ژله سفید یکی از انواع دسرهایی است که می تونید برای زینت بخشیدن به سفره های خودتون ازش استفاده کنید. ژله ها از پرطرفدارترین دسرها می باشند و معمولا تعداد افراد کمی هستند که این دسر رو دوست نداشته باشند. ترکیب ژله های رنگی و سفید واقعا فوق العاده هستند، اما معنیش این نیست که ژله ی سفید رو نمیشه به تنهایی سرو کرد؛ برعکس این رنگ هم جذابیت های خاص خودش رو داره و میتونه در مناسبت های خاص استفاده بشه.

ژله ها رو میشه به شکل های مختلفی آماده کرد، مثل ژله ولنتاین، ژله قلب سورپرایز و ... که شاید درست کردنشون کمی سخت باشه، دسرها هم دنیایی از تنوع هستند مثل دسر رومانوف، دسر پسته ای، پاناکوتای انبه و خیلی از موارد دیگه؛ اما هیچکس نمی تونه منکر این باشه که زیبایی در سادگی نهفته است. یکی از مشکلاتی که در مورد ژله با شیر شنیده میشه بریدن شیر هستش، ما در این دستور سعی داریم تا حد امکان این مشکل رو حل کنیم پس با ما همراه باشید.

شاید با خودتون فکر کنید که آیا ژله اصلا خاصیتی داره یا نه؟ در پاسخ باید گفت بله ژله دارای خواص بسیاری است و می تونه نقش مهمی توی سلامتی شما داشته باشه.  ماده اصلی تشکیل دهنده ژله، ژلاتینه که سرشار از پروتئین بوده و مصرف اون نقش زیادی در استخوان داره.

 

طرز تهیه ژله سفید

1- ابتدا داخل یک کاسه، ژله آلوئه ورا و شکر را بریزید و دو پیمانه آب جوش را به آن اضافه کنید. مرتب هم بزنید تا کاملا حل شود. برای اینکه ذرات ژله بهتر حل شود، کاسه را روی روی بخار کتری گذاشته تا به اصطلاح بن ماری شده و یک ژله شفاف و صاف داشته باشید.

 

2- پس از حل شدن کامل ژله آن را در دمای محیط قرار داده تا کاملا سرد شود. همزمان شیر را نیز کنار آن قرار داده تا هر دوی آن ها هم دما شوند. اگر دماسنج آشپزی در دسترستان است دمای آن ها را اندازه بگیرید، اگر نه که با انگشت امتحان کنید و اگر به نظرتان شیر و ژله هم دما بودند، شیر را به ژله اضافه کنید. ژله را 30 ثانیه با همزن برقی و یا 1 دقیقه با همزن دستی خیلی سریع هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

 

3- در این مرحله ژله سفید را از یک الک یا صافی رد کنید تا ذرات معلق شیر از مایع جدا شده و کاملا یکدست شود. اکنون مایع ژله را داخل قالب مورد نظر ریخته و به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم داخل یخچال بگذارید تا ژله ببندد. پس از آماده شدن روی آن را با ترایفل رنگی، سیروپ یا هر ماده دیگر تزیین کنید تا ظاهر آن زیباتر شود.

  ژله سفید با تزیین میوه  

نکات کلیدی برای تهیه ژله سفید

- اگر می خواهید ژله سفید یا هر ژله دیگه ای که درست می کنید زودتر ببندد، یک قاشق شکر نیز با پودر ژله در آب جوش حل کنید.

 

- اگر عجله دارید و می خواهید ژله شما زود آماده شود می توانید ابتدا قالب ژله را 10 دقیقه در فریزر قرار داده و سپس آن را داخل یخچال بگذارید.

 

- اگر بخواهید ژله را قالبی در بیاورید می توانید با مقداری روغن قالب را چرب کرده تا ژله به راحتی از قالب جدا شود.

  - می توانید ژله سفید را با استفاده از شیر بادام تهیه کنید.