انواع سوپ به روش های مختلف با مواد اولیه متفاوت درست میشه که هر کدوم عطر و طعم مخصوص به خودش رو داره. بعضی سوپ ها با خامه و شیر به شکل سوپ سفید درست میشن و بعضی دیگه مثل سوپ گوجه فرنگی با گوجه فرنگی تازه و رب. معمولا سوپ رو با مرغ درست می کنن ولی میشه از سایر گوشت های مقوی مثل گوشت بلدرچین هم استفاده کرد و سوپ بلدرچین درست کرد. یکی دیگه از گوشت های پر خاصیت که می تونید برای سوپ از اون استفاده کنید گوشت بوقلمونه. سوپ بوقلمون ارزش غذایی خیلی بالایی داره و علاوه بر وعده ی غذایی یه پیش غذای فوق العاده مقوی برای همه به ویژه برای کودکان و ورزشکاران به حساب میاد. گوشت بوقلمون خیلی خوشمزه اس در نتیجه سوپی که با گوشت بوقلمون درست میشه هم طعم بی نظیری داره. از خواص گوشت بوقلمون هم غافل نشید! خیلی از افراد خواص بی شمار گوشت بوقلمون رو نمی دونن. گوشت بوقلمون به دلیل داشتن اسید آمینه تریپتوفان بسیار شادی آوره و برای بیماران ام اس بسیار مفیده. مصرف گوشت بوقلمون برای خانم های باردار و افراد کم خون و افسرده به شدت توصیه میشه. بوقلمون هم گوشت سفید داره هم گوشت قرمز. گوشت سفید و کم چرب بوقلمون در قسمت سینه، و گوشت تیره و قرمز اون در قسمت ران بوقلمونه که املاح بسیاری از جمله منیزیوم، آهن، مس، روی، پتاسیم و سلنیوم داره. علاوه بر این، گوشت بوقلمون سرشار از ویتامین B و ویتامین A هست که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن به ویژه کودکان داره. با خوردن گوشت بوقلمون می تونید از تجمع سرب و جیوه در بدنتون جلوگیری کنید و به راحتی سموم بدنتون رو دفع کنید. با توجه به خواص بی شمار گوشت بوقلمون، حتما انواع غذا با بوقلمون از جمله سوپ بوقلمون رو توی برنامه غذاییتون قرار بدید. روش های مختلفی برای طرز تهیه سوپ بوقلمون وجود داره. از بین انواع دستور پخت سوپ بوقلمون دو نمونه از پر طرفدارترین روش ها رو برای شما انتخاب کرده ایم تا هر کدام رو دوست داشتید انتخاب کنید و این سوپ خوشمزه رو درست کنید. اولین روش، طرز تهیه سوپ بوقلمون خامه ایه که مخصوص کساییه که طرفدار سوپ سفید هستن. اگه دوست دارید سوپتون قرمز باشه، روش دوم رو حتما امتحان کنید. با ما همراه بشید تا در ادامه طرز تهیه سوپ بوقلمون به هر دو روش رو بهتون آموزش بدیم.

 

طرز تهیه سوپ بوقلمون

 

روش اول: سوپ سفید سبزیجات بوقلمون

  سوپ شیر  

۱- ابتدا پیاز را خرد کنید و داخل قابلمه با کمی کرده تفت دهید. بوقلمون را چند دقیقه با پیاز تفت دهید و سپس به مقدار لازم داخل قابلمه آب بریزید تا گوشت بوقلمون بپزد. بعد از آن که گوشت بوقلمون کاملا پخت، آن را از قابلمه بیرون بیاورید و بعد از آن که خنک شد آن را ریش ریش کنید. پیاز را از داخل قابلمه در آورید و آب آن را نگه دارید.

۲- کره و روغن را داخل قابلمه ای دیگر بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شوند.

۳- هویج خرد شده، کرفس خرد شده، پیاز خرد شده، آویشن و رزماری را داخل قابلمه بریزید و تفت دهید تا کمی نرم شوند و بپزند. حدود ۵ دقیقه برای تفت دادن آن ها کافی است.

  تفت دادن سبزیجات سوپ  

۴- آب بوقلمون را داخل قابلمه بریزید و به آن برنج نیم دانه، نمک و فلفل را اضافه کنید. برای آن که برنج به هم نچسبد، سوپ را مرتب هم بزنید. حدود ۳۰ دقیقه برای پخت برنج کافی است.

