شیرینی پفکی با خامه شکلاتی در حقیقت نوعی نان خامه ای است. این نوع شیرینی تر خانگی با خمیر مخصوص و خامه شکلاتی تهیه میشود.

طرز تهیه شیرینی پفکی با خامه شکلاتی

مرحله اول:

فر را از قبل تا دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. سینی فر را چرب و آرد پاشی کنید.

مرحله دوم:

برای تهیه خمیر شیرینی پفکی در یک قابلمه آب، کره، نمک و نصف قاشق سوپخوری شکر را مخلوط کرده و جوش بیاورید. به محض جوشیدن ظرف را از روی شعله بردارید و آرد را یکباره به آن بیفزایید. از یک کفکیر لاستیکی یا قاشق چوبی استفاده کنید و آرد را با آن مخلوط کنید. قابلمه را روی شعله ی زیاد گذشته و به مدت 2 دقیقه مداوم آن را بزنید. آن را از روی شعله بردارید مجددا محتویات قابلمه را در کاسه ای بریزید.

مرحله سوم:

چهار تخم مرغ  را یکی یکی اضافه کنید. هر بار با قدرت بزنید تا یکدست شود.

 مرحله چهارم:

خمیر را در قیف پاستری با نوک ساده ی یک سانتی متری بریزید. توده های (تپه مانند) به قطر 5 سانتی متر و با فاصله ی 5/7 سانتی متر روی سینی فر درست کنید. باید با این مواد 16 تا 20 توده درست کنید.

مرحله پنجم:

بقیه تخم مرغ ها را در کاسه ای بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. با استفاده از یک قلمو اشپزی به آرامی تخم مرغ زده شده را به توده ها بمالید.

 مرحله ششم:

شیرینی پفکی ها را حدود 30 دقیقه بپزید تا طلایی قهوه ای شوند. شیرینی ها را به روی صفحه فلزی خنک کننده انتقال دهید و بگذارید حدود 30 دقیقه کاملا سرد شوند. هنگامی که آن ها سرد شدند یک سوم فوقانی سر آن را شکاف دهید. سرها را برگردانید.

مرحله هفتم:

برای تهیه کرمِ کاکائویی، شکلات را در قابلمه ی رویی یک بخار پز دوطبقه یا کاسه پیرکسی که روی آب جوش قرار دارد ( تماس پیدا نکند) بگذارید. آنقدر هم بزنید تا شکلات ها ذوب شوند و سپس آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله هشتم:

خامه را در کاسه ای بریزید. با استفاده از میکسر برقی با سرعت بالا آن را بزنید تا کاملا نرم شود. 60 گرم شکر را به آن افزوده و حدود 20 ثانیه بزنید تا سفت شود. تمام شکلات ذوب شده را با سرعت درون خامه ی زده شده بریزید و با سرعت بالا حدود 1 دقیقه مخلوط کنید تا زمانی که به خورد هم بروند.

مرحله نهم:

کرم شکلاتی را در یک قیف پاستری با نوک ساده ی یک سانتی متری بریزید. کرم را توسط قیف به درون شیرینی پفکی های سرد شده وارد کنید به طوری که مقداری کرم بین دو طرف پوسته ی شیرینی قرار بگیرد. سر آن را رویش بگذارید. شیرینی پفکی با خامه شکلاتی را بلافاصله سرو کنید.