کباب یکی از غذاهای محبوب ایرانیه که طرفدارای زیادی داره. معمولا درست کردن کباب یه خورده سخته و اگه بخوایم به روش سنتی و روی آتیش درستش کنیم باید جای مناسبی داشته باشیم. اما امروزه با توجه به زندگی آپارتمانی، روشهای دیگه ای برای درست کردن کباب هست که توی تابه آماده میشه. کباب فلفلی هم مثل کباب تابه ای و جوجه کباب تابه ای، یکی از غذاهایی که به راحتی می تونید توی خونه درست کنید و نیازی به کباب پز نداره.

این غذا را می تونید هم به عنوان یک وعده کامل و هم اینکه به عنوان پیش غذا استفاده کنید. برای تهیه این کباب خاص، می تونید با توجه به ذائقه خودتون از فلفل تند و یا شیرین استفاده کنید. البته توصیه میکنم اگه این غذا رو برای بچه ها درست می کنید، کباب ها رو دور فلفل شیرین بپیچید که یه وقت تندی فلفلا اذیتشون نکنه. اگه این غذا رو درست کنید بدون شک پشیمون نمی شید پس این فرصت رو از دست ندید.

 

طرز تهیه کباب فلفلی

مرحله اول: آماده کردن سس

برای تهیه سس کباب فلفلی ابتدا یکی از پیاز ها را نگینی خرد کنید. سپس داخل یک تابه مقداری روغن ریخته پیازها را سرخ کنید. وقتی پیازها سبک شدند زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید. سپس رب گوجه فرنگی را نیز داخل مواد ریخته و سرخ کنید تا بوی خامی رب از بین برود. دو عدد از گوجه فرنگی ها را حلقه کرده و داخل تابه بگذارید و چند دقیقه دیگر تفت دهید. در نهایت یک لیوان آب و زعفران دم کرده را اضافه کرده و زمان دهید تا سس غلیظ شود.

مرحله دوم: آماده کردن کباب ها

پیاز دیگر را پوست گرفته و تمیز بشویید سپس آن را رنده کرده و آب آن را بگیرید و داخل یک کاسه بریزید. گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید. نمک، فلفل و زردچوبه را داخل گوشت ریخته و به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند. جعفری و یا ریحان خرد شده را نیز اضافه کرده و مجدد ورز دهید. وقتی مواد کباب آماده شد از آن به اندازه یک گردو برداشته و کف دست گود کنید. سپس یک فلفل میان آن گذاشته و جمع کنید. همه کباب ها را به این شکل آماده کرده و داخل یک سینی بگذارید.

 

مرحله سوم: سرخ کردن کباب ها

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن داخل آن بریزید. سپس همه کباب ها را کامل سرخ کنید. وقتی همه کباب ها سرخ شدند، داخل همان تابه دو عدد گوجه باقیمانده را نیز برای کنار کباب ها سرخ کنید.

 

مرحله چهارم: پختن کباب فلفلی

در این مرحله کباب های فلفلی سرخ شده را داخل تابه سس قرار داده و 30 دقیقه زمان دهید تا طعم سس به خورد کباب ها برود و غذا جا بیافتد. در نهایت کباب ها را به همراه گوجه های سرخ شده با نان یا پلو سرو کنید.

   

نکات کلیدی برای تهیه کباب فلفلی

- برای اینکه کباب فلفلی انسجام کافی داشته باشد نیازی به استفاده از تخم مرغ نیست فقط می توانید مقداری آرد سوخاری داخل مواد کباب بریزید.

 

- می توانید از ترکیب 250 گرم گوشت و 100 گرم سویا این غذا را آماده کنید.

 

- اگر جعفری یا ریحان تازه در دسترس ندارید می توانید از سبزی های معطر خشک استفاده کنید.

  تصاویر از اینستاگرام: morvaridfood@ sofreh_majlesi@