نان کشمشی طلایی ایتالیایی

نان کشمشی

طرز تهیه : نصف شیر ولرم ، خمیر مایه و 1 قاشق غذاخوری شکر داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید و 5 - 10 دقیقه کناری قرار دهید تا عمل بیاید.

باقی مانده شیر ، تخم مرغ ، کره نرم شده ، اسانس وانیل ، نمک و باقی مانده شکر را داخل کاسه ای بریزید و خوب مخلوط کنید سپس خمیر مایه آماده شده را به آن اضافه کنید ، آرد را کم کم روی مواد الک و مخلوط کنید تا خمیر خودش را بگیرد.

نان کشمشی

آرد را تا اندازه ای اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد ( به دلیل تفاوت کیفیت آردها اغلب 3 لیوان آرد کافی است ) ، پس از آماده شدن خمیر را 5 دقیقه خوب ورز دهید.

خمیر را داخل کاسه ای که چرب کرده اید بگذارید ، روی کاسه را بپوشانید و 1 ساعت در جای گرمی استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود سپس کشمش ها را به خمیر اضافه کنید و چند دقیقه دیگر ورز دهید تا کشمش با خمیر بخوبی ترکیب شود.

نان کشمشی

قالب را چرب کنید یا کاغذ روغنی بیندازید سپس خمیر را داخل قالب قرار دهید و با دست خوب خمیر را داخل قالب فشار دهید و پهن کنید ، حوله ای را مرطوب کنید و روی قالب بگذارید و 30 دقیقه به خمیر استراحت دهید تا حجم خمیر بیشتر شود.

در مدت زمانی که خمیر استراحت میکند فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، پس از استراحت و افزایش حجم خمیر روی آن را زرده تخم مرغ یا مقداری زعفران دم کرده بزنید و داخل فری که روشن کرده اید و گرم شده است قرار دهید تا نان بپزد (حدود ۴۵ دقیقه).

 

نان کشمشی

پس از پخت نان را سریع از قالب خارج نکنید ، حدود 10 دقیقه به نان استراحت دهید سپس نان را از قالب خارج کنید و برش بزنید (دقت کنید که اگر نان بیشتر از 10 دقیقه در قالب بماند عرق میکند و خمیر میشود).

  نان کشمشی  

نکته ها : میتوانید به جای کره از روغن جامد استفاده کنید ، همچنین به جای کشمش میتوانید از مغز گردو یا ترکیب هر دو این مواد هم استفاده کنید ، به جای اسانس وانیل میتوانید از 1 قاشق چایخوری رنده پوست پرتقال یا لیمو ترش استفاده کنید.