میکادو شیرینی لایه لایه خوشمزه ای است که از نان مخصوص میکادو و خمیری مانند حلوا تشکیل میشود. بعد از مالیدن مایه روی لایه های نان میکادو لازم است جسم سنگینی روی آنها قرار داده شود تا لایه ها به خوبی به هم بچسبند.

بعد از چند ساعت که شیرینی میکادو منسجم و آماده شد میتوان روی آن را با شکلات آب شده و پودر نارگیل، پسته یا گردو به شکل دلخواه تزیین کرد. همان طور که گفته شد تهیه این شیرینی خوشمزه بسیار بسیار ساده است و در ضمن نیازی به فر هم ندارد.

میکادو مثل شیرینی نخودچی، شیرینی مربایی و قطاب از شیرینی های خوشمزه ای است که میتوانید به راحتی برای پذیرایی از مهمان های نوروزی تان از آن استفاده کنید.

نان میکادو را که در تهیه رولت حلوا هم از آن استفاده میشود میتوانید از هر لوازم قنادی تهیه کنید. این نانها بزرگتر از چیزی هستند که در عکس مراحل تهیه مشاهده میکنید.

متاسفانه نانهای میکادوی من از وسط شکسته بود و من ناچار شدم در دو مرحله کار را انجام بدهم ولی در نتیجه هیچ اثری نداشت چون در آخر شیرینی میکادو برش زده شده و به تکه های کوچک تقسیم میشود.

طرز تهیه میکادو یکی از خوشمزه ترین انواع شیرینی بدون فر را در ادامه به صورت تصویری و مرحله به مرحله مشاهده کنید.

 

طرز تهیه شیرینی میکادو خانگی

 

مرحله اول طرز تهیه شیرینی میکادو:

ابتدا آرد سفید را الک کرده و ده دقیقه تفت دهید.سپس آرد نخودچی را الک کرده و به آرد سفید اضافه کرده و باز ده دقیقه تفت دهید.   میکادو- تفت دادن آرد  

مرحله دوم طرز تهیه شیرینی میکادو:

پودر کاکائو را الک کرده و اضافه کنید و پودر هل را اضافه کرده و مخلوط کنید.   میکادو- کاکائو و هل  

مرحله سوم طرز تهیه شیرینی میکادو:

کره و روغن مایع را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.   میکادو-کره و روغن  

مرحله چهارم طرز تهیه شیرینی میکادو:

شعله ی گاز را خاموش کرده و پودر قند را اضافه کنید و مخلوط کنید. مایه نباید خیلی سفت یا خیلی شل باشد.   مایه میکادو  

مرحله پنجم طرز تهیه شیرینی میکادو:

یک ورق میکادو را روی سطح کار قرار داده و از مواد که نباید داغ و نباید سرد باشد روی نان میکادو بریزید و با پالت یکدست و یکنواخت پخش کنید تا همه  جای نان کامل از مواد آغشته شود(اگر مواد سرد باشد لایه ها به هم نمیچسبند و اگر داغ باشد نان نرم خواهد شد).   مایه میکادو روی نان

مرحله ششم طرز تهیه شیرینی میکادو:

سپس یک نان دیگر روی مواد قرار داده و با دست فشار دهید تا دو لایه به هم بچسبد سپس بقیه ی مواد و بقیه ی نان ها را به همین ترتیب قرار دهید. لایه آخر که نان گذاشتید دیگر از مواد نریزید. سینی یا دیسی را روی نان لایه آخر بگذارید و یک وسیله ی تقریبا سنگین مثل ظرف حبوبات روی آن قرار دهید و به مدت دو ساعت در همین حال بگذارید تا لایه ها به خوبی به هم بچسبند. میکادو-وزنه سنگین

مرحله هفتم طرز تهیه شیرینی میکادو:

بعد از دو ساعت شکلات تخته ای را روی کتری به روش بنماری ذوب کنید و روی نان میکادو بریزید و با پالت روی نان بکشید تا شکلات روی نان را بپوشاند.   شکلات آب شده روی میکادو   روی شکلات پودر پسته یا پودر نارگیل یا پودر گردو بریزید و ده دقیقه در یخچال قرار دهید.   تزیین میکادو با پودر نارگیل   سپس با چاقوی تیز به اندازه ی دلخواه برش بزنید. برای زیبایی بیشتر میتوانید ابتدا یک نوار باریک از لبه های شیرینی برش بزنید تا ناصافی ها و شکستگی های احتمالی کنار نان های میکادو جدا شود.   میکادو برش خورده  

نکته های تهیه میکادو:

1- برای تهیه میکادو تر تمیز مجلسی، حتما هنگام برش زدن شیرینی از چاقوی تیز استفاده کنید و بعد از هر برش تیغه را تمیز کنید. 2- روکش شکلاتی را میتوانید با شکلات سفید هم تهیه کنید. یا میتوانید با استفاده از هر دو نوع شکلات دو نوع میکادو با دو رنگ مختلف تهیه کنید. 3- استفاده از شکلات روی این شیرینی اختیاری است. اما شکلات تلخ 60%  طعم خوبی به آن میدهد و ظاهرش را هم زیباتر میکند.   امیدوارم از این دستور استفاده کنید و از طعم عالی این شیرینی خوشمزه لذت ببرید. اوقاتتون شیرین!