آموزش کیک سابله ای که در ادامه تقدیم می شود در واقع کیک سابله بادام با پایه کوکی با بافتی بیسکوییتی است. البته خمیر پایه ی بیسکو کیک به روش های مختلف دیگری از جمله خمیر کیک، بیسکوییت و خمیر شکری هم تهیه می شود.

در روشی که قصد داریم بیسکوکیک را آموزش دهیم فقط یک ساعت زمان برای آماده کردن کیک نیاز دارید؛ اما کیک حداقل باید 6 ساعت در یخچال بماند تا خمیر بافت نرم تری پیدا کند. امیدواریم از تهیه کیک سابله لذت ببرید.

 

طرز تهیه کیک سابله یا بیسکوکیک

مرحله اول:

ابتدا خمیر سابله را آماده کنید. در یک کاسه ی بزرگ کره و پودر شکر را با همزن برقی مخلوط کنید تا حدی که نرم و سبک شوند.

ترکیب شکر و کره

مرحله دوم:

تخم مرغ را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط خامه ای شود. عصاره ی بادام را در کاسه بریزید و به هم زدن ادامه دهید تا خوب در مواد حل شود.

مخلوط کردن تخم مرغ

مرحله سوم:

یک کاسه ی متوسط بردارید و آرد و آرد بادام را در آن الک کنید. نمک را اضافه کنید و آن را در کاسه ی محتوی کره بریزید.

الک کردن آرد

مرحله چهارم:

مخلوط آرد را کم کم به کاسه اضافه کنید. سپس به کمک یک قاشق چوبی آرد را با کره ترکیب کنید. مراقب باشید خمیر را زیاد بهم نزنید تا به روغن نیافتد.

مخلوط کردن آرد

مرحله پنجم:

خمیر بیسکو کیک را دو قسمت کنید و هر قسمت را با یک کیسه فریزر بپوشانید. خمیر ها را فشار دهید و به شکل دایره دربیاورید و به مدت حداقل 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

ورز دادن خمیر

مرحله ششم:

روی سطح کار یک کاغذ روغنی پهن کنید. خمیر را از کیسه فریزر جدا کرده و روی کاغذ روغنی بگذارید. روی خمیر یک سلفون تمیز بگذارید و با وردنه خمیر را صاف کنید. خمیر باید دایره ای به قطر 25 سانتی متر و ضخامت 5 یا 6 میلی متر باشد.

باز کردن خمیر

مرحله هفتم:

یک حلقه یا کاسه با قطر 23 یا 24 سانتی متری بردارید. حلقه را روی خمیر فشار دهید و قسمت های اضافی خمیر را جدا کنید. یک کاسه یا حلقه با قطر 12 سانتی متر بردارید و دایره ی وسط خمیر را جدا کنید.

برش دادن خمیر

مرحله هشتم:

به کمک یک چنگال خمیر های اضافی را بردارید. این کار را برای مابقی و تکه ی دوم خمیر تکرار کنید. خمیر ها را قبل از پخت به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید.

جدا کردن وسط خمیر

مرحله نهم:

فر را روشن کنید تا در دمای 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت گرم شود. خمیر ها را به مدت 12 تا 15 دقیقه در فر بگذارید. وقتی خمیر های کیک سابله طلایی مایل به قهوه ای شدند، آن ها را از فر خارج کنید و صبر کنید تا کاملا خنک شوند.

پختن خمیر کیک

مرحله دهم:

در این مرحله از تهیه کیک سابله باید خامه ی مابین کیک را آماده کنید. در یک کاسه ی بزرگ پنیر ماسکارپونه را با پودر شکر و وانیل ترکیب کنید.

تهیه کرم پنیری

مرحله یازدهم:

در یک کاسه ی دیگر، مایه خامه را با همزن برقی بزنید تا حدی که فرم بگیرد و سفت شود.

زدن خامه

مرحله دوازدهم:

کم کم خامه را به مخلوط ماسکارپونه اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط نمایید.

ترکیب خامه و پنیر

مرحله سیزدهم:

خامه را درون ماسوره بریزید. ماسوره باید قطری حدودا 9 تا 11 میلی متری داشته باشد. با ماسوره کف ظرف سرو را به کمی خامه آغشته کنید تا خمیر کوکی اول (لایه زیرین کیک) به کف ظرف بچسبد و کیک لیز نخورد.

محکم کردن پایه کیک

مرحله چهاردهم:

تمام سطح خمیر کوکی را از خامه های قطره ای شکل پر کنید.

زدن خامه روی کیک

مرحله پانزدهم:

خمیر کوکی دوم را روی خامه ها قرار دهید و روی آن را نیز با قطره های خامه پر کنید.

پر کردن کیک با خامه

مرحله آخر:

سپس برای تزیین کیک سابله توت فرنگی، گل، تمشک و انواع میوه تازه یا آبنبات دلخواه را روی خامه های کیک قرار دهید و سرو کنید. نوش جان.

سرو بیسکوکیک یا سابله

نکات کلیدی تهیه بیسکو کیک

- بهتر است کیک را 24 ساعت قبل از سرو در یخچال بگذارید تا کیفیت و طعم کیک بهتر شود.

- قبل از تهیه کیک سابله کره و پنیر ماسکارپونه را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. هم چنین خامه فرم گرفته باید سرد باشد تا شکل خود را از دست ندهد.

- دستور پخت کیک سابله از سایت homecookingadventure ترجمه شده است.

- برای تهیه کیک سابله قلب باید یک ظرف یا کاتر کوکی به شکل قلب با همان اندازه گفته شده در دستور، روی خمیر کوکی قرار دهید و به همان روش گفته شده خمیر را آماده کنید. راه دیگر برای این کار این است که به کمک کاغذ الگوی طرح مورد نظرتان را رسم کنید و آن را روی خمیر قرار دهید و با یک چاقوی تیز یا کاتر خمیر های اضافی را جدا کنید.

کیک سابله طرح قلب

- اگر میخواهید کیک سابله اعداد یا کیک سابله حروف انگلیسی یا فارسی تهیه کنید باید اول مایه خمیر را در قالب های مخصوص این طرح ها بریزید. برخی تکنیک ها به شما در این راه کمک خواهند کرد. مثلا مطابق با همان طرح دلخواهتان در یک قالب مستطیلی بزرگ ظرف های کوچک قرار دهید تا خمیر شکل مورد نظر شما را بگیرد. مانند تصویر زیر:

کیک اعداد و حروف

- به خاطر داشته باشید هر چه روی کیک شما از خوراکی های رنگی، گل ها و انواع تزیینات پرتر باشد زیباتر است.

- این کیک تا حدودا 2 روز قابل نگه داری در یخچال است.

- زمان گذاشتن بیسکو کیک در یخچال بعد از آماده سازی، حداقل 6 و حداکثر 24 ساعت است تا بافت بیسکوییتی کیک نرم شده و خوشمزه تر شود.

- روی خمیر های کیک و قبل از زدن خامه میتوانید انواع مربا و مارمالاد را با فرچه یا براش بزنید در حدی که کمی طعم بگیرد اما بافت کیک نباید خیلی خیس شود.

- در تهیه خمیر کوکی میتوانید مقداری پودر کاکائو را با آرد الک کنید تا کیک کاکائویی داشته باشید.