تا به حال به مراکش سفر کرده اید؟ امروز قصد داریم با خوراک بادمجان و نخود شما را به مراکش ببریم. این خوراک دلفریب و خوشمزه طرز تهیه آسانی دارد. اگر به دنبال یک غذای گیاهی و کم کالری و البته سالم هستید، خوراک نخود و بادمجان را حتما امتحان کنید. این خوراک بادمجان خوشمزه و رنگارنگ در 9 مرحله آماده می شود و شما را تا ابد شیفته ی خودش خواهد کرد. درست است که این غذا اصالتا مراکشی است و ایرانی نیست اما اکثر مواد اولیه آن به راحتی پیدا می شود و شما را به دردسر نمی اندازد.

فراموش نکنید برای تهیه این غذا از شب قبل نخود ها را در ظرف آب بگذارید تا خیس بخورند. خوراک بادمجان و نخود غذایی پر ادویه و خوش طعم است. سعی کنید تا حد امکان از همه ی ادویه های گفته شده استفاده کنید. اگر این خوراک را در منزل تهیه کردید و از آن لذت بردید خوشحال می شویم نظرات سازنده تان را در قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذرید. با خوراک بادمجان و نخود مراکشی مهارت آشپزی بین المللی خود را بالا ببرید و انواع غذاهای جهان را در خانه خودتان امتحان کنید.

مواد لازم برای خوراک بادمجان و نخود

طرز تهیه خوراک بادمجان و نخود مراکشی

مرحله اول:

فر را روشن کنید و روی درجه حرارت 425 فارنهایت یا 218 سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. روی سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید.

مرحله دوم:

بادمجان ها پوست گرفته و به صورت قطعات مکعبی خرد و ریز کنید. کمی روغن آووکادو یا زیتون روی آن ها ریخته و سپس کمی نمک روی آن ها بپاشید. بادمجان ها را به مدت 30 تا 35 دقیقه در فر بگذارید تا برشته شوند. سپس از فر خارج کنید و با قاشق آن ها را در سینی فر کمی هم بزنید و جا به جا کنید. دوباره سینی را در فر بگذارید تا به مدت 20 دقیقه ی دیگر بادمجان ها بپزند.

مرحله سوم:

در این مرحله از تهیه خوراک بادمجان و نخود باید پیاز ها را خرد کنید و به صورت حلقه های ریز و نازک درآورید. سپس یک قابلمه یا ماهیتابه بزرگ بردارید و روی حرارت ملایم قرار دهید. روغن (یا آب) را به همراه پیاز ها در ماهیتابه بریزید و به مدت 4 تا 5 دقیقه آن ها را با هم تفت دهید. پیازها را به طور مرتب بهم بزنید تا وقتی که نرم و طلایی رنگ شوند.

مرحله چهارم:

سیر را خرد و ریز نمایید یا از پودر آن استفاده کنید. سیر را به همراه زیره سبز و پاپریکا به پیازها اضافه کرده و یک دقیقه ی دیگر تفت دهید.

مرحله پنجم:

پوره ی گوجه فرنگی را به همراه آب سبزیجات (یا آب) اضافه کنید و درب ماهیتابه یا قابلمه را بگذارید. حرارت را روی درجه ی متوسط تنظیم کنید تا مواد خوراک به مدت 4 دقیقه با هم بپزند و طعم دار شوند.

مرحله ششم:

درب قابلمه را بردارید و نخودی که از قبل خیس داده اید را به همراه شربت افرا و سس فلفل تند اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید و دوباره درب قابلمه را بگذارید تا روی حرارت ملایم با هم پخته شوند.

مرحله هفتم:

بادمجان های برشته را از فر خارج کرده و فر را خاموش کنید. حالا وقت آن است که بادمجان ها را به خوراک بادمجان و نخود اضافه کنید. مواد را با هم بهم بزنید تا خوب ترکیب شوند. حرارت را کمی کمتر کنید و اجازه دهید ده دقیقه با هم بپزند تا طعم آن ها خوب با هم مخلوط شود.

مرحله هشتم:

خوراک بادمجان و نخود را تست کنید و اگر لازم است از شربت افرا برای متعادل شدن تندی غذا و زیره سبز، پاپریکا، نمک یا سس تند را برای طعم دهی بیشتر اضافه کنید.

مرحله آخر:

خوراک بادمجان و نخود مراکشی را میتوانید با پاستا، سبزیجات برشته، برنج سفید یا برنج قهوه ای سرو کنید. میتوانید در هنگام سرو از لیموی تازه، جعفری خرد شده یا انواع سس نیز استفاده کنید.

سرو خوراک بادمجان

نکات کلیدی تهیه خوراک بادمجان و نخود مراکشی

- قبل از تهیه این غذا لازم است که نخود ها را از شب قبل خیس نموده و بعد کاملا خشک کنید.

- خوراک بادمجان و نخود را میتوانید برای 5 روز در یخچال و به مدت 1 ماه در فریزر نگه دارید. برای گرم کردن مجدد این غذا میتوانید مقداری آب یا آب سبزیجات اضافه کنید.

- دستور پخت خوراک بادمجان و نخود مراکشی از سایت minimalistbaker ترجمه شده است.