امروزه یکی از خوراکی هایی که معمولا خانم های کدبانو توی خونه درست می کنند، کیک هستش. کیک های مثل کیک دبل چاکلت، کیک شکلاتی با گردو، کیک کرامبل آلبالویی و ... جز محبوب ترین ها هستند، ولی خب تا حدی هم زمان برند؛ اما کاپ کیک فنجانی یکی از انواع کیکه که خیلی راحت و سریع توی خونه درست میشه. این خوراکی یه کیک یک نفره کوچیکه که توی قالب های کاغذی یا فنجان تهیه میشه. اخیرا از کاپ کیک توی مراسمات عروسی و تولد ها خیلی استفاده می کنند چون سروشون خیلی راحته و نیازی به برش زدن نداره.

تازه می تونیین اون ها رو با خامه یا هر نوع فراستینگ دیگه تزیین کنید. کاپ کیک رو به روش های مختلفی درست می کنند. توی این روشی که میخوایم بهتون یاد بدیم از آرد سلف ریزینگ استفاده میشه. شاید تا حالا این اسم رو نشنیده باشید اما اصلا نگران نباشید چون طرز تهیه آرد سلف ریزینگ قبلا آموزش داده شده. داخل این مدل کاپ کیک عسل می ریزن که خیلی خوش مزش می کنه.

بهتون پیشنهاد می کنم حتما این کاپ کیک رو درست کنین و یک عصرانه عالی رو با چایی میل کنید. اصلا نگران کمبود وقت هم نباشید چون آماده کردن این کاپ کیک فنجانی خیلی وقتی رو از شما نمی گیره و حتی خانم هایی که شاغل هستن نیز می تونن درست کردن اون رو توی برنامه روزانشون قرار بدن.

 

طرز تهیه کاپ کیک فنجانی

1- کره را داخل یک لیوان ریخته و آن را به مدت 10 تا 20 ثانیه داخل ماکروویو گذاشته و ذوب کنید.

  2- عسل، تخم مرغ و وانیل را به کره ذوب شده اضافه کرده و با چنگال خوب مخلوط کنید.   3- شکر، آرد و نمک را داخل مواد ریخته و مجدد هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.   4- با همان لیوان مایع کیک را داخل ماکروویو گذاشته و به مدت 1 دقیقه و 15 ثانیه تا 1 دقیقه و 30 ثانیه بپزید. این زمان بستگی به دمای ماکروویو شما دارد. بعد از گذشت این زمان کاپ کیک فنجانی را بیرون آورده و در دمای اتاق قرار دهید تا خنک شود.   کاپ کیک فنجانی با فراستینگ کره ای   5- اکنون داخل یک لیوان دیگر کره و شکر شیرینی پزی را بریزید و با کمک یک چنگال کره را با شکر مخلوط کنید. مایع به دست آمده باید بافت نرمی داشته باشد.   6- مایع بدست آمده را داخل یک قیف ریخته و با یک قیچی سوراخ کوچکی در گوشه آن ایجاد کرده و از یک ماسوره به شکل ستاره و یا گرد ساده استفاده کرده و مایع را به صورت چرخشی روی کیک سرد شده بریزید.   7- در نهایت هم می توانید عسل را روی کیک ریخته و آن را زیباتر و خوش طعم تر کنید. انجام این قسمت اختیاری است یعنی می توانید عسل را روی کیک نریزید. پس از انجام این مرحله بلافاصله کیک را سرو کنید.   بافت و طعم بی نظیر کاپ کیک فنجانی  

نکات کلیدی برای تهیه کاپ کیک فنجانی

- اگر آرد سلف ریزینگ در دسترس ندارید می توانید آرد سفید همه منظوره را جایگزین آن کنید فقط 1/4 قاشق چایخوری بکینگ پودر به آن اضافه کنید.

 

- اگر دوست ندارید که روی کاپ کیک فنجانی رو عسل بپاشید، می توانید که داخل مواد فراستینگ 1/2 و یا 1/4 قاشق غذاخوری عسل رقیق شده اضافه کرده تا یک فراستینگ با طعم عسل داشته باشید. شک نکنید طعم آن بسیار عالی می شود.

  - این دستور از وبسایت sweet2eatbaking ترجمه شده است.