پاپ کیک شکلاتی قطعاً به عنوان یه سورپرایز عالی می تونه کاپ قهرمانی رو از سایر رقبا بگیره. این پاپ کیک های خوشگل دقیقاً شبیه بستی هستن با یه روکش شکلاتی هوس انگیز و هیچی مث شکلات نمی تونه برای بچه ها هیجان انگیز باشه. اگه دوست داشتین مدل های متنوعی از این کوچولوهای جذاب رو درست کنین و در مهمونی های عصرونه، مناسبت های خاص و جشن تولد کوچولوهاتون سرو کنین پیشنهاد می کنم مطالب طرز تهیه پاپ کیک و پاپ کیک ولنتاین ایران کوک رو هم مطالعه کنین. با من همراه باشین و برای لحظاتی به دنیای شاد و رنگارنگ کودکان سفر کنین.

 

طرز تهیه پاپ کیک شکلاتی

 

مرحله اول: درست کردن مواد تر کیک شکلاتی

برای درست کردن یک پاپ کیک شکلاتی هیجان انگیز و بسیار خوشمزه، در مرحله اول باید کیک شکلاتی آن را درست کنید. برای این کار در این مرحله تخم مرغ ها، شکر و وانیل را با استفاده از همزن برقی خوب با هم مخلوط کنید. مخلوط را تا زمانی که کرم رنگ و کشدار شود بزنید.

 

مرحله دوم: افزودن شیر و روغن

در مرحله دوم درست کردن پاپ کیک شکلاتی، شیر و سپس روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ، شکر و وانیل اضافه کنید و کمی با همزن مواد را با هم مخلوط کنید.

 

مرحله سوم: آماده سازی مواد خشک پاپ کیک شکلاتی

ابتدا مقدار دو قاشق غذاخوری از میزان آردی که در دستور گفته شده است را بردارید و کناری بگذارید و در واقع آن را از مقدار اصلی کم کنید. حالا در یک کاسه باقی مانده آرد را با پودر کاکائو مخلوط کنید و سه بار الک کنید. سپس بیکینگ پودر را هم به آن ها اضافه کنید و در حد ترکیب شدن بیکینگ پودر با آرد و پودر کاکائو هم بزنید.

 

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و تر پاپ کیک

حالا کم کم و مرحله به مرحله مواد خشک پاپ کیک شکلاتی را به مواد تر آن اضافه کنید و به آرامی به کمک یک لیسک مواد را با هم ترکیب کنید. در این مرحله نیازی به همزن برقی برای مخلوط کردن مواد ندارید.

 

مرحله پنجم: آماده سازی فر

برای پخت پاپ کیک شکلاتی، از حدود 15 دقیقه قبل فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. حالا کف یک قالب 20 در 20 را با کاغذ روغنی بپوشانید. مایه پاپ کیک شکلاتی را داخل قالب بریزید و برای مدت 45 دقیقه داخل فر بگذارید تا بپزد.

 

مرحله ششم: قالب زدن پاپ کیک شکلاتی

پس از گذشت مدت زمان گفته شده، کیک را از فر خارج کنید و زمان دهید تا خنک شود. حالا اگر روی کیک شکلاتی برآمدگی بود به کمک یک چاقو آن ها را جدا کنید. سپس با استفاده از یک کاتر زبان، به سایز دلخواه، کیک را قالب بزنید.

  کاتر زبان  

مرحله هفتم: درست کردن روکش شکلاتی

برای درست کردن روکش شکلاتی پاپ کیک شکلاتی، ابتدا شکلات تخته ای را به قطعات کوچک تقسیم کنید. سپس به روش بن ماری یا حرارت غیر مستقیم شکلات ها را آب کنید و بعد روغن مایع را هم به آن اضافه کنید و هم بزنید. در آخر مغز گردو یا بادام را به آن اضافه و مخلوط کنید.

 

مرحله هشتم: درست کردن پاپ کیک شکلاتی

در این مرحله ابتدا چوب بستنی ها را به پودر کاکائو آغشته کنید. سپس از یک طرف پاپ کیک های قالب زده شده وارد کنید و بعد از مایه شکلاتی که در مرحله قبل درست کردید روی پاپ کیک بریزید، به طوری که تمام کیک به خوبی پوشش داده شود. سپس کیک ها را روی یک توری بگذارید تا زمانی که روکش شکلاتی آن خوب سفت شود.

 

نوش جان

  مرحله نهایی پاپ کیک شکلاتی  

- عکس از اینستاگرام:

@fateme.db67