کمپوت ها یکی از بهترین عصرونه ها، دسرها، میان وعده هایی هستن که میشه اون ها رو انتخاب کرد. بر خلاف خیلی ها که فکر می کنن کمپوت رو فقط برای عیادت می برن! کسایی که در هضم میوه های خام مشکل دارن، می تونن میوه ها رو بپزن و کمپوت کنن. معمولا با خیلی از میوه های تابستونی میشه کمپوت درست کرد. کافیه میوه مورد علاقتون رو که میشه باهاش کمپوت درست کرد، انتخاب کنید، اون رو بپزید و کمپوت درست کنید. کمپوت هلو یا کمپوت آلبالو و گیلاس مخصوص از جمله کمپوت های لذیذیه که میشه با میوه های تابستونی درست کرد. بعضی کمپوت ها مثل کمپوت سیب هم فصل خاصی ندارن و می تونید هر وقت خواستید اون رو درست کنید. کمپوت آناناس از معروف ترین و رایج ترین کمپوت هایی که وجود داره و همه اونو دوست دارن. درسته که کمپوت آناناس تو همه ی فروشگاه ها وجود داره ولی کمپوت های کارخونه ای مقدار زیادی مواد شیرین کننده مصنوعی و مواد نگهدارنده داره که در کنار طعم فوق العادشون و البته خواصی که خود آناناس داره، ضرر هم داره. اگه شما هم از طرفدارهای پر و پا قرص کنسرو آناناس هستید، خودتون می تونید این کمپوت خوشمزه رو تو خونه درست کنید. ما طرز تهیه کمپوت آناناس خونگی رو بهتون یاد می دیم تا دیگه نیازی نباشه کمپوت های کارخونه ای رو تهیه کنید. از خواص کمپوت آناناس غافل نشید! این کمپوت برای التیام زخم، پیشگیری و مقابله با سرطان، تنظیم فشار خون،سلامت قلب، تقویت سیسم ایمنی بدن، درمان سینوزیت و برونشیت، سلامت کلیه، درمان سرفه و گلو درد مفیده. علاوه بر این، آناناس هم ضد التهابه و هم به کاهش وزن کمک می کنه. این کمپوت کاملا سالمه و می تونید با خیال راحت اون رو نوش جان کنید.

 

طرز تهیه کمپوت آناناس خانگی

 

۱- آناناس رسیده را بشورید. با یک چاقوی بزرگ و تیز پوست آناناس را بگیرید. آن را از عرض به دو قسمت مساوی نصف کنید. سپس هر کدام از قسمت ها را به صورت حلقه حلقه برش بزنید.

  پوست کندن آناناس  

۲- کاتر دلخواه خود را بردارید و حلقه های آناناس را با آن برش بزنید.

۳- قسمت سفت وسط آناناس (مغز آناناس) را از داخل آن جدا کنید. می توانید این کار را به سادگی با استفاده از چاقو، قالب گرد کوچک و یا ته ماسوره فلزی انجام دهید.

  برش زدن آناناس با کاتر  

۴- داخل قابلمه ای آب بریزید، شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. آن را روی شعله متوسط قرار دهید و در قابلمه را بگذارید تا به جوش بیاید.

۵- زیر شعله را کم کنید، آناناس های قالب زده شده را داخل شربت جوش آمده بریزید، در قابلمه را بگذارید تا آناناس ها به مدت حدود ۲۰ تا ۴۰ دقیقه همراه با شربت بپزد.

۶- بعد از آن که آناناس ها پخت، زیر شعله را خاموش کنید. کمپوت را داخل ظرف شیشه ای خشک و تمیز مورد نظرتان بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید.

نکات کلیدی طرز تهیه کمپوت آناناس خانگی

- مهمترین نکته در طرز تهیه کمپوت آناناس خانگی، انتخاب آناناس است. آناناسی که برای تهیه کمپوت انتخاب می کنید باید شیرین و رسیده و آبدار باشد. اگرچه با آناناس های سفت و ترش هم میشه کمپوت درست کرد ولی طهم خوبی نخواهد داشت.

- اگر آناناس کم رنگ بود می توانید هنگام پخت کمپوت کمی زعفران به آن اضافه کنید و آن را به رنگ دلخواه تان در آورید.

- می توانید قسمت برگ آناناس (تاج) آن را درسته در آورید، آن را ۲ تا ۳ هفته داخل لیوان آب بگذارید تا ریشه بدهد. سپس آن را در خاک بکارید تا رشد کند.

- برای برش زردن حلقه های آناناس می توانید از یک یا چند کاتر با طرح های مختلف استفاده کنید. معمولا پر فروش ترین کاتر برای برش زدن آناناس، کاتر گرد ساده است. اما می توانید از کاتر قلب نیز استفاده کنید و طرح متفاوتی به آن بدهید.

  کاتر قلب آناناس  

- می توانید آناناس را خرد کنید.

- بعد از پوست کندن آناناس شاهد روزنه های ریزی خواهید بود که می توانید آن ها را با استفاده از پوست کن و با چاقوی کوچک از آناناس جدا کنید.

- در برخی از دستورهای آشپزی، بعد از خرد کردن آناناس آن را مستقیما به همراه آب و شکر داخل قابلمه می ریزند تا با هم به جوش بیایند و بپزند. اما بهتر است ابتدا شربت را آماده کنید و بعد از به جوش آمدن آن، آناناس ها را اضافه کنید.

- کمپوت آناناس خانگی به مدت ۲ هفته در یخچال قابل نگهداری است و ماندگاری دارد.

- مقدار شکر کمپوت آناناس خانگی را می توانید با توجه به ذائقه تان کم و زیاد کنید.

- حتما کمپوت آناناس را به همراه بستنی به عنوان دسر امتحان کنید.

  کمپوت آناناس با بستنی