سالاد کینوا مکزیکی یک سالاد خوشمزه، مقوی، گیاهی و بدون گلوتن است. این سالاد کاملاً گیاهی یک گزینه خوب برای گیاه خواران هست. سالاد کینوا مکزیکی خیلی سریع تهیه میشه. اگه دوست دارین بدونین کینوا چیه که این قدر این سالاد رو پر خاصیت کرده باید بگم که کینوا در واقع یه پروتئین کامل هست به این معنی که حدود 9 آمینواسید ضروری وجود دارن که بدن ما نمی تونه اون ها  رو تولید کنه و یک پروتئین کامل، مثل کینوا، پروتئینی هست که این 9 آمینواسید ضروری رو به نسبت های مساوی در خودش داره. در مطلب طرز تهیه سالاد کینوا می تونین اطلاعات بیشتری در مورد این ماده پر خاصیت به دست بیارین. علاوه بر این در این سالاد لوبیا سیاه نیز وجود داره که منبعی غنی از فیبر، پروتئین، املاح و ویتامین هایی مث ویتامین A، کلسیم، آهن و منگنز هست. همچنین از ابتلا به بیماری هایی مثل سرطان، بیماری های قلبی و گوارشی هم پیشگیری میکنه. پس علاوه بر گیاه خواران سالاد کینوا مکزیکی یه وعده غذایی سالم برای همه هست. از انواع سالاد های مکزیکی خوش رنگ و خوش طعم سالاد سالسا مکزیکی، سالاد اسفناج مکزیکی و سالاد چیکن تستادا ایران کوک رو هم می تونم معرفی کنم. با من همراه شین و این سالاد بسیار سالم رو درست کنین و از خوردن اون لذت ببرین.

 

طرز تهیه سالاد کینوا مکزیکی

 

مرحله اول: پخت کینوا

برای درست کردن سالاد کینوا مکزیکی، ابتدا در یک ماهیتابه متوسط، یک پیمانه کینوا را به همراه دو پیمانه آب بریزید و شعله گاز را روشن کنید و اجازه دهید آب جوش بزند. سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید برای 20 دقیقه یا تا زمانی که تمام آب جذب کینوا شود بجوشد.

پس از پخته شدن کینوا، آن ها را داخل یک ظرف مناسب پخش کنید و اجازه دهید برای 2 ساعت در یخچال بماند تا خنک شوند.

 

مرحله دوم: درست کردن چاشنی سالاد 

برای درست کردن چاشنی سالاد، می توانید یک شیشه مربا یا سس که دیگر استفاده نمی کنید را به کار ببرید. پس روغن زیتون، گشنیز تازه و ریز خرد شده، سرکه سیب، آب لیموی تازه، زیره سبز، پودر فلفل قرمز، پودر سیر، عسل، پاپریکا و نمک را داخل شیشه مربا بریزید و در آن را محک ببندید و تا زمانی که مواد به خوبی با هم ترکیب شوند شیشه را تکان دهید.

  چاشنی سالاد مکزیکی  

مرحله سوم: درست کردن سالاد 

برای درست کردن سالاد کینوا مکزیکی، ابتدا یک کاسه بزرگ را بردارید. سپس کینوای پخته شده، ذرت شیرین پخته شده یا کنسروی، لوبیای سیاه پخته شده یا کنسروی، گوجه گیلاسی های دو نیم شده و پیاز قرمز ریز خرد شده را داخل کاسه بریزید و تا زمانی که تمام مواد به خوبی با هم ترکیب شوند مخلوط کنید. سپس چاشنی که در مرحله قبل درست کردید را روی مواد بریزید و مجدداً مخلوط کنید.

  مواد اولیه سالاد مکزیکی  

مرحله چهارم: سرو سالاد کینوا مکزیکی

آووکادو ها برای سرو سالاد  هستند. بنابرین ابتدا آن ها را از وسط برش طولی بزنید. سپس پوست آن ها را بکنید و هسته آن ها را نیز خارج کنید و در کنار سالاد میل کنید.

 

نوش جان

  مرحله نهایی سالاد مکزیکی  

نکات کلیدی تهیه سالاد کینوا مکزیکی

- اندازه مواد اولیه که در دستور سالاد کینوا مکزیکی آمده است، تقریبی هستند. در صورت تمایل می توانید مقدار مواد اولیه را تغییر دهید.

- منبع اصلی سایت:   fitfoodiefinds