۵- آرد را با شیر سرد مخلوط کنید، آن را آن قدر سریع هم بزنید که هیچ گلوله ای از آرد داخل شیر نماند. سپس آن را به سوپ اضافه کنید. می توانید از خامه ی آماده نیز استفاده کنید.

  اضافه کردن شیر به سوپ بوقلمون  

۶- بعد از اضافه کردن آرد و شیر به سوپ بوقلمون، سوپ حدود ۶ دقیقه بعد غلیط خواهد شد. گوشت بوقلمون پخته شده را به سوپ اضافه کنید و اجازه دهید سوپ جا بیفتد.

  اضافه کردن بوقلمون پخته شده به سوپ   ۷- سوپ بوقلمون آماده است.   سوپ سفید بوقلمون

روش دوم: سوپ بوقلمون قرمز

مواد لازم: سینه بوقلمون 600 گرم جو پرک 1 پیمانه کره 4 قاشق غذاخوری پیاز بزرگ نگینی ریز خرد شده 2 عدد پوره گوجه فرنگی 1 پیمانه هویج نگینی خرد شده 2 عدد سیب زمینی نگینی خرد شده 1 عدد کرفس خرد شده  ۲ عدد ذرت نیمه پز 1/4 پیمانه نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم جعفری خرد شده  به مقدار لازم ورمیشل  به مقدار لازم   سوپ بوقلمون با ورمیشل  

۱- سینه ی بوقلمون را خرد کنید و با ۱ عدد پیاز نگینی شده، دو قاشق کره، مقداری زردچوبه و فلفل داخل قابلمه بریزید و تفت دهید. سپس به مقدار لازم آب جوش داخل قابلمه بریزید و با ۱ ساقه کرفس و ۱ عدد هویج بپزید. وقتی سینه ی بوقلمون کاملا پخت، نمک را به سایر مواد اضافه کنید.

۲- ۱ عدد پیاز خرد شده ی دیگر را با زردچوبه و دو قاشق کره تفت دهید و گوجه فرنگی پوره شده، هویج خرد شده و سیب زمینی نگینی شده را به همراه کرفس خرد شده و ذرت ها به آن اضافه کنید. در آخر جوی پرک را نیز به آن ها اضافه کرده و به آن آب اضافه کنید تا بپزند.

۳- سینه ی بوقلمون پخته شده را ریش ریش یا تکه تکه کنید. آب بوقلمون را نیز صاف کنید و به سبزیجات اضافه کنید. سینه های تکه شده را نیز به سایر مواد اضافه کنید و اجازه دهید سوپ بوقلمون جا بیفتد.

۴- در آخر ورمیشل یا رشته فرنگی را به سوپ بوقلمون اضافه کنید.

۵- حدود ۵ دقیقه قبل از غلیظ شدن سوپ بوقلمون، جعفری خرد شده و مقداری آب لیموی تازه نیز به آن اضافه کنید.

۶- برای سرو سوپ می توانید از خامه و سبزیجات معطر استفاده کنید.

  سوپ بوقلمون قرمز  

نکات کلیدی طرز تهیه سوپ بوقلمون

- در روش اول می توانید از ترکیب برنج سفید و برنج قهوه ای برای سوپ بوقلمون استفاده کنید.

- بوقلمون پخته شده را می توانید قطعه قطعه و یا ریش ریش کنید.

- می توانید برای غلیظ شدن و طعم بهتر سوپ بوقلمون از عصاره مرغ یا عصاره سبزیجات استفاده کنید.

- در روش دوم می توانید از چوب دارچین برای خوش طعم تر شدن سوپ استفاده کنید. کافی است هنگام پخت گوشت بوقلمون، ۱ عدد چوب دارچین داخل آب آن بیندازید.

- علاوه بر سینه ی بوقلمون می توانید از گوشت گردن بوقلمون نیز برای درست کردن سوپ بوقلمون استفاده کنید.

- برای کودکان زیر یک سال ادویه های سوپ را حذف کنید و سوپ را داخل غذاساز یا میکسر بریزید تا پوره و له شود.

- از آن جا که اضافه کردن برخی مواد اولیه به سوپ سلیقه ای است، می توانید از نخود فرنگی و یا قارچ خرد شده نیز برای طعم بهتر سوپ استفاده کنید.

- نمک را بعد از پخته شدن گوشت بوقلمون به آن اضافه کنید. چون نمک هم زمان پخت گوشت را طولانی تر می کند و هم باعث سفت شدن گوشت می شود.