چیز کیک از دسر های همه پسنده که به راحتی نمیشه ازش گذشت. چیز کیک با طعم های مختلف برای هر ذائقه ای وجود داره به روش های مختلفی هم درست میشه. مثلا یه نوع چیز کیک، چیز کیک تنوریه که طرفدارهای خاص خودش رو داره. چیز کیک یخچالی هم که مورد پسند همه است. چیز کیک به روش های مختلفی هم سرو میشه. مثل چیز کیک تک نفره که به صورت لیوانی یا اسلایسی سرو میشه و یا چیز کیک بزرگ مثل کیک. امروز می خوایم یکی از پر طرفدارترین طعم های چیز کیک رو به شما معرفی کنیم، چیر کیک موزی! دستورهای مختلف آشپزی طرز تهیه چیز کیک موزی رو به روش های مختلف یاد دادن. بعضی ها برای لایه ی بالایی چیز کیک از ژله ی موزی استفاده می کنن. بعضی ها هم موز رو پوره می کنن. در ادامه آسان ترین روش های درست کردن چیز کیک موزی رو بهتون آموزش میدیم تا هر مدل رو که بیشتر دوست داشتید و براتون آسون تر بود انتخاب کنید و درست کنید. راستی حتما می دونید که برای درست کردن چیز کیک موزی مثل هر چیز کیک دیگه ای به قالب کمربندی نیاز دارید. بیاید با هم با طرز تهیه چیز کیک موزی آشنا بشیم.

 

طرز تهیه چیز کیک موزی

 

روش اول:

۱- یک بسته بیسکویت پتی بور را کاملا خرد کنید تا به شکل پودر درآید. برای این کار می توانید از مخلوط کن استفاده کنید. سپس کره آب شده را به آن اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید تا بیسکویت ها حالت منسجم پیدا کنند.

۲- بیسکویت ها را کف قالب کمربندی بریزید. به طوری که تمام سطح آن را بپوشاند. با دست بیسکویت ها را فشار دهید تا کف قالب سفت شوند.

۳- زرده های تخم مرغ را داخل قابلمه بریزید، به آن شیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. به مواد شکر، نشاسته ذرت و نمک را اضافه کنید و مدام هم بزنید تا مایع یکدستی به دست آید. در آخر کره و عصاره وانیل را به سایر مواد اضافه کنید. مجددا مواد را هم بزنید و از روی حرارت بردارید.

۴- موزها را داخل کاسه ای بریزید و با چنگال خوب له کنید تا پوره شود. بعد از آن که مایع چیز کیک خنک شد، آن را داخل کاسه ی موزها بریزید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. سپس پنیر خامه ای زده شده (پنیر ماسکارپونه) را به آن ها اضافه کنید و به صورت دورانی هم بزنید.

۵- فر را در دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. مواد را روی بیسکویت های پتی بور خرد شده داخل قالب کمربندی بریزید و آن را داخل فر گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید.

۶- چیز کیک شما آماده است. می توانید روی آن را با خامه قنادی زده شده تزیین کنید.

 

طرز تهیه چیز کیک موزی

روش دوم:

۱- ۲ پیمانه بیسکویت پتی بور خرد شده را داخل کاسه بریزید. کمی کره ی آب شده به آن اضافه کنید و هم بزنید تا بافت آن منسجم شود. بیسکویت ها را داخل قالب کمربندی بریزید و با دست فشار دهید تا سفت شود.

۲- ۷۰۰ گرم پنیر خامه ای را داخل کاسه بریزید. ۳/۴ پیمانه شکر و ۳ عدد تخم مرغ به آن اضافه کنید و با همزن خوب هم بزنید. ۱/۲ پیمانه موز را له کنید و با سایر مواد مخلوط کنید. در آخر ۱ قاشق چایخوری وانیل را نیز اضافه کرده و هم بزنید. وقتی همه ی مواد با هم خوب مخلوط شد، آن را روی بیسکویت ها داخل قالب بریزید.

۳- فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید و قالب را به مدت ۱ ساعت داخل آن قرار دهید.

۴- ۲ و ۱/۲ پیمانه شیر را داخل کاسه ای بریزید. ۱ بسته پودینگ وانیلی (یا موزی) را داخل شیر بریزید و حل کنید. ۱ پیمانه خامه قنادی زده شده را به آن اضافه کنید و با استفاده از لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا مخلوط شوند.

۵- بعد از ۱ ساعت قالب را از فر درآورید و اجازه دهید خنک شود. یک موز را حلقه حلقه خرد کنید و یک لایه روی آن بچینید. سپس پودینگ آماده شده را روی حلقه های موز بریزید و با استفاده از لیسک صاف کنید. چیز کیک را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از آن چیز کیک شما آماده است. می توانید روی آن را با اسپری خامه تزیین کنید.

 

نکات کلیدی طرز تهیه چیز کیک موزی

- می توانید برای لایه ی رویی چیز کیک موزی از ژله ی موز استفاده کنید، داخل آن موز حلقه حلقه شده بریزید و به دلخواه آن را تزیین کنید.

 

چیز کیک موزی

 

- طعم بیسکویت پایه ی چیز کیک موزی به سلیقه شما بستگی دارد. می توانید از بیسکویت ساده ی شکلاتی هم استفاده کنید.

 

تصاویر از : Pěᴋɴě ᴠʏᴘᴇčᴇɴá ʀᴏᴅɪɴᴀ ، @Sama Deser Finger.food ، @ichinori@