من در این مطلب می خوام یه دسر جدید بهتون آموزش بدم که سرشار از مواد مغذی هست به اسم دسر پسته ای .دسرها یکی از متنوع ترین گروه های غذایی هستن. یه دسر خوشگل، شیک و خوشمزه می تونه حس عالی و انرژی مثبت لازم برای انجام کارهای روزانه رو بهمون بده. حالا اگه تو این دسر جذاب پسته هم باشه که دیگه بمب انرژی میشه مث دسر پاولووای انار و پسته. دسر پسته ای خیلی راحت تهیه میشه و طعم واقعاً دل پذیری داره و می تونه در دورهمی ها تون یه جذابیت خاص به میز مهمونی بده. خوب بریم ببینیم این دسر خوش رنگ دل انگیز چطوری درست میشه.

 

طرز تهیه دسر پسته ای

 

مرحله اول: درست کردن مایه تخم مرغی

برای درست کردن دسر پسته ای، ابتدا زرده تخم مرغ، شکر و وانیل را با استفاده از یک همزن برقی تا زمانی که کرم رنگ و کشدار شوند بزنید. سپس مایه تخم مرغی را کناری بگذارید.

 

مرحله دوم: درست کردن پودر ژلاتین

در این مرحله پودر ژلاتین را در نصف لیوان آب سرد بریزید. سپس با استفاده از روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) پودر ژلاتین را به خوبی در آب حل کنید و بعد آن را کنار بگذارید.

 

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد دسر پسته ای

حالا شیر و شیر عسلی را با هم مخلوط کنید و روی شعله متوسط مدام هم بزنید تا به مرحله جوشیدن برسند. سپس کمی از ترکیب شیر و شیر عسلی را داخل مایه تخم مرغی بریزید تا مایه تخم مرغی بریده بریده نشود. کمی که مخلوط شدند تمام مایه تخم مرغی را داخل ترکیب شیر و شیر عسلی بریزید و مدام و خیلی سریع برای مدت 2 دقیقه هم بزنید. سپس مواد را از روی گاز بردارید و پودر ژلاتین حل شده را نیز به آن ها اضافه کنید و در حد ترکیب شدن مواد با هم مخلوط کنید.

 

مرحله چهارم: اضافه کردن خامه و پودر پسته

در یک کاسه متوسط خامه، پودر پسته و چند قطره رنگ خوراکی ژله ای سبز رنگ را به خوبی با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط خامه و پودر پسته را نیز به مخلوطی که در مرحله قبل درست کردید و اکنون خنک شده و به دمای محیط رسیده است، اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

 

مرحله پنجم: قرار دادن دسر پسته ای در قالب

قالب مورد نظر خود را کمی چرب کنید. سپس مواد دسر پسته ای را داخل قالب بریزید و برای حداقل 8 ساعت در یخچال بگذارید تا به خوبی ببندد. بعد از گذشت مدت زمان گفته شده، قالب را از یخچال خارج کنید. به کمک یک چاقو به آرامی دسر را از کناره های قالب جدا کنید. سپس در ظرف مورد نظر برگردانید و با پودر پسته تزیین کنید.

 

نوش جان

  دسر پسته ای قالبی  

نکات کلیدی تهیه دسر پسته ای

- به جای خامه معمولی، در صورت تمایل، از خامه قنادی و فرم گرفته نیز می توانید استفاده کنید.

- برای طعم و عطر بهتر دسر پسته ای از پودر هل، زعفران و گلاب نیز می توانید استفاده کنید.

- مدل دیگری که می توانید دسر پسته ای را تهیه کنید و به صورت گرم آن را سرو کنید به این صورت است که، ابتدا مقدار 1 لیتر شیر، 250 گرم شکر و 200 گرم آرد سمولینا را داخل ظرفی بریزید. سپس روی حرارت ملایم پیوسته هم بزنید تا غلیط تر و سفت تر از فرنی بشود. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و 100 گرم پودر پسته، ¼ قاشق چای خوری وانیل و 30 گرم کره را به مواد دسر پسته ای اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید. در آخر دسر را در ظرف مناسب بریزید و با پودر پسته و گل محمدی تزیین کنید.

  دسر پسته ای با آرد سمولینا  

- برای اینکه دسر  با کیفیت تری داشته باشید بهتر است پسته ها را خودتان آسیاب کنید تا از سلامت و تازگی آن ها مطمئن باشید.

- عکس از اینستاگرام:

@elikam_design

@banoooooo_ghazal

@ashpazi_ganji