نان جو سبوس دار یکی از بهترین انواع نان حجیم شده است.  جو به تنهایی خواص شگفت انگیزی دارد و یک غلات با ارزش غذایی بسیار بالا می باشد. همچنین سبوس به دلیل فیبر بالایی که دارد برای رفع یبوست توصیه شده و مصرف آن باعث می شود مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. نان جو سبوس دار، یک غذای کامل محسوب می شود. که شما می توانید در وعده صبحانه آن را همراه با پنیر و گردو میل کرده و یک صبحانه کامل را به بدن خود برسانید. ارزش غذایی نان جو سبوس دار و خواص فوق العاده ای که دارد باعث شده تا بسیاری از پزشکان تغذیه مصرف آن را برای کاهش وزن تجویز کنند. نان جو برای لاغری مفید بوده و احساس سیری کامل باعث می شود تا میل به خوردن مواد غذایی کم ارزش نداشته باشید. ایران کوک در این مطلب طرز تهیه نان جو خالص در فر را به شما آموزش می دهد. البته این روزها نان جو صنعتی تولید می شود که می توانید آن را خریداری کنید، اما به هیچ وجه طعم و کیفیت نان جو خانگی را نخواهد داشت. پس اگر می خواهید این نان را با بهترین رسپی در منزل تهیه کنید، با ما همراه شوید.

طرز تهیه نان جو سبوس دار

مرحله اول:

شیر ولرم، شکر و خمیر مایه را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید. پس از 5 دقیقه که خمیر مایه عمل کرد روغن، آرد، سبوس جو و پودر زنجبیل را اضافه کرده و مخلوط کنید تا خمیر خوبی بدست بیاید.

نان جو

مرحله دوم:

 خمیر را داخل کاسه ای بگذارید، روی کاسه را بپوشانید و 1 ساعت در جای گرمی استراحت دهید تا حجم خمیر بیشتر شود. (این خمیر بدلیل وجود سبوس نسبت به خمیر نان های دیگر پف کمتری خواهد داشت)

مرحله سوم:

 روی سطح کار آرد بپاشید، خمیر را روی سطح کار قرار دهید و به 8 قسمت برش بزنید. (بسته به اندازه ای که از نان میخواهید خمیر را برش بزنید). خمیر ها را با فاصله داخل سینی فر قرار دهید، روی خمیرها را با دستمال مرطوبی بپوشانید و 1 ساعت دیگر استراحت دهید تا حجم نان ها بیشتر شود.

 مرحله چهارم:

فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود سپس سینی نان ها را داخل فر بگذارید، پس از 20 - 25 دقیقه نان ها آماده میشوند (میتوانید در صورت تمایل روی نان ها با زرده تخم مرغ، کره و... برس بکشید)

نان جو

شما می توانید نان پفکی  با بافت عالی را نیز به راحتی در خانه تهیه کنید.

نکات کلیدی تهیه نان جو سبوس دار:

 - در صورتی که سبوس جو در دسترس ندارید میتوانید از سبوس گندم یا همان مقدار آرد جو استفاده کنید.

- شما می توانید جو دو سر آسیاب شده را جایگزین کرده و نان جو دو سر تهیه کنید. خواص جو دو سر از جو معمولی به مراتب بیشتر است و در رژیم های غذایی کاهش وزن، مصرف آن توصیه می شود.

- در تهیه این نان حجیم از آرد گندم استفاده کردیم. گفتنی است که استفاده از آرد جو باعث می شود که نان بافت حجیم و پف دار نداشته باشد و خشک شود.