کوکو قندی یه دسر هیجان انگیز و بسیار خوشمزه از استان زیبا و تاریخی اصفهان نصف جهان هست. تعجب نکنید کوکو قندی بر خلاف اسمش یه دسره. البته مواد تشکیل دهنده اش خیلی شبیه کوکو سیب زمینی هست. دسرها همیشه بخش هیجان انگیز یه مهمونی هستن و از اونجایی که فستیوالی از طعم و رنگ رو با خودشون به ارمغان میارن، همه گروه های سنی رو به خودشون جذب می کنن. از جمله دسرهای خارق العاده ایران کوک می تونم به دسر کاسترد قالبی، طرز تهیه دسر طالبی، طرز تهیه دسر شارلوت، پاناکوتای انبه و غیره اشاره کنم. می دونم شما همراهان عزیز ایران کوک هم مثل من برای درست کردن کوکو قندی مشتاق شدید، پس با من همراه بشید و خاطره ای شیرین و خوش مزه برای عزیزانتون بسازید.

 

طرز تهیه کوکو قندی

 

مرحله اول: پخت سیب زمینی کوکو

برای درست کردن کوکو قندی خوشمزه اصفهانی، ابتدا سیب زمینی ها را خوب بشویید و آب پز کنید. پس از خنک شدن پوست آن ها را بکنید و با رنده ریز رنده کنید و یا به کمک یک گوشت کوب به خوبی له کنید.

 

مرحله دوم: درست کردن شهد کوکو قندی

برای درست کردن شهد کوکو قندی، در یک ظرف مناسب شکر و آب را کمی مخلوط کنید. سپس روی شعله گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا بجوشد و شکر کاملاً در آب حل شود. حالا گلاب و زعفران و هل را نیز به شهد کوکو قندی اضافه کنید و بگذارید حدود 10 دقیقه بجوشد. سپس گاز را خاموش کنید و اجازه دهید شهد خنک شود.

 

مرحله سوم: درست کردن مایه تخم مرغی

در این مرحله در یک کاسه متوسط تخم مرغ ها را با شکر، اسانس وانیل، زعفران و پودر هل مخلوط کنید. سپس با هم زن خوب بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود.

 

مرحله جهارم: ترکیب مایه تخم مرغی و سیب زمینی

حالا مایه تخم مرغی را کم کم به سیب زمینی هایی که له کردید اضافه کنید و هم بزنید تا یک دست شوند. سپس در حدود 4 قاشق غذاخوری از شهدی که درست کردید را نیز به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

 

مرحله پنجم: سرخ کردن کوکو قندی

یک ماهیتابه را روی شعله گاز بگذارید تا گرم شود. سپس مقداری روغن داخل ماهیتابه بریزید تا داغ شود. حالا مایه کوکو قندی را داخل روغن بریزید و دو طرف کوکو را خوب سرخ کنید.

پس از سرخ شدن کوکو آن را به شکل دلخواه برش بزنید و داخل ظرف پذیرایی بچینید و باقی مانده شهد را روی آن بریزید و 10 دقیقه زمان دهید تا شهد جذب کوکو قندی شود و روی آن را با خلال بادام و پسته تزیین کنید، سپس میل کنید.

 

نوش جان

  کوکو قندی به شکل لوز  

نکات کلیدی تهیه کوکو قندی

- اندازه مواد اولیه که در دستور کوکو قندی آمده است، تقریبی هستند. در صورت تمایل می توانید مقدار مواد اولیه را تغییر دهید.

- در صورت تمایل می توانید کوکو قندی را در فر نیز درست کنید. برای این کار، پس از چرب کردن قالب مورد نظر، کوکو را داخل قالب بریزید و برای مدت 45 دقیقه در فری که از قبل با دمای 190 درجه سانتی گراد گرم کردید بگذارید. پس از گذشت این مدت زمان، شهد را روی کوکو بریزید.

- در تهیه کوکو قندی به جای شکر از 1 قاشق غذاخوری پودر قند نیز می توانید استفاده کنید.

- اگر احساس کردید مایه کوکو قندی خیلی شل است و انسجام مطلوب را ندارد، می توانید مقدار 2 قاشق غذاخوری آرد برنج به آن اضافه کنید.

- عکس از اینستاگرام:

@bahar.bidmeshki

@cool_food_recipes