کمتر کسی پیدا میشه که عاشق پاستا نباشه. پاستا غذایی ایتالیاییه که به روش های مختلف و به شکل های متنوع درست میشه. سس هایی که برای روی پاستا ریخته میشه هم بسیار متنوعه. این غذای خوشمزه رو هم با گوشت و مرغ و میگو میشه خورد و هم با سبزیجات.

بعضی ها پاستا رو به شکل رشته ای (فتوچینی) می پسندن و بعضی ها به شکل فرمی. یکی از محبوب ترین انواع پاستا، پاستا پنه است که معمولا با سس پستو و یا سس آلفردو سرو میشه.

پنه نوعی پاستای لوله ای شکل ایتالیاییه که شبیه استوانه است و دو سر اون به شکل اریب بریده شده. دو نوع پنه برای درست کردن پاستا وجود داره؛ یکی از این پنه ها سطح صاف داره و به اسم پنه لیشه معروفه.

دیگری هم روی سطحش شیارهایی داره که به اسم پنه ریگاته شناخته میشه. از اونجایی که سس آلفردو با پنه طعم فوق العاده ای به پاستا میده، تصمیم گرفتیم طرز تهیه پنه آلفردو رو بهتون یاد بدیم. سس آلفردو یکی از محبوب ترین سس های دنیاست که با خامه ی پرچرب، پنیر، کره و فلفل درست میشه.

حتما شما هم در کافه یا رستوران طعم بی نظیر پاستا پنه آلفردو با مرغ و قارچ رو امتحان کرده اید. اما اگر قصد دارید این غذای خوشمزه رو خودتون تو خونه درست کنید، بهتره همین الان طرز تهیه پاستا پنه آلفردو مرغ و قارچ رو به ساده ترین روش یاد بگیرید و اون رو درست کنید.

  پاستا پنه آلفردو با مرغ و قارچ (1)

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو با مرغ و قارچ

 

مرحله اول: آماده کردن سس آلفردو با مرغ و قارچ

۱- قارچ ها را بشورید، ورقه ورقه کنید. تابه ای را روی حرارت قرار داده، قارچ های خرد شده را داخل آن بریزید و با ۲۰ گرم از کره و ۱ قاشق روغن با حرارت بالا تفت دهید. ۲- بعد از آن که قارچ ها کاملا تفت داده شد، آن ها را در ظرفی بریزید و کنار بگذارید. در همان تابه، فیله های مرغ خرد شده و مابقی کرده را با حرارت زیاد تفت دهید تا مرغ آب نیندازد و در عین حال کمی آبدار بماند. ۳- مرغ ها را از تابه خارج کنید. سیرها را رنده کنید و آن ها را در همان تابه کمی تفت دهید تا عطر دلپذیر آن بلند شود. ۴- خامه را در شیر سرد حل کنید و آن را به سیر تفت داده شده اضافه کنید. اجازه دهید چند دقیقه روی حرارت بماند تا به جوش آید. ۵- بعد از آن که مایع شروع به جوشیدن کرد، در این مرحله پنیر پارمزان را به آن اضافه می کنیم. بعد کمی نمک و فلفل به مقدار لازم روی مواد بپاشید تا طعمدار شود. ۶- وقتی مواد سس آلفردو شروع به جوشیدن کرد، فیله ها و قارچ هایی را که از قبل آماده کردید و کنار گذاشتید را به سس اضافه کنید.

مواد اولیه پاستا

مرحله دوم: آماده سازی پنه

۱- در قابلمه ای آب، نمک و کمی روغن بریزید. زمانی که به جوش آمد، پاستاهای پنه را به آن اضافه کنید حداقل ۷ دقیقه به آن زمان دهید تا بپزد و نرم شود. سپس آن را آبکش کرده، کمی آب خنک روی آن بریزید و آن را تکان دهید تا آب اضافی کاملا خارج شود.

 

مرحله سوم: پنه آلفردو با مرغ و قارچ آماده است!

پاستاهای آبکش شده را به سس آلفردو با مرغ و قارچ اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. همچنین می توانید پنه را در ظرف مورد نظر ریخته و سس آلفردو را روی آن بریزید. نوش جان!

  پاستا پنه آلفردو با مرغ و قارچ (2)

نکات کلیدی طرز تهیه پاستا پنه آلفردو با مرغ و قارچ

- به هیچ عنوان به سس آلفردو آرد اضافه نکنید. چون در این صورت بعد از خنک شدن سفت شده و طعم خوب پاستا را از بین می برد.

- اضافه کردن مرغ و قارچ به پاستا اختیاری است و می توانید به دلخواه آن ها را حذف کنید. اما مسلما وجود آن ها طعم پاستا را بهتر می کند.

- پنه آلفردو را می توان با گوشت نیز درست کرد.

- برای تزیین پاستا از جعفری تازه، آویشن، برگ ریحان و گوجه گیلاسی استفاده کنید.

- اگر میزان سیر این دستور برای شما زیاد است می توانید به جای سیر از پودر سیر استفاده کنید.

- برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ‌ ها هنگام پخت می‌توانید یک تابه جدا بردارید، کمی روغن داخل آن بریزید و آن را روی حرارت زیاد قرار دهید. سپس قارچ ‌ها را داخل تابه بریزید، کمی آبلیمو به آن اضافه کنید و با همان شعله زیاد با سرعت هم بزنید. این کار باعث می‌شود قارچ‌ها آب نیندازد و سیاه نشود.

- اگر به بوی مرغ حساس هستید، می‌توانید یک پیاز کوچک را به صورت خلالی خرد کرده و قبل از اضافه کردن مرغ آن را خوب تفت دهید تا نرم شود. سپس مرغ را به پیاز اضافه کنید.