پودینگ شکلات با سس تمشک

طرز تهیه: برای تهیه سس تمشک، در یک غذاساز تمشک را به شکل پوره درآورید. پوره را از یک الک ریز درون کاسه ای عبور دهید و آنچه در الک می ماند را دور بریزید. شکر شیرینی پزی را در آن بریزید و آنقدر هم بزنید تا خوب ادغام شوند و شکر حل شود.

فر را از قبل تا دمای 210 درجه سانتیگراد گرم کنید. 4 قالب استاندارد مافین (120 میلی لیتری) را با کره چرب کنید و دو قاشق شکر گرانوله شده را روی دیواره ها و کف آنها بپاشید.

برای تهیه پودینگ شکلات، شکلات تلخ و شیرین و کره را در قابلمه ی رویی یک بخار پز دوطبقه یا کاسه ی پیرکسی که روی آب جوش قرار داده اید (تماس ایجاد نشود) بریزید. شکلات را هم بزنید تا ذوب شود سپس از روی حرارت بردارید و اجازه دهید آهسته خنک شود. در همین زمان با میکسر برقی با سرعت بالا زرده های تخم مرغ و 60 گرم از شکر گرانوله را در کاسه ای بزنید تا غلیظ و کرمی شود. سرعت میکسر را کم کنید و به آرامی شکلات ذوب شده را در آن بریزید.

در یک کاسه ی تمیز با همزن های تمیز شده، سفیده های تخم مرغ را بزنید تا کاملا نرم شود. بقیه شکر گرانوله را در آن بریزید و هم بزنید تا نرم شود.با استفاده از یک کفگیر لاستیکی یا همزنِ دستی ،آرد را کم کم با خمیر شکلات همراه با سفیده های تخم مرغ به ترتیبی مخلوط کنید که اولین و آخرین ترکیب آرد باشد. خمیر را در قالب ها ریخته، آنها را تا 3 میلی متریِ لبه پر کنید.

قالب را در مرکز فر قرار دهید و بلافاصله حرارت را به 190 درجه کاهش دهید. آن را 15دقیقه بپزید تا زمانی که پف کند و پوسته ی نازک اما محکمی روی آن تشکیل شود. طی 6 دقیقه ی اولِ پخت، درِ فر را باز نکنید. قالب ها را به روی صفحه سیمی منتقل کنید و بگذارید 4 تا 5 دقیقه بماند تا به راحتی از قالب جدا شود. در این زمان با استفاده از یک پوست کن، شکلات سفید را خراش دهید تا تراشه های شکلاتی حاصل شود. تراشه ها را تا هنگام سرو سرد نگه دارید.

یک چاقوی تیز را در اطراف دیواره های فنجان بچرخانید و سریعا پودینگ را روی رک برگردانید. پودینگ را به بشقاب های جداگانه انتقال دهید به شکلی که سطح آن روی کف بشقاب قرار گیرد. سس تمشک را کنار پودینگ ها گذاشته و سپس تراشه های شکلات سفید را روی آن بریزید.