پیتزا رست بیف جز اون دسته از غذاهایی که طرفدارای زیادی داره، به ویژه افرادی که عاشق گوشت هستند این نوع پیتزا رو خیلی می پسندند. سلیقه افراد توی انتخاب پیتزا خیلی متفاوته، یکی طرفدار مرغ و دوست داره پیتزای آلفردو بخوره، بعضی ها گیاهخوار هستند و پیتزای سبزیجات رو دوست دارند، یه عده هم این وسط دنبال طعم های تند و تیزی مثل پیتزا پپرونی هستند. به هر حال سلیقه ها هر طور که باشه پیتزا می تونه یه غذای سالم به حساب بیاد به شرط اونکه توی خونه آماده اش کنید و از مواد تازه و سالم براش استفاده بشه.

شاید همیشه پیتزا رست بیف رو توی رستوران خوردید و فکر می کنید درست کردنش تو خونه سخت باشه اما اصلا اینطور نیست، با توجه به دستور ایران کوک و صرف کمی وقت و حوصله می تونید یه پیتزای درجه یک و عالی بپزید، پس فرصت رو از دست ندید و با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه پیتزا رست بیف 

مرحله اول: گوشت را آماده کنید. 

در یک قابلمه مناسب پیاز را در رغن زیتون تفت دهید، وقتی پیاز سبک شد سیر رنده شده را نیز اضافه کنید و اجازه دهید سیر و پیاز طلایی شوند. بعد از این مرحله گوشت را داخل قابلمه بریزید و تفت دهید. هنگامی که آب گوشت کشیده شد یک و نیم لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و زمان دهید تا گوشت بپزد، نیم ساعت آخر مقداری نمک به گوشت بیفزایید. بعد از اتمام پخت گوشت را تکه تکه کنید. اندازه تکه های گوشت برای پیتزا رست بیف بستگی به سلیقه شما دارد.

 

مرحله دوم: پیتزا رست بیف را آماده پخت کنید. 

فر را روشن و روی دمای 220 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. اگر از خمیر یخ زده برای درست کردن پیتزا رست بیف استفاده می کنید از یک ساعت قبل آن را در دمای محیط قرار دهید تا یخش باز شود. خمیر را به شکل یک دایره با قطر 14 اینچ باز کنید و در قالب مخصوص پیتزا قرار دهید. اضافه های خمیر را بگیرید و لبه های آن را برگردانید. روی خمیر با چنگال چند سوراخ ایجاد کنید تا پف نکند.

مقداری سس و پنیر پیتزا روی خمیر بریزید و کامل پخش کنید. در ادامه قارچ های ورقه ای و فلفل دلمه ای نواری را به تناسب روی خمیر بریزید. در نهایت تکه های گوشت گوساله را روی لایه قارچ و فلفل پخش کنید و به مقدار لازم نمک و فلفل روی آنها بپاشید. سعی کنید گوشت ها را طوری قرار دهید که تمامی قسمت های پیتزا گوشت داشته باشد. روی پیتزا را با مقدار دلخواه پنیر موزارلا بپوشانید و به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر قرار دهید. وقتی پنیر کامل آب و روی پیتزا قدری طلایی شد پیتزا رست بیف آماده است. نوش جان

نکات کلیدی برای تهیه پیتزا رست بیف 

- می توانید از خمیرهای آماده موجود در بازار یا خمیر پیتزای خانگی استفاده کنید.

 

- در برخی از دستورات قارچ را حذف می کنند و به جای آن پیاز حلقه ای کاراملی روی پیتزا قرار می دهند.

  پیتزا رست بیف با پیاز و بدون قارچ  

- می توانید مقداری زیتون سیاه برای تزیین روی پیتزا بریزید.

 

- مقدار پنیر موزارلا بستگی به سلیقه و خواست شما دارد.

 

- اگر دوست ندارید پنیر طلایی شود می توانید پیتزا را زودتر از فر خارج کنید، اما از پخت کامل خمیر اطمینان حاصل نمایید.

  تصاویر از اینستاگرام: ashpazi_ba_mona@