قرار دهید.

- مغز نان باگت از خشک کردن خمیر داخل نان باگت به دست آمده و باعث چسبندگی بهتر این غذا می شود.

- می توانید در دستور کوکوی ذرت، پنیر چدار را با پنیر پیتزا جایگزین کنید. البته برای کسانی که به دنبال غذاهای رژیمی هستند بهتر است پنیر کلا حذف شود. همچنین ذرت کنسرو با بلال تازه ی پخته و مغز نان باگت نیز با آرد قابل تعویض است.

- به تناسب تعداد افراد می توانید این مواد را کاهش یا افزایش دهید.